October 9th, 2015

Apabila Sharnaaz Ahmad meluahkan pendapat beliau mengenai sikap pelakon baharu yang tidak mementingkan disiplin dan berlakon agak kayu apabila menerima tawaran berlakon watak utama didalam drama, ada pihak yang mula terasa dengan pendapatnya itu.

Namun, Sharnaaz menjelaskan luahan beliau itu bukan kerana cemburu melihat bakat-bakat baru mendapat peluang yang cukup mudah itu tetapi ingin menegur mereka yang sudah mendabik dada dan tidak hormat pelakon lebih senior.

Zaman sekarang memang terlalu mudah pelakon baharu jadi teraju utama. Ada kabel atau pengaruh keluarga sedikit contohnya, senang-senang mereka boleh jadi watak utama. Dalam hal ini saya sendiri mengalu-alukan kehadiran bakat pelapis tapi biarlah dengan cara betul.

Lebih afdal bermula dari bawah, baharu tahu jerih perih sebenar berjuang di liga seni. Kalau nak ambil berlakon pun, biarlah seiring dengan bakat.

Ditambah pula, pelakon baharu mudah saja dapat promosi itu dan ini, malah ada yang sampai ditatang bagai minyak yang penuh. Mulalah naik tocang, berlagak tak kena tempat. Malah satu tahap bila perhatian dan limelight diberikan kepada mereka, ada yang tak boleh menanganinya sebaik mungkin kerana kurang pengalaman.

Bermula daripada bawah dan menimba pengalaman sedikit demi sedikit sehingga popular seperti sekarang, Sharnaaz sebenarnya merasa syukur kerana banyak perkara yang beliau pelajari daripada beberapa pengarah terkenal untuk memperbaiki dirinya.

Saya bersyukur bermula dari bawah. Saya dapat kenal dengan ramai orang seni termasuk pengarah seperti Michael Ang, Kabir Bhatia dan Shahrulezad Mohameddin.

Mereka inilah yang mengajar serta melayan saya sebagai pekerja bukan sebagai kawan. Drama pertama saya dibayar RM7,000 saja untuk tempoh enam hingga tujuh bulan. Kalau dibahagikan jumlah itu, saya menerima sekitar anggaran RM1,100 sebulan. Duit itulah nak bayar kereta, sewa rumah, bil dan sebagainya

Bila bermula daripada bawah pengalaman yang kita dapat itu tidak mungkin dapat di jual beli, malah ia mengajar kita untuk tidak kenal erti putus asa dan terus bersemangat jika ada halangan. Kalau sudah dimanjakan daripada awal memang susahlah bila kena “jentik” sikit nanti.

Sumber Berita: Berita Harian

July 2nd, 2015

Sharnaaz Ahmad memang cukup peka dengan isu semasa  terutama apa yang berlaku di media sosial, terkenal dengan sifat lantang bersuara dan  tidak berselindung dalam memberikan pendapatnya.

Baru-baru ini, Sharnaaz telah memuat naik sebuah foto di akaun Instagram miliknya dengan kapsyen yang agak panjang seakan ingin memberikan nasihat dan teguran buat seseorang. Namun, wujud juga elemen sindiran didalam karangan tersebut dan membuatkan peminat tertanya ia ditujukan buat sapa.

Berikut adalah kapsyen Sharnaaz di Instagram:-

Picture ehsan dari twitter.. Kita hidup atas dunia ni jangan lupa diri, jgn riak, jgn takabbur .. Aku sedar aku pun kadang kadang terlupa diri.. Biasalah kita manusia, sentiasa melakukan kesilapan, tapi kalau kita ulang kesilapan tu dua kali kita kurang sikit dari manusia, up sikit dari binatang..

Kalau kita ulang lagi sekali kita lagi rendah dari binatang, up sikit dari najis binatang.. Muhasabhkan otak dan zat pinjaman Allah SWT.. Jangan riak, satu kali Allah tarik nikmat, nak bercakap pun tak boleh bos.. Tak mau sebut nama, tapi sendiri mau ingat lah.. Kali ni aku berhenti mendoakan mu.. Kerana biar Allah tentukan nasib mu.. Ok.. Itu mukadimah ja.. Kembali pada business ketum kita, memandangkan ianya diharamkan di malaysia, namun segelintir pihak masih mengamalkan nya..

Jangan tanam, jangan petik.. Kalau dah siap bancuh, minum saje lehh  kami org utara tau kesihatannya bukan nak stim, so di hari raya nanti diharapkan supply ketum dapat menampung demand yg banyak.. Kihkih.. Sekadar gurauan.. Jangan esok aku dok dalam pulak sembang pasai ni.. Pi tangkap kera yg suka memekak tuh.. Salam ramadhan #watchmenaenae #anakantoopenang

Setelah membaca setiap ayat tersebut beberap pengikut di laman sosial menyatakan ia jelas ditujukan buat Azwan Ali atas kes beliau memaki hamun salah seorang peminatnya di Twitter.

Tidak pasti ia benar ataupun tidak ia ditujukan buat Diva AA tetapi kami rasa teguran Sharnaaz itu mempunyai maksud yang cukup mendalam. Apa pula pendapat anda?

 

 

 

 

April 23rd, 2015

“ Jangan jadi bodoh” itulah kenyataan Sharnaaz Ahmad kepada mereka yang sering mengatkan imej berjambang beliau menyerupai Wak Doyok.

Sudah berkali-kali beliau menafikan dakwaan beliau sengaja meniru imej Wak Doyok, nampaknya Sharnaaz sudah tidak dapat tahan lagi dengan segelintir peminat yang  sengaja membuat beliau bengang.

Menerusi kapsyen didalam foto yang dimuat naik oleh beliau hujung minggu lalu  di laman Instagram ia jelas menunjukkan dirinya tidak mahu disamakan dengan orang lain.

I may not be the best person uvd met in your life, but if u did, im sure ivd done even 1 good deeds to your life.. I grow long beard not curl mustache.. So jgn jadi bodoh :) salam hujung minggu..

Seperti kata Sharnaaz Ahmad ada bezanya jambang beliau dan Wak Doyok. Seperti yang anda semua maklum, Wak Doyok melakukan pelbagai jenis fesyen untuk menggayakan misainya dan bukan jambang.  Wa memang respect dengan brader Sharnaaz yang tidak hipokrit dan berani untuk menyuarakan pendapatnya.

Sumber Berita: Instagram Sharnaaz Ahmad

October 18th, 2011

Kepada peminat-peminat novel Bicara Hati, Fanpage Rasmi Drama Bicara Hati yang dikendalikan oleh Team Produksi drama tersebut sudah ditubuhkan. Jadi ‘like’ah beramai-ramai untuk mendapatkan perkembangan terkini drama ini yang ditayangkan pertengahan November ini di Astro Prima.

Korang juga boleh melihat dua lagi gambar, termasuk satu gambar Damya Hanna, penulis novel ini dengan Cristina Suzanne dan satu gambar Sharnaaz dan Cristina di lokasi. Kredit foto pada Fanpage Drama Bicara Hati dan Facebook Damya Hanna.