December 28th, 2011

Fuh. Memang nama-nama besar semuanya. Abang Nara teruja melihat nama seperti Faizal Tahir dan Ella yang bakal menggalas tugas menjadi mentor untuk program Mentor 6 tidak lama lagi. Namun keterujaan itu agak berkurangan apabila melihat nama Adam AF. Apakah Adam layak menjadi mentor?

program mentor 6

Ogy, Ramlah Ram dan Ferhad sememangnya layak kerana mereka memang sudah lama dan banyak pengalaman. Ikhlas dari hati Abang Nara, tak nampak di mana sesuainya Adam AF menggalas tugas seorang mentor. Menurut pihak penerbit program Mentor 6, mereka mahukan seorang mentor yang kuat dari segi pop dance(ala-ala Kpop la nie) untuk memeriahkan lagi Mentor 6 kali ini.

Kami ada satu kriteria di mana hasil dari perbincangan, kami nak cari satu kelainan dalam program ini. Kami nak variasi dan cari artis yang mempunyai genre yang berbeza di mana kami rasa Adam sesuai untuk mereka yang minat dengan muzik Pop Dance. Bagi saya, masing-masing ada kekuatan tersendiri dan tak semestinya yang baru itu tidak bagus.

Apa pun sama-sama kita nantikan program Mentor 6 yang akan ke udara di TV3 tahun hadapan. Kredit gambar dan berita pada portal GUA.

Advertisement
May 26th, 2009

ally iskandar

[note]Ini adalah luahan peribadi dari kami tentang Ally Iskandar. Jadi diharap anda tidak terpengaruh ataupun sekiranya anda ialah peminat Ally Iskandar, janganlah kutuk kami habis-habisan sebab kami tak suka si Ally nie.[/note]

Kami mula tak suka dengan Ally sejak gosip dia bercinta dengan Elyana. Bukannya kami tak suka dia dengan Elyana. Kedua-duanya sama cantik dan sama padan. Cuma cara gosip ini dibina di dalam live TV show menampakkan betapa gediknya Ally nak cuba mendapatkan populariti.

Selepas tue, kami sangat-sangat pelik dengan TV3. Semua benda nak Ally jadi pengacara. Temuramah PM baru pun dia, Mentor pun dia. Pendek kata semua benda Ally lah. Dah tak ada orang lain lagi ke yang boleh mengacara kat TV3 tue?

Yang lagi kami tak sukanya, cara Ally Iskandar menghost rancangan-rancangan nie sama jer. Tak ada variasi. Kalau temuramah PM macam A, hostkan Mentor pun macam A jugak. Sepatutnya kalau dia memang betul pengacara berwibawa, kena la pandai sesuaikan dengan tema dan suasana program tue.

Buat Ally Iskandar, belajarlah menjadi pengacara yang serba boleh. Bukan dengan hanya satu cara sahaja. Lama-lama nanti orang boring jugak. Buat TV3, dah-dahlah tue amik Ally jadi pengacara tetap korang. Latihlah orang lain sebelum kami ramai-ramai tengok RTM. Hehehe.

Advertisement