July 2nd, 2020

Berkongsi pengalaman ketika zaman sekolah, pelakon Syida Melvin mendedahkan yang dirinya seorang yang pemalas ketika menuntut di Sekolah Menengah Panglima Bukit Gantang, Perak.

syida melvin pemalas gagl semua subjek ketika zaman sekolah

Menurut Syida, kenangan di sekolah itulah yang lazimnya akan menjadi antara memori zaman remaja yang sukar dilupakan apabila menginjak dewasa.

Bagaimanapun, berkongsi berkenaan kejayaan dirinya dalam bidang akademik, adik kepada pelakon Syatilla Melvin ini langsung tidak segan berkongsi berkenaan keputusan peperiksaannya. Dedah Syida, beliau pernah pernah gagal kesemua mata pelajaran yang diambilnya semasa tingkatan 1.

View this post on Instagram

Bila cerita pasal sekolah, masing2 mesti ada pengalaman yg best kan?? Omg rindunya zaman sekolah! Dah dekat 6 tahun Cda tinggal sekolah. Masa gambar ni kami berempat jelajah balik sekolah kami Panglima Bukit Gantang. . . Kami ber4 sekolah yg sama,kecuali adek bongsu. Kalau cerita pasai zaman sekolah ni, yg paling buaih is Tilla 🤣 Dia punya cerita dekat sekolah dulu hampa pi lah tanya mana2 cikgu, semua cikgu tak suka kat dia 🤣 . Kalau Cda pulak, waktu form 1-3 memang aku paling tak suka belajaq, pemalas, kerja sekolah pun selalu xsiap! Pernah sekali masa form 1, aku pernah fail semua subjek wey 🤪 YA ALLAH AIBNYAAAA! Hhahaha . Tapi bila dah masuk form 4-5, aku dah mula belajaq betoi2. Dah mula rajin sikit la. Kami dulu kat sekolah tak sejahat Tilla & Syifa. Cda dgn kaklong ja yg rekod baik dekat sekolah tu so far tak pernah buat masalah 😎 Sumpah rindu wey zaman sekolah, rindu nak jalan2 pusing sekolah utk buang masa sampai habes waktu kelas 🤣 Rindu nak merayau masuk bilik guru, rindu nak pakai baju PJ seminggu 4 kali walaupun PJ seminggu sekali ja 🤣 . Cda waktu sekolah bukan budak kelas atasan. Level pandai kami besa2 ja.! . Dulu waktu sekolah cukup takut kalau “AKU NI DAH LA TAK BERAPA PANDAI, BOLEH KA AKU NAK HIDUP BILA BESAQ NANTI??” . Bila kita dah dewasa, baru kita boleh nampak yg keperluan kita bila untuk melonjak naik adalah lebih kepada PENGALAMAN berbanding berapa A yg hampa dapat masa SPM dulu. Kami tak kata yg ilmu tu tak penting, tapi ada yg lebih penting daritu which is Kemahiran hampa utk mengorak langkah bila dah besaq nanti… . Apa2 pun, adik2 yg dok bersekolah sekarang, tolong hargai setiap detik hampa dekat sekolah!!! Kita ni manusia biasalah, bila kita tengah sekolah, kita malas gila nak pi sekolah. Esok ni bila dah tamat sekolah? Mesti akan rindu gila moment kt sekolah dulu!! . Dengaq cita sekolah dah nak bukak kan 15/7 ni? HAHA PADAN MUKA 😛 Hampa jangan lupa tengok full video kami p sekolah lama kami dekat Youtube channel 🔔 The Melvins , and jangan lupa subsribe k ♥️

A post shared by CDA (@syidamelvin) on

“Waktu tingkatan 1 sehingga tingkatan 3, memang aku paling tak suka belajar, pemalas, kerja sekolah pun selalu tak siap!”

Namun, segalanya seakan berubah apabila Syida dikhabarkan  mula memberi fokus kepada pelajaran selepas memasuki peringkat menengah atas iaitu tingkatan empat dan lima.

“Tapi bila dah masuk tingkatan 4, tingkatan 5, aku dah mula belajar betul-betul. Dah mula rajin sikitlah. Waktu sekolah bukan budak kelas atasan. Level pandai kami biasa-biasa sahaja.”

Syida juga turut menyatakan beliau tidaklah sejahat kakaknya Syatilla dan Syifa semasa di sekolah. Malah akui rekod kelakuannya lebih baik berbanding mereka.

syida melvin pemalas gagl semua subjek ketika zaman sekolah

Ujar Syida, beliau pernah berasa bimbang memikirkan soal masa depan dirinya sekiranya tidak mampu memberikan yang terbaik dari segi akademik.

Meskipun begitu, setelah meningkat dewasa, beliau kini yakin bahawa pengalaman dan kemahiran merupakan salah satu faktor kejayaan berbanding keputusan yang cemerlang ketika di bangku sekolah.

syida melvin pemalas gagl semua subjek ketika zaman sekolah

“Bila kita dah dewasa, baru kita boleh nampak yang keperluan kita bila untuk melonjak naik adalah lebih kepada pengalaman berbanding berapa A yang kalian dapat masa SPM dulu.

Terdahulu, kakaknya Syifa Melvin pernah mendedahkan yang dirinya bodoh dalam mata pelajaran Matematik. Namun jika dilihat kini, adik beradik The Melvins ini bagai menempuh fasa kejayaan apabila keempat-empat mereka kini sedang giat mengendalikan perniagaan kosmetik yang diberi nama “Kekasih by The Melvins”.

Advertisement
May 8th, 2020

Gemar melakukan aktiviti dekorasi di rumah, Syatilla Melvin kongsi perubahan yang dilakukannya di laman Instagram.

syatilla melvin shaheizy sam

Syatilla juga memaklumkan, sepanjang tempoh Perintah kawalan Pergerakan (PKP) tempoh hari, beliau dan suami telah melakukan perubahan dekorasi di ruangan tidur.

Tambah pelakon drama Kerna Syurga Bukan Peruma itu lagi, meskipun memiliki anak kecil ia bukanlah alasan untuk tidak mengemas rumah.

View this post on Instagram

Kami laki bini memang gila deco rumah!ada anak kecik bukan alasan rumah semak samun mcm tongkang pecah!!Sapa tau ig shop bekenaan brg rumah yg best2 boleh mention kt bawah! Ni hasil berkurung kt rumah,masterbedroom semua dh jadi warna lain😝perabot2 lama semua gone!!!sapa kaki deco rumah lagi??😍😍 ni bru 30% siap!!! 70% lagi otw! Sapa nk tgok hasil?😍

A post shared by S Y A T I L L A M E L V I N (@samtilla) on

“Ni hasil berkurung kt rumah, master bedroom semua dh jadi warna lain, perabot2 lama semua gone!

“Siapa kaki deco rumah lagi?? Ni bru 30% siap!!! 70% lagi otw! Sapa nk tgok hasil?,” tulis Syatilla.

Syatilla Melvin shaheizy sam

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikutnya memuji sikap Syatilla yang rajin melakukan kerja rumah, malah pelakon berusia 29 tahun ini juga kelihatan bijak mengendalikan masa yang terluang dengan melakukan aktivti bermanfaat bersama suaminya Shaheizy Sam sepanjang tempoh PKP ini.

Menyambut ulang tahun perkahwinan keempat pada 8 Februari lalu, Syatilla dan Sam kini telah dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Syeriv Samhezy, 2 tahun dan Sarima Samheizzy, 10 bulan.

Advertisement
March 18th, 2020

Siapa yang tidak kenal dengan adik beradik popular, The Melvins Sisters. Bukan sahaja cantik tetapi mereka juga bijak mencorak kehidupan masing-masing dan mempunyai keunikan tersendiri.

the melvins sisters

Baru-baru ini, video Syatilla, Syafiqa dan Syida menari Tiktok sambil mempromosikan produk kosmetik mereka dikecam ramai.

Aksi mereka didakwa kelihatan kurang sopan apatah lagi saat melihat Syatilla menari gelek dan ada momen seluarnya hampir terlondeh.

Semakin menggedik, pelik & over

adik beradik syatilla melvin tiktok

adik beradik syatilla melvin tiktok adik beradik syatilla melvin tiktok

Rata-rata netizen kurang senang dengan gelagat yang dipamerkan dan menyifatkan tindakan mereka tidak manis dilakukan oleh seorang wanita muslimah yang berstatus isteri dan ibu. Malah, ada juga melabelkan mereka adik beradik terlalu “gedik”.

“Suka hati aku la nak post apa pun” – Syatilla Melvin

adik beradik syatilla melvin

Tidak hanya berdiam diri apabila teruk dikecam, Syatilla memberi amaran kepada  kepada netizen yang tidak menyukai muat naiknya di Instagram untuk tidak mengikutinya lagi.

Betul juga kata Syatilla, daripada sakit hati lebih baik ‘unfollow’ sahaja dan tidak lagi “menyemakkan” mata.

Advertisement
March 5th, 2020

Agak kecoh dan hangat diperkatakan semalam apabila Tunku Ismail Sultan Ibrahim mendedahkan prestasi salah seorang pemain bola sepak skuad Johor Darul Ta’zim (JDT) merundum disebabkan tekanan daripada kekasihnya yang mendesak untuk berkahwin pada tahun ini.

syifa melvin safawi rasidMeskipun tidak menyebut mana-mana nama atau mendedahkan siapakah gerangan individu terbabit, rata-rata netizen menganggap luahan itu ditujukan kepada Safawi Rasid yang umum mengetahui dia gagal menunjukkan prestasi yang baik musim ini dan mengaitkan nama Syifa Melvin yang kini sedang hangat bercinta dengan pemain bola itu.

Pelbagai kecaman dilemparkan kepada Syifa seperti “kaki kikis” dan macam-macam lagi, menjadi punca kemerosotan prestasi Safawi bermain bola sepak di atas padang.

Syatilla Melvin perli TMJ?

syatilla melvin tmj

Tidak hanya berdiam diri, kakak kepada Syifa iaitu pelakon Syatilla Melvin mula bersuara mengenai isu tersebut dan tampil mempertahankan adiknya. Dia dilihat seakan membalas semula kenyataan TMJ penuh sindiran dan berkata dia sendiri tidak pernah “meroyan” di media sosial.

syatilla melvin sindir tmj syatilla melvin sindir tmj

TMJ balas kenyataan Syatilla

Tidak lama selepas itu, TMJ turut membalas kembali kenyataan Syatilla dan menyindirnya kembali.

Terdahulu, Syifa tampil mempertahakan diri dan menafikan dia memaksa Safawi untuk berkahwin sehingga pemain bola sepak itu tertekan serta hilang fokus ketika bermain di atas padang. Malah, Syifa turut menegaskan dia bekerja keras untuk menampung kehidupan sendiri tanpa perlu meminta wang dari kekasihnya itu.

Advertisement