August 15th, 2014

Abang Nara sebenarnya sehingga sekarang masih keliru dengan apa yang terjadi terhadap Redzwani Puteri dan Shah Jaszle. Iyerlah, sebelum ini Redzwani Puteri berkorban mempertahankan hubungan mereka. Tup-tup Shah Jaszle muncul dengan kekasih baru dan mengumumkan pertunangan mereka telah berakhir. Redzwani Puteri sendiri jelas terkejut dan tak tahu menahu mengenai hal ini. Terbaru, Shah Jaszle memaklumkan yang sebenarnya pertunangannya dengan Redzwani telah lama berakhir iaitu sejak setahun yang lalu sebelum dia mengenali kekasih barunya sekarang, Hanis.

shah jaszle

Berkata menerusi H!Live, Shah Jaszle merungkaikan kekeliruan orang ramai terhadap status pertunangannya dengan Redzwani Puteri. Menurut Shah Jaszle, hubungan pertunangan mereka telah putus sejak kali pertama dirinya ditangkap khalwat dahulu. Kata Shah Jaszle:-

Kami sudah putus tunang sudah setahun lebih, sejak kejadian putus tunang yang pertama lagi. Bersama Hanis Husna pula saya berkenalan dengan dia baru-baru ini sahaja.

Saya memang tidak suka menghebohkan perkara yang bagi saya tidak penting. Mereka tidak berada di tempat saya dan mereka tidak suka kenal keperibadian saya. Jadi bagaimana mereka boleh menghakimi saya.

Saya hanya menjalankan kehidupan saya secara normal. Kalau saya menidakkan sekalipun mereka akan tetap dengan pendapat mereka.

Saya menyiarkan gambar seperti mana orang biasa post gambar di Instagram. Tapi jika orang lain tidak boleh terima, apa yang saya boleh lakukan

shah jaszle

Tak tahu mengapa tiba-tiba Shah Jaszle tampil untuk memberi penerangan sebegini. Mungkin mahu membersihkan nama baik kekasih barunya yang dituduh perampas baru-baru ini. Redzwani Puteri pun dah ambil keputusan untuk undur diri. Tak perlu rasanya buka kembali cerita lama. Tumpukan perhatian kepada kekasih baru anda. Jangan tup-tup lepas ini ‘clash’ dan ada awek lain sudahlah. Cukup-cukuplah tukar pasangan. Tak gitu?

P.S: Harga Perodua Axia tertiris

April 23rd, 2014

Tiada apa yang perlu disedihkan. Tiada apa yang perlu ditangiskan. Seharusnya Redzwani Puteri bersyukur kerana Shah Jaszle mengakui sudah mempunyai kekasih baru. Abang Nara yakin ada lelaki lebih baik di luar sana yang menanti Redzwani Puteri. Anggaplah ini semua satu dugaan dan cabaran dalam usaha untuk bertemu lelaki yang lebih baik dan lebih sempurna berbanding bekas tunangnya itu.

shah jaszle

Abang Nara harap kali ini Redzwani Puteri benar-benar sudah melupakan dan tidak lagi menyimpan perasaan cinta terhadap Shah Jaszle. Cukuplah pengorbanan anda selama ini. Berkata kepada Mstar Online, Redzwani Puteri mengakui tidak lagi mempunyai perasaan sayang terhadap pelakon tersebut. Kata Puteri:-

Biarlah saya undur diri. Mereka (Shahrizal dan Hanis) mengaku mereka adalah sepasang kekasih. Maka tiada lagi kewujudan saya.

Tentang apa yang telah berlaku, tiada apa yang saya boleh katakan. Mereka pun telah membuat kenyataan masing-masing. Jadi, tak perlulah saya cakap panjang lebar. Semoga mereka bahagia dan berjaya dalam karier masing-masing.

Saya di sini baik-baik sahaja, Alhamdulillah. Saya juga ingin memohon maaf atas kelewatan saya untuk mengulas tentang perkara ini. Harap, semua faham dengan keadaan saya.

hanis husna

Dengan ijazah doktor yang bakal diterima oleh Redzwani Puteri, Abang Nara yakin ramai lelaki lain di luar sana yang akan merebut cintanya. Percayalah akan ada pengakhiran yang menggembirakan buat anda. Yang penting tumpukan perhatian terhadap pelajaran terlebih dahulu. Pedulikanlah orang yang tidak pandai menghargai segala jasa dan pengorbanan kita. Marilah kita doakan yang terbaik buat Redzwani Puteri.

P.S: Hotel kapsul di bandar Haikou China

April 22nd, 2014

Entah apa ayat yang dipakai oleh Shah Jaszle sehingga ramai gadis yang jatuh hati dengannya. Abang Nara teringin juga nak belajar. Pasti ayat yang digunakan amat power dan mampu meruntun jiwa. Untuk makluman, Shah Jaszle kini sudah putus tunang dengan Redzwani Puteri dan mempunyai kekasih baru bernama Hanis Husna.

kekasih baru shah jaszle

Comel kan orangnya? Patutlah Shah Jaszle tak sabar-sabar nak mengumumkan kewujudan kekasih barunya ini. Takut kena caras dengan lelaki lain la tue. Yang kesiannya, apabila percintaan mereka diketahui umum, Hanis Husna mengakui rasa tertekan dengan gelaran “perampas” yang diberikan orang ramai kepada dirinya. Kata Hanis menerusi Harian Metro:-

Saya sangat tertekan dituduh perampas (tunangan orang) sedangkan orang luar tidak tahu cerita sebenar. Saya amat sedih apabila kes ini jadi besar dan orang menghentam saya macam-macam tanpa tahu apa yang berlaku antara Shah dan tunangnya.

Memang saya kekasih Shah tapi selepas dia tiada apa-apa lagi hubungan dengan tunangnya. Malah benda ini sudah lama berlaku cuma orang luar tak tahu.

kekasih baru shah jaszle

Orang luar tak tahu itu perkara biasa, tapi kalau bekas tunang sendiri iaitu Redzwani Puteri tak tahu yang pertunangannya dengan Shah Jaszle sudah putus, itu adalah kes berat. Tak apalah, orang mabuk bercinta. Semua benda nampak manis je kan? Kepada Hanis Husna, selamat bercinta dengan Shah Jaszle. Jangan 2,3 minggu lagi Shah Jaszle upload gambar dengan perempuan lain sudah lah. Hehehe.

P.S; Konsep KIA K4 dipamerkan di Beijing

April 20th, 2014

Beberapa bulan lepas Shahz Jaszle pernah memberi kenyataan untuk berkahwin dengan tunangnya Redzwani Puteri. Walaupun Shahz pernah dilanda kontroversi ditangkap khalwat dengan wanita lain semasa masih menjadi tunang Redzwani dan keluarga sendiri telah menyatakan tidak menerima Shahz, Redzwani tetap mahu meneruskan hubungan dengan Shahz, mendakwa lebih mengenali lelaki itu.

Semalam, Shahz telah memuat naik satu gambar mesranya dengan seorang gadis yang nyata bukan Redzwani di laman Instagram miliknya.

 photo 917858_244335789101731_535121534_n.jpg

Gadis itu yang dikenali dengan nama Hanis Husna Nadzree juga memuat naik gambarnya bersama Shahz.

 photo 31f97bd0c7b311e3b9660002c9de5128_8.jpg

Dalam ruangan komen laman Instagramnya, Shahz mengakui Hanis Husna ialah teman wanitanya.

 photo Untitled.png

Hanis Husna juga turut meluahkan kata cinta kepada Shahz dan mendakwa Shahz telah memutuskan pertunangan dengan Redzwani Puteri.

 photo Untitled-1.png

Bagaimanapun, Redzwani telah meninggalkan satu komen yang memberi bayangan dia tidak tahu apa yang sedang berlaku.

 photo Untitled-2.png

Redzwani beberapa jam lepas mengakui dia tidak mengetahui apa-apa. Menyatakan sesuatu seperti itu adalah kejam untuk dilakukan, wanita itu turut meminta agar mana-mana pihak tidak bersimpati dengannya, sebaliknya pasangan Shahz dan Hanis lebih memerlukan simpati.

 photo Untitled-3.png

Redzwani turut mengucapkan selamat maju jaya kepada Hanis melalui Twitter.

Kini kita tunggu saja pengesahan rasmi dari Shahz dan juga mungkin penjelasannya mengenai apa yang telah berlaku.

P/S: Wanita China dapat 75, 000 followers di Weibo kerana menggayakan rekaan fesyen yang serius pelik