January 25th, 2017

Kisah hidup Che Ta memang penuh cabaran, dugaan dan pancaroba. Kin bahagia di samping suami tercinta Zain Saidin, Che Ta satu ketika dahulu pernah bergelar ibu tunggal selepas perkahwinan pertamanya gagal apabila penceraian berlaku selepas 10 tahun berkahwin. Hasil daripada perkahwinan tersebut, Che Ta dikurniakan 2 orang anak lelaki iaitu Ammar Effendy dan Aniq Ezzra.

che ta

Menonton episod The House baru-baru ini, Che Ta telah berkongsi pahit maung kehidupannya ketika bergelar ibu tunggal. Rasanya inilah kali pertama Che Ta bercerita tentang kehidupannya ketika itu. Kata Che Ta:-

Semasa saya berkahwin dengan bekas suami dahulu saya terus berhenti bekerja dan menjadi suri rumah sepenuhnya serta menguruskan anak di rumah.

Namun selepas sepuluh tahun saya berkahwin, kami berpisah dan dari tinggal di rumah banglo depan kelab golf saya bawa anak-anak ke appartment yang kecil.

Ammar setiap malam menangis kerana dia tidak mahu tingga di rumah yang kecil. Ketika itu saya rasa sangat tercabar. Saya perlu buat sesuatu supaya anak-anak tidak rasa perubahan hidup

che ta

Dan kini Che Ta bukan sahaja berjaya dari segi kerjaya dan perniagaan, malah amat bahagia di samping keluarga tercinta. Tak salah untuk Abang Nara katakan yang Che Ta layak digelar role model buat kita semua. Kejayaan yang dikecapi adalah hasil usaha penat lelahnya selama ini. Korang dah tengok belum episod 1 The House yang menampilkan Che Ta sekeluarga? Tengoklah kat bawah nie. Serius best sangat-sangat.

Selamat menonton. Sumber Astro Gempak.

December 17th, 2015

Biarpun dihimpit dengan pelbagai kontroversi dan cabaran apabila mula menjalinkan hubungan bersama Emma Maembong, Kamal Adli bagaimanapun mengakui apa yang berlaku mempunyai hikmahnya sendiri.

Jelas Kamal sejak beliau mula berkawan dengan Emma, rezeki beliau tidak pernah putus dimana beliau menerima pelbagai tawaran.

Malah,  drama Jodoh Sebelah Pintu gandingan beliau dan Emma yang disiarkan menerusi Hypp TV mendapat sambutan yang diluar jangkaan , kerana mengetahui masih ada pihak yang kurang senang dengan hubungan mereka.

Sejak berkawan dengan Emma Maembong memang nama saya dihimpit kontroversi satu persatu, selain dikecam teruk di laman sosial dan digugurkan produksi dari sebuah filem.

Walaupun agak tertekan dengan perkara itu, ada hikmah lain yang saya nampak iaitu rezeki saya tidak putus-putus. Saya akui banyak tawaran yang saya terima antaranya jadi duta produk minuman Escola.

Saya sedar masih ramai yang tidak suka hubungan kami sebab itu juga saya kurang muat naik foto di laman sosial. Tapi disebabkan perkara itu juga mungkin membuatkan drama kami mendapat rating tinggi di HyppTV.

Berbicara mengenai percintaannya itu, Kamal dan Emma buat masa ini belum mempunyai sebarang rencana untuk membawa hubungan mereka ke peringkat seterusnya. Katanya, kalau jodoh tidak akan kemana.

Baik Kamal mahupun Emma, kedua-duanya mempunyai pengalaman pahit dalam bercinta, usahlah terburu-buru dalam percintaan biarlah masing-masing sudah mengenali hati budi dengan lebih mendalam sebelum ke peringkat yang lebih serius.

Sumber Berita: mStar Online

November 30th, 2015

Dek kerana perkara yang sudah berlaku 5 bulan lepas, Emma Maembong serta keluarga terkena tempiasnya apabila ada seorang penulis mewujudkan salah faham hanya kerana Emma membeli alat ujian kehamilan buat kakaknya Yaya Maembong.

Malah, ada pula pihak yang tidak bertanggungjawab menyebarkan cerita kononnya Emma mengandung anak luar nikah selepas membaca isu aktres itu di media sosial.

Ingin membersihkan namanya, Emma dan keluarga beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap penulis yang telah memulakan cerita tersebut.

Mengenali penulis itu secara peribadi, Emma agak tidak sampai hati untuk berbuat demikian. Namun, kerana imejnya sudah tercalar sehingga orang ramai percaya beliau menggunakan alat ujian kehamilan itu untuk diri sendiri, Emma akhirnya membuat keputusan untuk menyaman individu berkenaan.

Memang ikutkan ini berkaitan maruah. Saya memang kecewa. Malah keluarga saya juga marah. Keluarga mahu mengambil tindakan undang-undang dalam soal ini memandangkan mereka mahu nama saya dibersihkan, tetapi buat masa sekarang saya serahkan kepada keluarga sahaja.

Membayangkan saya sendiri kenal pihak yang menulis kisah ini memang saya tidak sampai hati.

Erm, sebenarnya semua bermula dengan satu salah faham sahaja tetapi ia sudah dimanfaatkan oleh pelbagai pihak untuk menjatuhkan nama Emma Maembong. Harap Emma bertabah dengan dugaan ini,  kami tahu ramai peminat yang akan selalu menyokong anda.

Sumber Berita: Utusan Online

November 26th, 2015

Apabila berita mengenai salah faham yang berlaku antara Emma Maembong dan pekerja farmasi dek kerana ingin membeli alat ujian kehamilan buat Yaya Maembong, ramai yang bertanya bukankah Yaya sudah disahkan mengandung dan untuk apa lagi Emma membeli alat tersebut? Lek..sebenarya itu cerita lima bulan yang lepas bukannya sekarang.

Lebih teruk lagi, ada juga pihak yang membuat fitnah mengatakan Emma sedang hamil anak luar nikah! Ish, memang dasyat betul tuduhan sebegitu.

Menerusi akaun Instagramnya, Emma menjelaskan beluau sendiri tidak mengerti mengapa kejadian yang berlaku lima bulan lalu kini menjadi isu yang sangat hangat sehingga dimanipulasikan oleh beberapa pihak.

Apa benda merepek ni?? Ya allah manusia zaman skng ni kenapa terlalu kejam? Keadaan masa ni emma tgh photoshoot dekat media hiburan, dan emma hanya bercerita dekat media yg kakak emma, yaya sedang hamil.

I was excited to share that good news dgn semua org, and emma share yg at that time emma tlg belikan pregnancy test utk kakak emma. Dan sekarang kakak emma sedang pregnant msuk 5 bulan dah. Which means cerita ini sudah 5 bulan berlalu.

Apa yg buat emma pelik, kenapa cerita yang dikongsi dgn beliau 5 bulan lepas baru dikeluarkan sekarang? What’s the motif behind this? Kenapa diorg nk keluar kan cerita ni sekarang?? It’s really upsetting, bcause of this ridiculous headline, ramai org ingat yang bukan2 tentang emma.suka sgt ke nk tgok org jatuh? Tlg la hentikan fitnah2 mcm ni.sy tak kacau sapa2 pon. #emmamaembong #Emavengers

Tidak tahu apa motif pihak media tersebut mengeluarkan cerita tersebut selepas 5 bulan berlalu. Harap Emma Maembong berasabar memang perkara ini sudah banyak terjadi kepada artis, lebih teruk ada yang kena fitnah sehingga meninggal dunia.

Sumber Berita: Instagram Emma Maembong