September 11th, 2019

Baru-baru ini, pihak polis telah memberi amaran kepada pemilik motosikal jenis Yamaha Y15ZR atau popular dengan gelaran Ysuku untuk tidak melakukan modifikasi pada motosikal itu tanpa mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ). Malah,  pihak PDRM juga memberi amaran kepada selebriti untuk berhenti mempromosikan ubah suai Ysuku secara haram dan melanggar undang-undang.

polis beri amaran ubah suai ysuku

Perkara itu mendapat perhatian beberapa artis yang meluahkan pandangan mereka berhubung pelaksanaan larangan tersebut

Jika nak saman pemilik, saman juga

penjual aksesori

achey ysuku

Pelawak Achey antara artis yang memilik Ysuku dan gemar melakukan pengubahsuaian terhadap motosikalnya. Achey berkata, jangan hanya mengambil tindakan terhadap pemilik motosikal tetapi saman juga perlu dikenakan kepada penjual aksesori.

Saya akur arahan pihak berkuasa tetapi sekiranya motosikal ini disita, saya tidak bersetuju. Jika mahu melarang pengubahsuaian, perlu tahu ia bermula di kedai aksesori.

Kita kena adil, jika nak saman pemilik atau penunggang, perlu juga ke atas pemilik kedai. Kes ini sama saja seperti penagih dan pengedar dadah.

Bagaimanapun, larangan tersebut sebenarnya akan menyebabkan kerugian kerana  terdapat juga peniaga aksesori membabitkan masyarakat Melayu dan Bumiputera.

Ubah suai sekadar minat

zizan razak ysukuSementara itu, pelawak Zizan Razak berpendapat larangan itu bukanlah hanya dilaksana untuk Ysuku semata-mata sebaliknya pada semua jenis motosikal terutama yang terbabit dalam perlumbaan haram.

Bagi artis, ubahsuai ini hanya untuk minat sahaja kerana kami suka motosikal cantik. Bagi saya meminati motosikal sejak di zaman sekolah tetapi pada masa itu tidak mampu, sekarang dah mampu saya buat apa diminati.

Antara selebriti lain yang mengikuti trend mengubah suai Ysuku adalah Shuib Sepahtu, Ajak Shiro dan Datuk Seri Aliff Syukri.

Sumber Berita : Harian Metro & Kosmo

August 28th, 2019

Sudah tiga bulan bercerai, penyanyi dan pelakon, Bella Astillah mengakui dia dan bekas suami, Aliff Aziz masih berhubung antara satu sama lain untuk bertanya khabar. Bagaimanapun, Bella enggan mengulas lanjut mengenai soal mereka bakal rujuk semula.

bella astillah

Saya tak bersedia untuk bercerita mengenai soal dia pujuk bagi rujuk semula disebabkan hal ini privasi. Saya reda dan percaya dengan apa yang terjadi dan bakal terjadi kerana Allah adalah sebaik-baik perancang. Saya hanya menunggu.

Sudah tiga bulan bercerai, saya dan Aliff masih saling menghubungi namun lebih banyak bertanya khabar masing-masing atau anak kami, Ayden. Saya tak nak bermusuh dengan sesiapa.

aliff aziz bella astillah rujuk semula

Bukan mudah sebenarnya untuk kekal tabah dan kuat menempuhi dugaan yang besar dalam hidupnya, namun wanita itu mengakui sudah memaafkan Aliff dan enggan terus dibelenggu rasa sedih dan kecewa.

Saya sentiasa percaya kalau ada jodoh, adalah. Tak kisahlah pasangan yang sudah berpisah berpuluh tahun pun.

bella astillah

Sebenarnya bukan mudah untuk ‘move on’ namun saya memilih untuk memaafkannya. Itulah yang memberi saya kekuatan selain rasa lebih tenang dan tanpa dibelenggu rasa sakit hati atau benci.

Daripada terus bersedih, lebih baik saya gembirakan diri dan fikirkan keluarga serta Ayden. Jikalau bersedih, saya akan terus memandang wajahnya. Sekarang pun jarang ada masa untuk saya bersedih disebabkan sangat sibuk dengan kerja.

Rumah tangga Bella dan Aliff musnah selepas lelaki itu beberapa kali didakwa berlaku curang dengan beberapa orang wanita. Mereka sah bercerai talak satu pada 16 Mei lalu.

Sumber Berita : Harian Metro

August 26th, 2019

Tak ada angin tak ada ribut, tiba-tiba spekulasi Zizan Razak bercinta dengan Bella Astillah bertebaran bak puting peliung. Terkejut beruk Abang Nara dibuatnya. Spekulasi ini bermula apabila Bella Astillah dilihat hadir ke majlis sambutan hari jadi ibu Zizan Razak, yang telah dimuatnaik oleh pelawak tersebut ke sosial media. Siap berdiri sebelah mak Zizan lagi. Memang sesuatu sangat kan?

zizan bella astillah

Cuba korang tengok video yang diperkatakan ramai ini. Lompat ke hujung video untuk melihat Bella Astillah, Zizan Razak dan ibunya berdiri sebelah menyebelah. Nampak sepadan pula kan?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Z I Z A N R A Z A K (@zizanrazak869) on


zizan bella astillah

Tapi korang semua jangan risau, menurut Zizan, dia tidak bercinta dengan Bella. Kehadiran bekas isteri Aliff Aziz itu sekadar kebetulan sahaja. Terang Zizan:-

Kebetulan pada malam saya nak buat kejutan itu, Bella ada hubungi untuk bertanyakan tentang telefilem kami. Masa dia hubungi, saya ada tanya dia ada dimana dan dia berdekatan dengan lokasi saya nak buat majlis ibu.

Dia tanya saya nak ke mana, saya cakaplah nak pergi sambut hari jadi ibu. Alang-alang itu saya ajak dan dia pun datang. Saya jenis kalau bercinta tak akan tayang wanita itu tapi kalau saya tidak bercinta memang selamba letak di laman sosial

zizan bella astillah

Ala, kalau betul pun apa salahnya kan? Zizan pun dah mencecah usia 35 tahun, Bella pun solo. Tak ada sesiapa nak marah pun. Bila tengok lama-lama, memang nampak macam pinang dibelah dua kan? Sama-sama kita doakan yang terbaik untuk mereka berdua. Mana tahu ada jodoh kan? Sumber Mstar Online.

April 17th, 2019

Beberapa hari lalu, selebriti popular Zizan Razak telah menyambut hari lahirnya yang ke 35 tahun.

Bersempena dengan hari istimewa itu, Zizan ada memberikan dedikasi buat dirinya sendiri. Meluahkan rasa syukur ke hadrat Allah SWT dan berdoa agar dirinya dimurahkan rezeki, Zizan sempat juga bermohon agar dipertemukan jodoh dengan seorang wanita yang baik dan solehah.

Pada masa yang sama, Zizan turut mengucapkan terima kasih kepada ibu bapa, keluarga serta peminat yang selama ini tidak pernah berhenti menyokongnya selama ini.

Gosip cinta Zizan sering diperkatakan ramai, contohnya bersama Mira Filzah, walaupun agak mesra bersama, kedua-duanya memberitahu mereka tidak mempunyai sebarang hubungan istimewa.

Apa-apa pun, kami ingin mengucapkan selamat hari jadi kepada Zizan, semoga hasrat anda untuk bertemu jodoh dengan seorang wanita yang solehah akan termakbul jua satu hari nanti.

Sumber Berita : Astro Awani