May 9th, 2019

Sebelum ini, pelakon Emma Maembong digosipkan menjalin hubungan cinta dengan  Syed Abdullah yang merupakan abang kepada Menteri Belia & Sukan Syed Saddiq. Namun, hubungan mereka terlerai selepas dihimpit kontroversi foto panas mereka tersebar.

Terbaru, menerusi kiriman e-mail yang diterima oleh Miss K di portal Astro Gempak, Emma dikatakan sedang rapat dengan seorang penyanyi rap berdarah campuran Cina dan India.

Foto mereka juga ada dimuat naik di akaun Instagram penyanyi rap tersebut ketika mereka  bercuti di Hong Kong pada hujung April lalu bersama adik Emma iaitu Chacha Maembong dan juga rakan-rakan lain.

Dengarnya, hubungan Emma dan Abdullah didakwa berantakan dan kini, mereka sudah membawa haluan masing-masing. Miss K pun hairan juga. Ye lah, kan Emma kata dia tak ada hubungan istimewa dengan Abdullah, tiba-tiba ada orang kata dah putus Mungkin mereka menyembunyikan hubungan mereka dari pengetahuan ramai.

Tapi, Zizi ada memberikan satu info terbaru juga. Dakwa Zizi, Emma kini sedang rapat dengan seorang rapper yang berdarah campuran Cina dan India. Ala, Chindian gitu. Rapper yang bernama Ashtin tu pernah muncul dengan album yang berjudul ‘Chindian The Album’ dan antara lagu popularnya ialah Ngam, kolaborasi bersama Altimet.

Sejauh mana kebenaran berita ini tidaklah kami ketahui. Kalau betul, kami harap Emma bahagia dengan pilihannya. Sama-sama kita nantikan penjelasan daripada tuan empunya badan nanti.

Sumber Berita : Astro Gempak

July 6th, 2015

Kamal Adli dan Emma Maembong apabila ditanya masing-masing enggan mengaku sedang bercinta. Biasalah mungkin masih dalam fasa perkenalan, fasa pengoratan dan fasa penjatuhan kecintaan. Namun melihat kemesraan mereka berdua ketika di majlis berbuka puasa Astro baru-baru ini, Abang Nara dapat rasakan ‘love is in the air’ antara Kamal dan Emma. Dua-dua pun sama cantik sama padan. Dua-dua pun pernah gagal bercinta. Jadi apa salahnya masing-masing menampal hati yang terluka? Amboi!!!

kamal dan emma

Mendengar Kamal Adli bercerita tentang percintaan, terutama ketika dalam fasa mengorat (tanpa mengakui sedang mengorat Emma Maembong), Abang Nara terus teringat teknik-teknik yang digunakan ketika me’nackle’ isteri tercinta. SMS selang 5 saat, telefon sehari dekat 20 kali, malam-malam bergayut sampai ke pagi, hujung minggu dating dan macam-macam lagilah. Memang satu kenangan yang terindah. Bak kata Kamal Adli:-

Kami masih tidak declare secara rasmi sebagai pasangan kekasih. Kalau sudah declare nanti saya tak nak buat biasa-biasa, saya nak buat yang gempak. Sekarang bukan tak berani (untuk declare) tapi saya seronok melalui momen-momen begini. Saat-saat mula kenal adalah fasa yang seronok untuk saya jalani.

Jangan terlalu cepat untuk ke fasa seterusnya. Masa tengah bercinta ni, masa paling best adalah masa tengah mengorat. Saya tak nak terkejar-kejar. Mak saya sendiri ada nasihat saya supaya bersabar untuk perkara lalu tidak berulang lagi. Saya pun hormat mak, jadi nasihat mak saya sentiasa saya jadi pegangan

kamal dan emma

Romantik juga si Kamal ini kan? Ayat power beb!!! Memang kalau Abang Nara jadi Emma Maembong, terus cair dibuatnya. Namun pesanan untuk Kamal, seseronok mana pun fasa mengorat, tak boleh lawan keseronokan fasa sudah berkahwin. Itu lebih mengujakan. Lepas itu fasa ada anak pulak. Fuh!!! Itu lagi lah cabaran. Namun ia berbaloi dengan segala pengorbanan, usaha dan kecekalan yang kita sebagai suami isteri korbankan. Nak tahu kenalah kahwin cepat-cepat. Hehehe. Sumber Tonton Extra.

P.S: Kerajaan tak umum harga minyak untuk elak panik

March 20th, 2015

Inilah akibatnya menjadi single dan solo kembali. Selepas putus cinta dengan Zizan Razak, nama Emma Maembong hangat diperkatakan sedang menjalin hubungan ‘teman tapi mesra’ bersama Kamal Adli. Desas-desus terbaru menyatakan yang Kamal Adli telah pun membawa Emma Maembong bertemu keluarganya. Namun ternyata desas-desus itu palsu. Kamal Adli sendiri telah tampil menafikannya dan kini tiba giliran Emma Maembong pula membuat penafian yang sama. Ternyata Emma dah bosan, jelik, jelak dan kecewa dengan desas-desus tidak masuk akal ini.

emma maembong

Kalau Abang Nara jadi Emma Maembong pun pasti tertekan dan stress dengan desas-desus sebegini. Kita duduk senyap-senyap buat kerja pun ada orang nak sebarkan benda mengarut. Kata Emma:-

Saya sudah tak larat asyik ada saja gosip. Kasihan pada ayah saya. Harap semua fahamlah. Saya sudah malas dan tak nak komen apa-apa lagi sekarang. Perkara (bertemu dengan keluarga Kamal) memang tak berlakulah.

Saya sangat tak faham kenapa ramai sangat yang pandai-pandai dan suka buat cerita. Tak tahu mana mereka dengar dan apa sebab buat cerita begini.

emma maembong

Lebih menakutkan ialah selepas desas-desus bertemu keluarga, ada pula orang membuat cerita yang Kamal Adli dan Emma Maembong bakal berkahwin tahun ini. Pergh!!! Upgrade sungguh gosip ini. Kesian kat Emma dan Kamal. Bersabarlah. Inilah lumrah kehidupan seorang selebriti. Lagipun ada kedua-duanya single. Mungkin ada pihak yang nak ‘kenen’kan sebab suka sekiranya anda berdua benar-benar bercinta. Sumber Harian Metro.

P.S: Kutuk hukum hudud, Aisyah Sekilas dikritik teruk

March 10th, 2015

Yeah~~~ Berita baik untuk para jejaka di luar sana. Emma Maembong yang kini single selepas putus cinta dengan Zizan Razak mengakui yang dirinya tidak serik untuk bercinta sekali lagi. Maksudnya ada peluang untuk anda di luar sana mencuri hati si comel ini. Selama hidup 32 tahun, Abang Nara memahami yang hati wanita amat ‘fragile’ selepas putus cinta. Siapa yang ‘caring’, sentiasa berada di sisi dan ambil berat pada ketika ini, pasti berpeluang tinggi untuk buat Emma Maembong jatuh cinta.

emma maembong

Menariknya, Emma Maembong juga turut memaklumkan yang dirinya tidak pernah membenci Zizan Razak. Kalau memang sudah tertulis jodoh dengan Zizan, Emma rela menerimanya. Kata Emma:-

Hidup saya macam biasa. Sibuk dengan penggambaran. Apa yang telah jadi semua ini tidak menghalang saya untuk tumpukan sepenuh perhatian pada kerjaya saya. Saya pun tidaklah kata yang saya serik bercinta lagi.

Saya mengaku (putus cinta) sebab saya mahu jujur. Kalau betul kami tidak lagi sebagai pasangan kekasih saya rasa baik berterus terang saja. Cuma, sebab mengapa kami berpisah itu saya tidak akan kongsikan pada semua. Cukuplah sekadar memberitahu yang kami sudah tiada apa-apa hubungan istimewa lagi.

Tiada siapa yang mahukan semua ini jadi (berpisah) tetapi kami masih berhubung dan berkawan. Masing-masing sekarang sibuk dengan penggambaran. Saya tidak pernah kata yang saya benci dia. Kalau mungkin kami ada jodoh pada masa akan datang atau tiada, saya terima.

Ini baru pertama kali saya beritahu perkara yang sebenar (putus). Terpulanglah apa orang nak kata. Sebagai artis, ini antara yang kami harus lalui di mana setiap gerak geri dan hidup kita jadi perhatian. Orang akan sentiasa bercakap tentang kita sama ada baik atau buruk kita.

Selama ini ada yang kata saya hanya ada dengan Zizan sewaktu dia tengah ada berduit saja. Padahal selama ini jatuh bangun dia, saya sentiasa ada di sisinya memberi sokongan.

emma maembong

Kasihan juga sebenarnya apabila cinta yang dibina sebegitu lama musnah begitu sahaja. Nak buat macam mana. Bukan semua percintaan berakhir dengan kegembiraan. Semoga episod duka ini memberi pengajaran kepada Emma Maembong dan Zizan Razak. Pada pendapat Abang Nara, tak perlulah bercinta lama-lama sangat. Kalau rasa dah mampu dan bersedia, terus je kahwin. Barulah nampak keseriusan. Tak gitu? Sumber MalaysianDigest.

baby button

P.S: Cantik, cute dan bergayanya baju jahitan MyBabyButton untuk si comel ini. Lagi best bila harga berpatutan, tailormade dan banyak pilihan. Memang makin comellah anak kita nanti. Apa tunggu lagi? Hari Raya pun dah dekat. Silalah tempah baju anak-anak di Facebook MyBabyButton dan juga Instagram MyBabyButton.