October 14th, 2020

Pelakon dan kini usahawan, Syatilla Melvin baru-baru ini ada berkongsikan foto memaparkan dia sedang memeluk suaminya yang juga pelakon, Shaheizy Sam.

Ini berikutan aktor tersebut telah tamat menjalani kuarantin 14 hari di sebuah hotel di ibu kota susulan pulang dari negeri Sabah.

Syatilla dilihat telah memuat naik foto tersebut menerusi ruangan Instagram miliknya untuk tatapan peminat setia. Dia yang sebelum pernah membuat sebuah video melambai-lambai tangan kepada Sam yang sedang menjalani kuarantin di hotel berdekatan dengan pejabatnya baru-baru ini.

“Yeayyyy my suami is back!! Harini mai tengok progress studio kami.. Studio nak siap dah wey !! Yeay Yeay!!

Namun yang menarik perhatian adalah gambar tersebut telah menerima reaksi pelbagai daripada netizen yang melihat akan penampilan baru Shaheizy Sam setelah 14 hari terkurung di hotel.

Ada di antara komen peminat yang tersalah anggap Sam telah menyerupai pengarah Datuk Afdlin Shauki. Malah, Syatilla turut menggunakan tanda pagar #bukanafdlinshauki di penghujung kapsyen gambar tersebut.

Apa-apapun,tahniah diucapkan kepada Sam kerana berjaya menjalani kuarantin demi kesejahteraan bersama dalam mengharungi wabak pandemik COVID-19 ini.

September 17th, 2020

Lebih dikenali sebagai The Melvins, Syatilla, Syifa, Syida dan Syafiqa Melvin tampil menjawab persoalan sesetengah individu yang mendakwa mereka kini sudah bergelar jutawan.

Mereka yang sebelum ini melancarkan produk kosmetik berjenama Kekasih by The Melvins meluahkan rasa syukur atas setiap rezeki yang dilimpahkan oleh Yang Maha Esa.

“Alhamdullilah, syukur ke hadrat Allah, semua yang kami perolehi adalah hasil usaha sendiri dan rezeki pemberianNya. Kami juga beruntung kerana mempunyai pelanggan yang sentiasa memberikan sokongan,”

Ketika ditemubual media di majlis pelancaran produk Kekasih di Shah Alam Convention Centre baru-baru ini,  Syifa yang mewakili adik beradik ini turut meluahkan rasa syukur kerana dikurniakan ahli keluarga yang sangat positif dan bersungguh-sungguh dalam menjalankan perusahaan sehingga mendapat keuntungkan berlipat kali ganda.

“Tanpa sokongan adik beradik lain mungkin Kekasih by The Melvins ini tidak akan sampai ke tahap ini. Saya harus beri kredit kepada ketiga-tiga cinta hati saya yang sentiasa berusaha dan mempunyai semangat untuk berjaya,”

View this post on Instagram

[ LIVE UPDATE ] KEKASIH FLY HIGHER . LAUNCHING OF HIJAB MATA KEKASIH . Thank you to our sponsorship : . @poplook @monstr.my @fgwalet @zarith.official @19awe99 @vpsvending_hq @chanrakterhq @christyngshoes . . #kekasihflyhigher #bulumatabetoi #hijabmatakekasih #kekasihnewgame #satukekasihcukupke #themelvincircle

A post shared by KEKASIH by The Melvins (@kekasih_hq) on

Dalam pada itu, Syifa turut menitipkan pesanan kepada mereka di luar sana agar sentiasa menjaga hubungan antara ahli keluarga serta adik beradik jika mahu berjaya dan diluaskan pintu rezeki.

Sentiasa memegang pesanan ibu dan ayah iaitu tidak boleh bermasam muka dan berpecah belah sesama adik – beradik, Syifa mengatakan hubungan kekeluargaan yang dijaga membuatkan rezeki mudah datang dalam pelbagai bentuk, tidak hanya dalam wang ringgit.

Perkembangan terkini, produk keluaran The Melvins ini dilaporkan telah membelanjakan hampir RM0.5 Juta dalam pemasangan papan iklan di seluruh negara iaitu di lebuh raya utara, selatan, pantai timur serta Lembah Klang. Kira-kira 60 buah ‘Billboard’ dijangka akan dinaikkan dalam rangka promosi produk itu.

Kekasih by The Melvins turut menampilkan beberapa pilihan produk kecantikan wajah seperti krim bedak asas, matte bibir, pewarna mata dan pemerah pipi.

Sumber : Astro Gempak

September 17th, 2020

Baru-baru ini kecoh di media sosial Instagram apabila pasangan selebriti terkenal, Syatilla Melvin dan Shaheizy Sam dikritik hebat  oleh netizen apabila dikatakan telah menggunakan iklan berunsur lucah sebagai salah satu rangka promosi produk mereka yang terbaru iaitu, Pengasih.

Pengasih yang merupakan produk penjagaan dalaman wanita milik pasangan itu didakwa netizen telah menjalankan pemasaran secara murahan dan lucah.

Walau bagaimanapun, menurut Syatilla Melivin,29, dia memang sengaja menggunakan foto pelbagai maksud itu dan sudah menjangka akan reaksi yang pelbagai daripada netizen.

“Kalau mereka nampak benda tu secara negatif, negatif lah ia. Tapi berbeza pula kalau mereka pandang secara positif. Ikut padan pandangan individu tu macam mana. Sebab bukan gambar straight forward, saya dan Sam memang sengaja wujudkan double meaning dalam foto tersebut. Memang kecaman ini kami dah jangka dan bermaksud apa yang kami cuba sampaikan itu berjaya,”

Dalam pada itu, Syatilla tidak berniat sama sekali untuk menjadikan iklan produk terbarunya itu kelihatan seperti sesuatu yang lucah. Malah, dia turut menganggap bahawa ‘bad marketing’ juga adalah salah satu teknik pemasaran yang boleh diguna pakai buat peniaga di luar sana.

Baginya, segala kecaman yang diterima membuatkan dirinya lebih kuat dan hanya mengganggap semua itu sebagai perkara yang positif dalam hidup.

“Kalau orang tak kecam dan cakap buruk tentang saya, mungkin saya tak kuat macam sekarang. Lagipun saya biar saja komen negatif tanpa membacanya. Tak pernah terlintas dalam fikiran atau hati saya nak terasa dengan komen sebegitu. Tak beri kesan pada saya pun,”

Pelakon drama popular Sha & Sha ini sedang giat mengusahakan produk kosmetik Kekasih dan bakal tampil dengan produk jamu yang diberi nama Pengasih yang bakal menemui peminat tidak lama lagi.

Sumber: mStar Online

September 11th, 2020

Sementelah kejayaan produk kosmetik Kekasih by The Melvins, pelakon cantik yang juga isteri kepada pelakon Shaheizy Sam, Syatilla Melvin bakal melancarkan produk jamunya sendiri yang diberi nama Pengasih.

Menurut Syatilla, dia tidak sabar untuk berkongsi kebaikan khasiat jamu yang dihasilkan bersama ramuan terbaik, hasil daripada pengalamannya sendiri serta turut mendapat nasihat daripada golongan bertauliah.

Dalam pada itu, dia juga mengakui pelancaran produk barunya itu turut mendapat sepenuh sokongan daripada suaminya, Shaheizy Sam.

Telah mengambil jamu sejak usianya mencapai belasan tahun, bekas peserta Dewi Remaja sezaman Neelofa ini mendakwa dia mendapat kesan yang baik dan disebabkan itu, Syatilla ingin berkongsi kebaikan jamunya itu kepada wanita di luar sana.

“Benar, saya amal jamu sejak usia 15 tahun ketika bekerja di salun milik makcik yang menjual barang berkenaan. Saya cuba dan menyukainya sehingga sekarang. Boleh rasa sendiri impaknya ketika bujang dan sekarang. Rasa lebih bertenaga, malah dapat rasa perbezaan dari segi dalaman, apatah lagi selepas berkahwin dan melahirkan anak. Dapat juga jaga hubungan suami isteri. Jadi bagi saya ianya sangat mebantu dari segi hubungan suami isteri..”

Dalam pada itu, Syatilla tidak menyangkal ramai pasangan di luar sana bercerai dan berpisah akibat daripada faktor dalaman seperti hubungan suami isteri yang tidak memuaskan dan juga hal-hal yang lain. Disebabkan oleh perkara itu, dia terdorong untuk melancarkan jamu Pengasih ini agar dapat membantu pasangan di luar sana mencapai keharmonian rumah tangga.

Ibu kepada dua orang anak ini turut beranggapan bahawa penjagaan bahagian intim perlu dititikberatkan oleh kaum wanita.

“Ramai je muka lawa tapi ‘bawah’ bersawang dan berbau. Jadi saya kalau boleh nak didik golongan hawa untuk seimbangkan di antara kecantikan dalaman dan luaran. Jangan hanya banyak melabur pada kecantikan luaran tapi dalaman terbiar,”

Sekadar info, Syatilla dan Shaheizy Sam telah selamat diijabkabul pada Februari 2016 dan kini bahagia dengan kehadiran dua orang anak iaitu Sheriv Samheizy,3, dan Sarima Samheizy yang kini berusia 2 tahun.

Sumber: Media Hiburan