Written by AbangNara | February 4th, 2014

Abang Nara mengerti perasaan Wan Sakinah. Selaku seorang isteri yang sedang mengandung, perasaan teruja itu memang tidak dapat dibendung. Samalah macam wife Abang Nara dulu. Sedangkan Abang Nara yang tak mengandung pun rasa teruja lebih apabila melihat perut isteri yang membesar, inikan pula si ibu yang mengandung. Pasti lebih teruja dan excited tahap tertinggi.

wan sakinah hamil

Mungkin kerana status isteri kedua Ashraf Muslim menyebabkan ramai yang mengkritik dan tidak menggemari perbuatan Wan Sakinah berkongsi gambar dirinya yang sedang sarat mengandung. Kesian Wan Sakinah. Dahlah mengandung, kena kutuk pulak. Menerusi akaun Instagramnya, Wan Sakinah menafikan dirinya mahu “show off” sebaliknya hanya berkongsi rasa teruja. Tulis Wan Sakinah:-

Salam utk sahabat, stalkers & haters. Maaf psl gmbr yg menayangkn gmbr perut sy tu. Terlalu excited tgk perut boyot, tu yg pi upload tu. Bknnya nk show off bagai. Tau, org lain pun pregnant jgk. Tp sblm ni, pantang naik perut sket pi gym la. jog la. Sit up la. Tp now rs lain, bila tau pregnant je, dok tgu bila perut nk besaq.

Time makan pun tak kira. Asal lapaq, makan! Lgpun org dok kata perut sy kecik. Tp bl hmpir 7 bln ni tb2 dia besaq! Tgk dlm gmbr lg nmpk besaq! Tu yg sy pi upload tu. Xrs seksi pun. cuma excited tang perut. xde niat nk sakitkn hati sape2.. Sy dh delete gmbr tu. Terima kasih atas teguran.

InsyaAllah xkn berlaku lg upload gmbr bkn2. Sy mengaku sy salah. Selain mintak ampun kat Allah, mntk maaf pd suami, sy jg mntk maaf pd anda semua. Sy jgk maafkn anda yg xpenat dok maki hamun. Tak pyh la cari kat padang masyar. Jenuh. Ramai org. Ssh nk jmp. Kira 0-0 kat sini je la yea. Satu lg, jgn la hentam suami sy tu teruk sgt. Dia usaha jd suami yg terbaik utk kami berdua. Bkn setakat cukup mkn pakai. Agama pun dia bg. Tp tu la, dlm dok kawal, terlepas jgk.. Hehe.

Sy mntk doakanlah kebahagiaan kami bertiga (Dayana, Ashraf & Sakinah). Doa anak yg bakal dilahirkn nnt jd ank soleh atau solehah, yg sihat tubuh bdnnya & cergas akal fikirannya. Doakn jg Ashraf & teman baik sy, Dayana selamat tb di Mekah & dpt menunaikan ibadat umrah yg mabrur. Salam. -peace-

wan sakinah

Diharap Wan Sakinah bersabar dengan dugaan ini. Biasalah perkara sebegini. Jangan stress-stress. Takut ada impak yang kurang baik kepada anak dalam kandungan. Semoga segalanya berjalan lancar buat Wan Sakinah dan Ashraf Muslim sehingga hari keahiran kelak.

P.S: Ah Beng pembuli jalanraya di Singapura

Written by AbangNara | December 16th, 2013

Semasa AIM20 Sabtu lalu, Nabil sempat mengusik Ashraf Muslim yang hadir sebagai pemberi anugerah. Kalau orang lain mahu cuak dan terkelu lidah nak menjawab apabila diusik mengenai isteri-isteri, namun Ashraf Muslim dengan rileks dan sempoi berkata “Dua-dua memang terbaik“. Memang penuh ketenangan sungguh. Respek Abang Nara kepada Ashraf Muslim!!!

ashraf muslim

Kini kehamilan isteri kedua Ashraf Muslim, Wan Sakinah sudah pun masuk bulan kelima. Pastinya Ashraf semakin teruja untuk bergelar ayah tahun hadapan. Kata Ashraf:-

Alhamdulillah, Sakinah sudah hampir lima bulan mengandung dan keadaan dia sekarang sihat, dia tidak banyak mengalami alahan atau mengidam yang bukan-bukan. Setakat ini kami belum tahu lagi jantina bayi tersebut namun saya tidak kisah sama ada lelaki atau perempuan.

ashraf dan dayana

Malah hubungan Ashraf dengan kedua-dua isterinya juga semakin hari semakin baik. Terharu Abang Nara mengetahui yang Ashraf akan cuba bersembahyang bersama-sama kedua-dua isterinya apabila ada kelapangan. Memang pemimpin sejati. Yang penting, Ashraf membahagiakan masa dengan adil antara untuk isteri-isterinya agar tiada yang berkecil hati. Kata Ashraf:-

Semuanya baik-baik sahaja, buat masa ini kami masing-masing sibuk dengan kerja dan jarang dapat jumpa bertiga. Namun kalau ada kelapangan biasanya saya akan bawa mereka berdua keluar bersama-sama dan sembahyang berjemaah

Nampak gayanya kehidupan Ashraf Muslim semakin hari semakin tenang, bahagia dan sempurna di samping isteri-isterinya. Semoga ia akan terus berkekalan dan diserikan dengan cahaya mata yang ramai di masa hadapan. Memang terbaik sekiranya suatu hari nanti kalau dapat lihat gambar mereka bertiga bersama. Semoga ia akan menjadi kenyataan kelak.

Written by AbangNara | September 15th, 2013

Nampaknya perkhabaran bahawa isteri kedua Ashraf Muslim iaitu Wan Sakinah ialah benar. Kalau ada yang terlepas, sebelum ini Abang Nara ada kongsikan gambar asid folik yang telah dikongsikan oleh Wan Sakinah menerusi akaun Instagramnya. Gambar tersebut telah menimbulkan persoalan tentang status kehamilan dirinya.

wan sakinah mengandung

Hari ini menerusi Metro Ahad, dimaklumkan bahawa kehamilan Wan Sakinah sudah pun mencecah 6 minggu. Pada awal kehamilan, Wan Sakinah mengalami alahan yang teruk. Sakit kepala, muntah dan tak lalu nak makan. Malah Wan Sakinah tidak boleh makan makanan barat seperti burger, sehinggakan bau pun boleh rasa loya. Namun kalau nasi lemak memang berselera dibuatnya.

wan sakinah hamil

Nampaknya hasrat Ashraf Muslim ingin bergelar ayah akan tercapai tidak lama lagi. Jagalah isteri dan kandungan sebaik mungkin lebih-lebih di trimester pertama ini. Kalau boleh jangan buat kerja keras. Banyakkan berehat. Namun pesanan Abang Nara kepada Ashraf, jangan lupa tanggungjawab kepada isteri pertama walaupun isteri kedua sedang mengandung sekarang.

P.S: Konsep Audi Sport Quattro terbaik di Pameran Motor Frankfurt