February 19th, 2019

Salam takziah diucapkan kepada pasangan suami isteri Jepp Sepahtu dan Sari Yanti atas berita sedih ini. Pelawak dan penyampai radio Sinar FM telah memaklumkan menerusi Instagram bahawa isterinya mengalami keguguran ketika usia kandungan anak kedua mereka mencecah 3 bulan. Berita sedih ini diketahui selepas bayi di dalam kandungan tidak bergerak ketika Jepp dan Sari Yanti melakukan “check up”.

sari yanti keguguran

Tulis Jepp:-

Minggu lepas abah bawa eya teman mama pergi hospital nak tengok adik. Adik eya dah nak masuk 3 bulan dah. Sekali masa check up haritu doctor bagitau adik eya tak bergerak lagi dah. Doakan mama eya selamat operation harini ya.

sari yanti keguguran

Semoga segala urusan pembedahan akan berjalan dengan lancar. Semoga Jepp dan Sari Yanti tabah menghadapi dugaan ini. Insya Allah akan ada rezeki untuk menimang lagi cahaya mata selepas ini. Sama-sama kita doakan.

January 16th, 2015

Ramai yang tertanya-tanya punca sebenar Jepp tidak muncul beraksi di pentas MLM2014 minggu lalu. Ramai tahu yang Jepp sakit namun tidak diketahui sakit apakah yang menghaang Jepp tampil bersama Shuib. Akhirnya misteri itu terjawab apabila Jepp mengesahkan dirikan terkena demam denggi. Akibatnya, Jepp mengambi cuti selama 10 hari dan pulang berehat di kampung halamannya.
jep sepahtu demam denggiWalaupun beraksi seorang diri minggu lalu, persembahan yang ditunjukkan oleh Shuib amat memberangsangkan. Namun di harap minggu ini Jep sudah boleh kembali beraksi di atas pentas MLM2014. Sepahtu tak lengkap tanpa Jep. Diharap juga Shuib tak buat kejutan dengan membawa Mamat seandainya Jep masih belum pulih. Kata Jep tentang demam dengginya:-

Sebenarnya, sebelum saya disahkan terkena jangkitan denggi, saya sudah pun mengalami demam selama empat hari. Mula-mula saya hanya fikir, itu cuma demam biasa dan buat tidak kisah sahaja.

Saya cuma makan ubat macam biasa dan tidak pergi mendapatkan pemeriksaan di hospital. Tetapi, ada rakan menasihatkan agar saya membuat pemeriksaan doktor kerana suhu badan pada waktu itu mencecah hingga 40.1 darjah Celsius.

Saya tidak tahu bagaimana mahu menyebut nama penyakit itu secara saintifik tetapi menurut doktor yang merawat saya, memang saya diserang demam denggi. Selepas menjalani pemeriksaan darah dan sebagainya, saya ambil cuti selama 10 hari dan berehat di kampung

jep sepahtu demam denggiWalaupun suhu badan Jep sudah kembali normal, namun tahap kecergasannya pelawak ini masih belum berada di tahap yang optimum. Tidak diketahui sama ada Jep akan beraksi atau Shuib sekali lagi akan tampil solo malam ini. Doakanlah yang terbaik but Jep dan Sepahtu. Sama-sama kita doakan agar Jep lekas pulih. Amin. Sumber Kosmo.

P.S: Informasi Perodua Myvi facelift 2015

January 24th, 2014

Maharaja Lawak Mega 2013 semakin hampir ke kemuncaknya. Tekanan semakin meninggi di kalangan para peserta. Abang Nara yakin mereka “stress” memikirkan lawak-lawak yang harus dipertontonkan kepada para pengikut rancangan ini setiap minggu. Terbaru, ada desas-desus menyatakan wujud perbalahan antara kumpulan Shiro dan kumpulan Sepahtu.
shiro maharaja lawak megaDikatakan akibat tekanan hebat, kedua-dua kumpulan ini telah berbalah di belakang pentas. Diminta mengesahkan perkara ini, Shahrol Shiro menafikan berlaku pergaduhan. Kata Shahrol kepada Harian Metro:-

Saya akui ada tekanan tinggi dalam pertandingan ini. Mungkin kalau tertekan sangat persiapan masing-masing kami tak bertegur sapa dan berdiam diri walaupun berselisih. Tapi nak kata sampai kami bergaduh, bertumbuk atau meninggi suara itu memang tak berlaku

Biasalah tue Abang Nara pun kalau tengah tertekan atau “stress” memang diam dan membisu seribu bahasa. Nak cakap pun malas. Takut-takut termarah kat orang lain yang tak ada kena mengena. Malah Jepp Sepahtu juga turut mengesahkan yang perkara ini tidak benar. Kata Jepp:-

Hubungan kami memang rapat dan tak tahu pula kalau benda (gaduh) itu berlaku (ketika) saya tak ada di situ. Setahu saya benda itu tak betul. Kami bertegur baik macam biasa saja. Letihlah dengan tuduhan macam ini, tapi inilah cabaran dalam pertandingan

shiro maharaja lawak mega

Diharap sehingga ke “final” nanti tidak akan berlaku sebarang pergaduhan antara mana-mana peserta Maharaja Lawak Mega 2013. Tak bestlah kita tengok untuk gelak-gelak, tup-tup rupanya diorang bergaduh sesama sendiri kat belakang pentas. Bertanding-bertanding jugak, paling penting hubungan silaturahim harus dijaga. Yang penting, usaha keras, fikir lawak terbaik dan kalau menang, itulah rezeki anda. Tak gitu?

P.S: Iklim sejuk landa Semenanjung Malaysia.