March 10th, 2020

Bukan mudah sebenarnya menjadi isteri seorang artis kerana sedikit sebanyak akan terkena tempias kontroversi dan mendapat perhatian ramai.

sufi rashid

Baru-baru ini isteri kepada penyanyi Sufi Rashid iaitu Nurulain Md Yusof, mendedahkan dia menerima banyak komen mengenai cara pemakaiannya yang dikatakan terlalu seksi.

Bukanlah hendak marah ataupun tidak boleh menerima kritikan, tetapi padanya teguran yang dilakukan oleh netizen agak melampau sehingga turut melibatkan nama suaminya. Tidak perlu mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati orang lain kerana perkara itu juga satu dosa.

isteri sufi rashid seksi

Saya menerima banyak mesej dan komen, semua cakap pasal baju saya. Susahlah nak cakap guys, aku ni tak reti nak marah-marah dekat IG. Apa aku kongsi semua benda gembira, jarang aku nak marah lagi-lagi kat media sosial ni. Tapi korang makin melampau.

Sebelum aku kahwin lagi aku memang pakai macam ni, tapi perlahan-lahan masa aku kenal Sufi aku tinggalkan apa aku patut tinggalkan.

isteri sufi rashid seksi

Menurut Ain, dia kini sedang berusaha untuk berubah menjadi seorang wanita yang lebih baik.

Hendak melakukan perubahan ini ambil masa dan hati juga perlu ikhlas bukannya dipaksa. Kita doakan yang baik-baik sahaja buat isteri Sufi.

Sumber Berita : Astro Gempak

October 22nd, 2019

Berikutan viral video isteri penyanyi Sufi Rashid yang dilihat seakan mahu melarikan diri ketika ketibaan ibu mentuanya di atas pelamin, wanita itu menerima pelbagai kecaman daripada netizen sehingga ada melabelkannya menantu kurang ajar.

sufi rashid

Hilang sabar dengan netizen yang teruk mengutuknya, Sufi memberitahu isterinya Nurulain Md Yusof sudah pun membuat laporan polis terhadap beberapa netizen yang melemparkan komen-komen cacian terhadapnya.

Laporan polis sudah dibuat cuma saya memilih untuk tidak berkongsi di media sosial berkenaan dengan butiran individu terbabit. Sebaik-baiknya, hal peribadi seperti ini biarlah kami sekeluarga sahaja yang tahu.

isteri sufi rashid

Dalam pada itu, Sufi menjelaskan tindakan undang-undang yang diambil bukan bermakna mereka merasa takut tetapi untuk memberikan pengajaran kepada netizen agar tidak mudah mengecam orang lain dan menjaga pertuturan mereka di media sosial. Menurut Sufi, selepas laporan polis dibuat, ramai netizen tampil memohon maaf.

Saya kongsikan di media sosial kerana nak ingatkan masyarakat untuk menjaga percakapan mereka. Kalau nak kecam-kecam pun, ada tahapnya. Janganlah sampai teruk sangat.

sufi rashid

Alhamdulillah, lepas post pasal laporan polis itu ramai yang minta maaf. Bukannya harapkan maaf ataupun apa-apa cumanya saya sekeluarga hanyalah manusia yang tak lari daripada kesilapan.

Terdahulu, Sufi tampil mempertahankan tindakan isterinya yang meninggalkan pelamin. Bukan berniat untuk bersikap biadab ataupun melarikan diri, tetapi enggan keruhkan keadaan. Terlalu banyak perasaan yang dipendam atas tindakan yang diberikan kepadanya. Menurut Sufi, Setiap kecaman yang dilemparkan netizen melukakan hati ibu serta keluarga mentuanya.

Sumber Berita : mStar Online

October 6th, 2019

Kecoh dengan kontroversi dimana ibu penyanyi Sufi Rashid iaitu Irma Suriani Mahmud mendakwa dirinya diperlakukan seperti penjenayah ketika majlis perkahwinan anaknya dan kesal dengan sikap menantunya yang dilihat menerusi satu video seakan mahu melarikan diri ketika ketibaan ibu mentuanya di atas pelamin.

isteri sufi rashid buat laporan polis

Teruk dikecam netizen gara-gara isu tersebut, isteri Sufi, Nurulain Md Yusof mendedahkan dia bakal membuat laporan polis terhadap beberapa netizen yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya.

Menurut Ain, tindakan itu diambil bukan kerana dia merasa takut tetapi sudah hilang sabar dengan netizen yang terus mengutuknya.

isteri sufi rashidsufi rashid

Ain sudah pun ‘screenshot’ beberapa komen cacian yang telah dilemparkan netizen terhadapnya sebagai bahan bukti untuk diserahkan kepada pihak polis.

Terdahulu, Sufi tampil mempertahankan tindakan isterinya yang meninggalkan pelamin. Bukan berniat untuk bersikap biadab ataupun melarikan diri, tetapi enggan keruhkan keadaan. Terlalu banyak perasaan yang dipendam atas tindakan yang diberikan kepadanya. Menurut Sufi, Setiap kecaman yang dilemparkan netizen melukakan hati ibu serta keluarga mentuanya.

Sumber Berita : Astro Gempak

October 1st, 2019

Hangat diperkatakan mengenai isu luahan ibu Sufi Rashid mendakwa dirinya diperlakukan seperti penjenayah sewaktu menghadiri majlis perkahwinan anaknya itu.  Ada pihak didakwa cuba menghalangnya dan adik-beradik Sufi untuk hadir ke majlis tersebut.

ibu sufi rashid

Bukan itu sahaja, ibu Sufi turut kesal dengan perangai menantunya yang dikatakan bersikap kurang ajar dan tidak mengendahkannya. Malah, sengaja turun dari pelamin ketika dia bersalaman dengan anaknya.

isteri sufi rashid

Sudah lama memendam perasaan, akhirnya Sufi tampil memberikan penjelasan sebenar disebalik apa yang berlaku antara ibu dan isterinya itu.

Isteri bukan biadab dan melarikan diri

tetapi enggan keruhkan keadaan

sufi rashid jawab dakwaan isteri tinggalkan pelaminsufi rashid

Sufi tampil mempertahankan tindakan isterinya yang meninggalkan pelamin. Bukan berniat untuk bersikap biadab ataupun melarikan diri, tetapi enggan keruhkan keadaan.

Menurut Sufi, isterinya menangis dan keadaan badannya menggeletar sewaktu menanti ketibaan ibunya naik ke atas pelamin. Bukan disebabkan rasa takut, tetapi terlalu banyak perasaan yang dipendam atas tindakan yang diberikan kepadanya.

sufi rashidSufi pada masa yang sama berharap agar netizen berhenti mencetuskan spekulasi dan mengecam mengenai isu tersebut. Setiap kecaman yang dilemparkan netizen melukakan hati ibu serta keluarga mentuanya.

Sumber Berita : Sufi Rashid