January 7th, 2016

Sekitar tahun lepas, berita mengenai Zizan Razak hendak berkahwin cukup hangat diperkatakan. Tambahan, pula  seorang  gadis bernama Nur Edora Diyana dikatakan bakal menjadi isteri kepada pelawak tersebut.

Beberapa bulan telah berlalu namun sehingga kini Zizan masih lagi solo dan memberitahu beliau ada mempunyai niat untuk berkahwin tetapi masih belum bertemu dengan calon yang sesuai.

Saya memang sudah lama ada niat untuk berkawin, namun calon sahaja belum ada lagi. InsyaAllah kalau ada jodoh saya akan beritahu dan tidak akan sembunyikan perkara baik itu.

Berbicara mengenai segala kontroversi yang melanda dirinya pada tahun lepas, Zizan menganggap ia satu ujian daripada Allah SWT dan pengalaman itu membuatkan beliau lebih matang.

Ada orang yang memang suka cipta kontroversi tetapi bukan saya, kalau boleh memang saya mahu mengelak daripada perkara tersebut.

Namun, itu semua ujian Allah dan apa yang saya boleh buat ialah belajar daripada pengalaman untuk mengawalnya agar tidak menjadi lebih buruk.

Aik, sebelum ini bukan main lagi beritahu beliau akan berkahwin. Katanya kedua-dua belah keluarga juga sudah berbincang mengenai perkahwinan Zizan dan bakal isterinya. Tup-tup tiada calon lagi untuk berkahwin…Erm..

Sumber Berita: mStar Online

August 6th, 2015

Baru-baru ini, pelawak Zizan Razak katanya sengaja mahu mengelakkan diri daripada pihak media selepas meninggalkan majlis pelancaran program Akademi Fantasia 2015 awal.

Terus-terang, banyak juga wartawan yang dah terasa hati dengan sikap Zizan yang tiba-tiba melarikan diri. Mungkin kerana hendak elak daripada di tanya soal perkahwinan beliau?

Namun, Zizan menerusi Harian Metro telah tampil memohon maaf kepada pihak media dan menafikan bahawa beliau sengaja melarikan diri.  Zizan menjelaskan pada waktu itu beliau tidak berapa sihat dan sebenarnya sempat ditemu bual oleh seorang wartawan.

Saya tidak lari (daripada media) kerana waktu itu saya sempat ditemu bual seorang wartawan dan kebetulan dia tidak mahu bunyi bising jadi kami pergi ke bahagian belakang. Selesai ditemu bual saya bertanya kepada pengurus ada tak wartawan lain nak temu bual dan katanya tidak, jadi saya ambil keputusan untuk pulang saja.

Lagipun ketika itu keadaan kesihatan saya tidak berapa baik jadi saya pulang saja. Andai ada yang terasa dan berfikir saya cuba melarikan diri daripada ditemu ramah saya mohon maaf banyak-banyak.

Kami rasa ramai yang asyik menanti perkembangan terbaru mengenai perkahwinan beliau malah ada yang sudah naik jemu apabila Zizan asyik berdolak dalih tentang hal berkenaan. Walaubagaimanapun, pengalaman lalu mengajar pelawak tersebut untuk tidak terlalu mendedahkan hal peribadi kepada umum.

Pengalaman lalu mengajar saya untuk lebih berhati-hati. Sebelum ini percintaan saya terlalu digembar-gemburkan dan akhirnya hubungan itu tidak kesampaian. Malah sebelum ini saya beritahu media bakal berkahwin kerana perkara itu semakin hampir, namun ia mengalami masalah dalam kalangan keluarga menyebabkan ia tertunda.

Justeru, selepas ini saya lebih selesa berdiam diri saja dan kalau boleh tidak mahu terlalu bercerita kisah peribadi kepada umum. Biarlah hal peribadi dan perkahwinan saya menjadi rahsia keluarga saja.

Kata orang-orang tua, perkara baik tu tak salah kalau kita umumkan kepada semua orang. Lagi banyak orang yang mendoakan kebahagiaan anda, kan lebih baik? Terpulang lah Zizan, jangan nanti peminat dan mula bosan menunggu.

Sumber Berita: Harian Metro

August 4th, 2015

Zizan Razak nampaknya sering kali memberikan kenyataan berbelit-belit mengenai  perkahwinan beliau. Ini sedikit sebanyak telah membuatkan ramai pihak merasa bosan dengan beliau dan menganggap cerita beliau hendak kahwin itu benar wujud ataupun hanya rekaan.

Meskipun sering diasak dengan soalan, Zizan bagaimanapun tetap dengan pendirian beliau yang tidak mahu mendedahkan butir perkahwinan beliau meskipun pada awalnya beliau sendiri yang membuka mulut bakat menamatkan zaman bujangnya bersama seorang gadis daripada Terengganu.

Soal siapa yang akan berkahwin dengan saya sebenarnya saya nak rahsiakan. Buat masa ini biarlah ia menjadi rahsia dan kalau sampai jodoh saya akan beritahu. Ia adalah rahsia saya bersama keluarga dan ia adalah bagi melindung privasi saya. Biarlah wanita itu menjadi tanda tanya sama ada dia wujud atau tidak.

Sebelum ini, seorang gadis bernama Nur Edora Diyana Hashim telah menjadi sebuatan ramai yang beliau bakal menjadi isteri kepada pelawak tesebut. Oleh itu, banyak pihak yang ingin tahu status sebenar hubungan mereka.

Namun, Zizan menegaskan beliau tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan hal perkahwinan dengan wanita berkenaa seperti yang digembar-gemburkan.

Semua yang pernah dilaporkan bukan keluar dari mulut saya, malah gambar wanita yang tersebar itu pun saya tidak pasti mereka ambil dari mana? Perkara ini tidak perlu dirisaukan kerana apabila sampai jodoh nanti sampailah. Saya minta pihak media dan peminat-peminat untuk mendoakan yang terbaik buat saya dan pasangan nanti.

Pengalaman lalu banyak mengajar Zizan untuk tidak terlalu mementingkan rupa paras seseorang, sebaliknya beliau lebih mementingkan keturunan dan agama wanita itu.

Kalau jodoh saya dengan siapa-siapa pun saya terima asalkan mak, ayah dan orang ramai suka dan saya juga suka kerana sudah tentu saya bangun pagi nak tengok muka dia. Namun saya tak nak cari yang Pan Asia lagi dah dan saya anggap setiap wanita cantik memiliki kesempurnaan dan kecantikan semua aspek.

Tidak kisahlah Pan Asia ataupun bukan ia sebenarnya berbalik kepada diri kita sendiri dan bagaimana kita membawa hubungan percintaan itu. Kalau kita bijak mengatur langkah dan menghargai pasangan kita, semuanya akan berjalan dengan lancar dan inshaAllah berkekalan.

Sumber Berita: mStar Online

July 31st, 2015

Masih lagi enggan mendedahkan sebarang butiran mengenai perkahwinan beliau, Zizan Razak seakan bermain teka-teki dengan peminat dan pihak media. Namun, Zizan terbaru menjelaskan beliau ingin berkahwin secara mengejut seperti yang dilakukan oleh aktor Fahrin Ahmad sebelum ini.

Zizan berkata sebagai seorang lelaki beliau memang mempunyai hasrat untuk berkahwin dan ada keluarga sendiri.

Macam mana pun saya mesti kahwin. Saya kena kahwin. Sebagai lelaki saya pun nak kahwin dan ada keluarga sendiri. Insya-Allah, semua yang dirancang bagaimana biarlah ia menjadi rahsia keluarga saya. Tak ada apa-apa pun sebenarnya.

Saya suka cara Fahrin Ahmad yang berkahwin secara ‘tiba-tiba’ dan ‘mengejut’. Cara itu nampak lebih afdal. Kalau boleh saya nak ikut cara dia.

Harapnya selepas ini Zizan Razak tidak lagi berdolak-dalik kerana peminat sudah lama menantikan berita gembira tersebut. Tidak salah untuk ikut cara Fahrin Ahmad tetapi kata orang lebih baik menghebahkn sesuatu perkara baik  agar ia tidak mengundang cakap orang ataupun fitnat pada masa hadapan.

Sumber Berita: BH PLUS