November 9th, 2015

Vape antara isu yang cukup panas bak api membara sejak beberapa minggu ini tidak kisahlah daripada penggunanya, peniaga dan juga menteri-menteri. Lebih-lebih lagi selepas operasi besar-besaran dijalankan oleh pihak berkuasa terhadap penjual vape.

Turut sama memberikan pandangan mengenai isu vape ini ialah selebriti yang cukup terkenal dengan sikap terus terangnya iaitu Sharnaaz Ahmad. Menerusi akaun Instagramnya beliau meluahkan perasaan tentang harga jus ataupun perisa vape yang agak mahal.

Aku pun isap vape.. Bila KKM menjadi jadi bigfoot dikala hari megambang ni dek tak cukup duit tabung darah negara.. Kesian pun ada dgn peniaga vape 95% melayu, 3% cina, 1%india 1%lain lain akidah… TETAPI!!!! Disini aku tak meyokong KKM atau vaporiansss..

Aku rasa dah sampai masanya dipantau sama harga jualan jus yg melampau harganya Rm40 sebotol 30ml.. Face to keyataan raah, modal nak buat satu botol tu cuma Rm1 MAX.. Pengeluar yg bermodalkan Rm1 ringgit ni tolak pada supplier RM15-20 ringgit..

Margin untung dah Rm14 ringgit.. Dijual pulak pada AKU.. RM 40 hengget sebotol.. Untung pulak si kedai vapionsss RM 20-25 hengget.. Sapa disini yg rabak?!!! Yg dok hisap ni lah.. Eh jangan mudah sangat cakap, “tak payah isap apa apa kan senang” eh mak ang, kalau kami tak ketagih dah lama berenti lah dol!

Ini penyakit!! Bukn tak usaha nak berubah, USAHA!! Tapi usaha pakai modal bukan ayaq lioq.. Konon vape boleh berenti rokok, lajiooo.. 20% sahaja berhenti terus!! 80% hisap dua dua.. Dulu budjet beli barang berasap 300-400 ringgit sebulan.. Sekarang?? Double boss!!! .. Satu botol ejuice -rm 40 (MURAH) Satu kotak rokok -rm 17 (MAHAL)

Akai ada? Konklusi nya disini.. Nak berniaga timbang rasa sama bos.. Jangan di kokaknya duit orang melayu jugak dgn harga untung cepat.. Bukak kedai vape pakai lambo boss!!! Bukak gym naik waja ja nih!!! Luahan dari pembeli dan penghisap vape dan segala yg berasap.. Jangan membenci aku pulak ya vapienss sekadar renungan.. Berniaga tu lek lek sudeh ye.. ?????? ?????

Terima kasih baca sampai abis.. Kalau typo buat buat tak nampak je lah ye.. Selamat malm. Boleh tolong tag taiko taiko vape sini.. Biaq kita sama sama belajar.

Kami rasa tidak semua penjual vape yang mengambil kesempatan dan menjual flavor pada harga yang mahal. Apa-apa pun ia bergantung kepada individu itu sendiri jika sudah minat akan sesuatu kalau harga mahal pun tidak menjadi masalah bukan?

Sumber Berita: Instagram Sharnaaz Ahmad

October 1st, 2015

Sekarang ini kalau pergi mana-mana sahaja mesti ada orang yang menggunakan vape bukan? Malah, pelbagai jenis mod dan juice yang terdapat di pasaran bagi memenuhi citarasa pengguna.

Ingin menceburi bidang perniagaan, penyanyi rap terkenal Waris telah mengambil peluang atas produk vape yang cukup trending ini dengan membuka sebuah kedai khas untuk penggemar vape iaitu Most Wanted Vape Shop di Gombak, Selangor sekitar dua minggu lepas.

Waris mahu menggunakan peluang yang ada untuk mendidik masyarakat tentang kebaikan vape yang jauh lebih selamat dan sihat berbanding penggunaan rokok.

Saya membuka bisnes ini pun sebab pengalaman diri saya sendiri yang sudah mampu untuk meninggalkan rokok. Memang pada mulanya, agak kekok dan tidak biasa dengan vape tetapi lama-kelamaan, saya semakin selesa dan tidak lagi menghisap rokok.

Pelbagai pendapat yang bercanggah mengenai kebaikan menghisap vape, ada pihak yang mengatakan ia sebenarnya lebih bahaya daripada rokok dan sebaliknya. Apa-apapun, jangan terlalu obses dengan sesuatu benda kerana setiap yang baik pasti ada sedikit keburukannya.

Walaupun vape mengeluarkan wap air dan bukannya asap, itu tidak bermakna penghisap vape tegar boleh menghembuskannya di mana-mana tempat, jagalah juga adab anda janganlah acah abang-abang bila dapat membuat wap besar tu.

Sumber Berita: The Rakyat Post

September 7th, 2015

Vape ataupun rokok elektronik ni memang dah jadi satu trend dekat Malaysia sekarang, mana-mana korang pergi mesti akan ada kaki vape yang berkumpul tidak kisah lelaki ataupun perempuan. Menggunakan wap dan bukannya tembakau kini kedai vape tumbuh ibarat cendawan selepas hujan.

Ada yang sanggup untuk menghabiskan duit untuk memiliki mod terbaik dan pelbagai jenis perasa.  Untuk pengetahuan anda, pelakon Zamarul Hisham antara peminat vape dan baru-baru ini Diana Rafar menerusi akaun Instagram beliau telah meluahkan rasa “kecewa” apabila suaminya itu mengumpul pelbagai jenis mod dimana Diana menganggap ia sebagai satu pembaziran.

Ya Allah tak dapat diungkap ngan kata2.. Hanya mampu memendam jelah… Nk tegur kang kecik hati pulak .. Minta tolong folowers kesayanganku semua tegur kan abg @zamarulhisham93 kita ni boleh tak… Tak kisah kalau dia nak hisap vape tp boleh tak suh dia berhenti kumpul vape pls… Dosa papa Allah marah membazir Allah tak suka… Semua colour semua brand dia nak beli… Cam mana nak buat ni???? rasa nak suh tutup je kedai vape @hembusvapor kat bawah ni???? vapeoff pls…. Sape sokong diana tolong bg nasihat kat @zamarulhisham93 .ni mesti semua geng abg lah ni sorry pa.

Sebenarnya tak salah pun untuk vape ni dan anda kena faham kaki vape tegar sanggup keluar duit demi minat mereka. Cuma, kalau nak vape tu biarlah kena pada tempatnya dan jagalah hati orang lain. Kadang-kadang sampai dalam shopping mall pun nak hembus je asap tu dengan rasa bangga.