April 16th, 2018

Sudah bertahun lamanya pengacara Nabil ahmad bergandingan dengan Neelofa mengacarakan rancangan MeleTop. Namun begitu, keserasian mereka berdua menyebabkan ramai tertanya adakah Nabil terpikat dengan si cantik Neelofa.
 Kepada Media Hiburan, Nabil menyatakan yang hubungan mereka tidak lebih sekadar teman:

Kami punya hubungan sesuatu yang memang betul-betul “kau aku”. Kami pun sudah lama kenal dan mungkin sebab itulah kami boleh berkawan memandangkan saya dan dia tahu batas masing-masing.

Kita pun tahu lah taste dia macam mana. Kita ni despatch la pula.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Nabil bagaimanapun mengakui bahawa isterinya ada merasa risau di awal gandingan mereka satu ketika dahulu:

Mula-mula dulu adalah dia (isteri) risau. Tapi bila lama-kelamaan, dia pun tahu kami kerja secara profesional. Malah dia pun tahu percakapan kami pun “kau aku” saja. Tak timbul pun isu-isu macam tu.

Tak terfikir nak kahwin atau tambah isteri, yang ada seorang ni pun dah cukup. Saya sedar kemampuan diri dan belum cukup sempurna rasanya nak pegang amanah berat.

Ilmu agama pun tak banyak, jadi jangan berangan nak tambah isteri. Yang seorang ni pun tak mampu nak kawal, garang semacam, cukuplah!

MeleTOP ialah sebuah rancangan berformat hiburan yang menyiarkan carta lagu, filem serta gosip terkini di dalam dan di luar Malaysia. Rancangan berdurasi 60 minit ini bersiaran secara langsung setiap malam Selasa dan dihoskan oleh Nabil dan Neelofa sejak 2012. – beautifulnara.com

December 29th, 2017

Sebelum ini, Zulin Aziz dan Ahya Rosli dikatakan mempunyai hubungan istimewa oleh segelintir Netizen. Hubungan mereka berdua dikatakan rapat setelah Ahya menjadi jurulatih peribadi untuh Zulin.

Bagaimanapun, Ahya baru-baru ini diliha mengerjakan umrah bersama penerbit drama Datuk A. Aida, dan wanita itu tidak menafikan dia dan Ahya mempunyai hubungan istimewa. Lantas, bagaimana pula dengan Zulin?

Zulin memberitahu Harian Metro:

Saya lihat Ahya dan A Aida begitu secocok. Barangkali ketika sama-sama mengerjakan Umrah baru-baru ini mereka mendapat petunjuk dan hidayah. Lagipun jodoh pertemuan semuanya di tangan Tuhan.

Kita doakan yang baik-baik buat pasangan ini. A Aida juga baik dengan keluarga Ahya.
Siapapun pilihan Ahya pasti dia mempunyai alasan tersendiri. Mungkin Ahya ‘terpikat’ dengan A Aida kerana sifat matang serta pandai mengambil hati keluarga.

Zulin juga meminta semua pihak tidak bertanya lagi kepadanya mengenai Ahya:

Saya harap jangan ada pihak yang bertanya atau komen mengenai hubungan kami. Kadangkala saya lihat netizen gemar membuat spekulasi mengenai setiap gambar dan video yang dimuat naik.

Saya tidak pernah sekalipun membuat kenyataan berkawan rapat apatah lagi putus cinta dengannya. Cuma tidak dinafikan ada pihak yang suka melihat kami bersama kerana sering bertemu sebagai kawan baik serta dia bertindak sebagai jurulatih peribadi saya.

Jujur apa yang berlaku antara kami sangat memberi kesan kerana mereka beranggapan saya menjalin hubungan dengannya sedangkan saya sudah hampir tujuh tahun hidup solo.

Saya bimbang jika setiap lelaki yang saya berkawan akan ingat saya mempunyai hubungan istimewa.

Berilah saya masa untuk mengenali hati budi seseorang dan jangan membuat andaian tidak betul. Jika saya sudah menemui teman lelaki saya tidak akan merahsiakannya.

Sebelum ini, ada yang mengatakan Zulin dan Ahya bercinta malah ibu Ahya, Normah Damanhuri oernah berkata sedia menerima Zulin sebagai menantunya. – beautifulnara.com

 

September 21st, 2017

Kontroversi Fathia Latiff menari dalam satu siaran langsung di Bigo Live Natasha Elyzza masih menjadi bualan hangat. UntitledTerbaru, Fathia telah bersiaran di Instagram secara langsung dan menerangkan mengapa dia membuat pengakuan bahawa wanita yang menari seksi sehingga menampakkan sebahagian payudara itu ialah dirinya. Ujarnya:

Saya tak sedar. Kalau kita dengan kawan-kawan perempuan, kitakan buat video peribadi, yang hanya disimpan sesama sendiri. Tapi itulah, perkara dah terjadi.

Ditanya oleh peminatnya sama ada dia telah bertaubat, Fathia berkata:

Ia antara saya dan tuhan. Sama ada saya bertaubat atau tak taubat antara saya dengan tuhan. Saya tak perlu beritahu satu dunia saya dah bertaubat atau tidak. Biarkan perkara lepas itu berlalu.

Tetapi saya rasa dah buat keputusan yang betul dengan mengaku yang memang saya yang ada dalam video itu. Saya tak mahu berbohong.

Saya tak mahu berbohong kerana ini realiti dunia, yang kita berbuat silap.

Fathia mengambil pengajaran yang dia tidak sepatutnya terus mempercayai rakannya dan memastikan tiada kamera ketika berseronok dengan kawan-kawan perempuan:

Ia tak baik kerana video itu terkeluar dan ia menunjukkan contoh yang tidak baik kepada orang yang lebih muda dari saya. Tapi sebenarnya kalau kita ambil secara positif, kita boleh berseronok dengan kawan tetapi pastikan jangan terus percaya kawan kita, pastikan tiada kamera dan sebagainya.

Itulah yang saya pelajari dari kesilapan saya.

Diminta supaya belajar menutup aurat dengan betul selepas ini, Fathia berkata:

Bukan hanya aurat sahaja. Ada perkara lain yang juga penting seperti berbuat baik kepada orang lain dan juga berbuat baik kepada haiwan. Bagaimana anda melayan orang lain, bukan saja hanya aurat.

Aurat ialah sebahagian dari apa yang kita belajar dalam Islam. Tetapi ada perkara lain yang kita perlu belajar. Bukannya bila anda tutup kepala anda, anda boleh lakukan apa saja yang anda mahu contohnya kecam orang lain, atau menyumpah orang lain. Itu pun salah juga, kan?:

Fathia juga menganggap seperti mana orang lain menghadapi dugaan, kontroversi di Bigo Live ini juga satu dugaan yang perlu dihadapnya.

Video tersebut boleh ditonton di bawah:

Terdapat komen peminat yang bertanya mengapa Fathia bersiaran langsung dengan kepala hanya ditutup penutup jaket dan menampakkan leher, tetapi Fathia tidak menjawab persoalan tersebut.

Apa pun, kita harapkan Fathia telah belajar dari kesilapannya. Kalau dengan kawan perempuan sekalipun rasanya masih ada adab perlu dijaga oleh seorang wanita berhijab dan ia bukan perkara normal untuk menari seksi sehingga menampakkan payudara walaupun di kalangan perempuan. Rasanyalah. – beauifulnara.com

January 7th, 2016

Pelakon dan model Atikah Suhaime sudah biasa disalah sangka sebagai pelakon popular Nur Fazura Sharifuddin. Ini kerana mereka berdua kelihatan serupa.

Sekali di sebuah lapangan terbang, ada yang menyangka dia Fazura dan mula memanggil nama Fazura. Memberitahu NST Online:
 photo cantik.jpg

Saya dengar mereka berbual sesama sendiri, “Oh my God, itu Fazura’. Kemudian mereka mula panggil saya Fazura! Fazura! mereka sangat teruja jadi saya beritahu mereka perkara sebenar.

Atikah yang dilahirkan di Tampines, Singapura menambah yang dia sering menukar gaya rambutnya untuk mengelakkan dari disangka Fazura.

Jangan salah anggap. Saya minat Fazura. Sekiranya saya bukan seorang pelakon, saya tak kisah disamakan dengan dia. Tetapi sebagai aktres saya perlu mempunyai penampilan dan imej sendiri. Jadi saya cuba untuk ubah sedikit stail rambut saya.

Dalam perkembangan lain, Atikah yang berusia 25 tahun itu akan muncul dalam satu drama 25 episod berjudul Ella Fitri di tonton.com.my, memegang watak sebagai seorang pelajar kolej yang menyiasat misteri yang menyelubungi kampusnya.


 photo 232247vgjg100o4i16z774.png
Memang ada cakap-cakap di Internet bahawa Atikah kelihatan seperti Fazura. Jadi cuba mengubah stail untuk kelihatan berbeza mungkin sesuatu yang baik kerana Fazura diketahui tidak suka gayanya ditiru.

JKKN merakamkan ucapan TAHNIAH kpd semua ahli, delegasi dan jurulatih PERMATA Tari (PST) & PERMATA Seni Remaja Tari…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 5 January 2016