December 27th, 2019

Tahun 2019 hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi, tentunya bila hendak masuk tahun baru, setiap orang mempunyai target masing-masing yang harus dicapai. Mengubah sedikit kehidupan seharian mereka.

nazim othman

Bersempena menyambut kedatangan tahun 2020 yang bakal tiba lebih kurang seminggu lagi, pelakon Nazim Othman mendedahkan bajet atau belanjawan buat dirinya.

Pada tahun depan, Nazim berkata dia mengecilkan sedikit bajetnya. Hanya membelanjakan wang untuk keperluan asas yang wajib dan penting sahaja.

View this post on Instagram

Clutter Cutting 2020. 1. Wardrobe : Baju-baju dan segala aksesori dah jauh daripada cukup. Rumah dah macam kilang baju. Jadi kuota PEMBELIAN PAKAIAN baru dihadkan kepada RM12000 setahun. Itu pun kalau ada benda nak kena beli. 2. KOPI IS KOPI. To cut on fancy hipster coffee. Minum kopi Wonda je. Beza secawan kopi hipsturrr & setin kopi Wonda = RM11 . RM 11 x 30 hari = RM330 x 12 bulan = jimat RM 3960 setahun. Tak pun, beli serbuk kopi, bancuh sendiri. Lagi banyak duit tabungan. 3. Makan : Makan kat tempat shooting je. Motif nak beli benda yang dah tersedia tanpa kos tambahan? Budget makanan harian diturunkan kepada kadar 50% dari RM100 sehari kepada RM50 sehari. RM50 x 30 hari = RM1500 x 12 bulan = RM18000 . Jimat RM18000 setahun. Sapa nak bagi RM18000 ? Kau la. 4. Electricity : Cabut semua plug yang tak guna. Nak guna baru plug in. Kadar elektrik tetap berjalan walaupun dah off . Plug it off too. Aircon set auto off after 3 hours at night. Jangan gatal nak biar On sampai pagi. Dulu masa kecik, rumah takde aircon boleh je hidup? 5. Holiday : 3 kali sahaja setahun ; melainkan kos travel tu ditanggung sponsors / untuk shooting , DO NOT EXCEED 3 times a year. Jangan nak over. Travel light & easy. Stay kat tempat mid range atau lower. Dulu masa zaman remaja riang boleh je travel backpack, ? Tak mati pun? Dapat jugak jenjalan tengok tempat orang? Kat sini je dah boleh jimat RM XXXXXX. Doakan I berjaya. Korang macam mana? Dah set up belanjawan 2020?

A post shared by nazimothman (@nazimothman) on

Nazim turut menyenaraikan lima perkara yang perlu dikira serta dikecilkan bajet wang yang diperlukan mulai tahun depan. Lima perkara itu adalah, pakaian, minuman kopi, makan, elektrik serta percutian. Paling seronok, apabila dikira semula, dia mampu untuk jimat berpuluh ribu dalam masa setahun.

Rata-rata netizen terinspirasi dengan bajet yang dilakukan oleh Nazim. Mereka juga lebih bersemangat untuk berjimat cermat selepas ini.

nazim othman

nazim othman bajet 2020

nazim othman bajet 2020

nazim othmanPerkongsian Nazim ini memang bagus sekali, buat orang ramai rasa lebih bermotivasi untuk menyimpan pada tahun depan. Apa pula target anda untuk tahun baru nanti?

Advertisement
November 28th, 2019

Pelakon Nazim Othman sememangnya dikenali ramai kerana ada sahaja cerita mengenainya hampir setiap minggu di ruangan gosip mana-mana portal hiburan.

Kalau anda mengikuti laman Instagram lelaki ini, dia kadang-kadang ada memuat naik videonya menyanyi. Nazim juga pernah memuat naik video dia dan Idayu menyanyikan lagu “Timeless” nyanyian asal Kelly Clarkson dan Justin Guarini.

Kelmarin, pelakon lelaki yang sedang sibuk dengan penggambaran drama “Suri Katriana” ini telah memuat naik satu video di mana dia dilihat berada dalam studio rakaman dan sedang mendendangkan sebuah lagu dengan sepenuh hatinya.

 

View this post on Instagram

 

Apa petua nak kasi suara merdu ek? Penat la asyik kena kecam je… tapi I suka nyanyi. Mungkin I cuma boleh nyanyi masa shower je kot? Eh? ??? Help me @erniezakri help help ?

A post shared by nazimothman (@nazimothman) on

Walaubagaimanapun, kapsyen yang ditulis bersama entri itu menggambarkan sepertinya dia penat menerima kecaman orang ramai meskipun dia sangat suka menyanyi.

Mungkin I cuma boleh nyanyi masa shower je kot? Eh?

nazim othman suka menyanyi tapi penat asyik kena kecam

Pun begitu, penyanyi Ernie Zakri yang turut ditag sekali dalam entri itu telah memujuk Nazim.

Tak lah! Kalau anda suka menyanyi, jangan berhenti. Anda akan perolehi apa yang anda inginkan. Ataupun, masuklah kelas vokal saya, jom.. hehehe.

Kebanyakan pengikut Nazim turut memberikan kata-kata semangat dan memintanya terus menyanyi sekiranya itu adalah minatnya. Mereka juga memuji suara lelaki itu sedap dan mempunyai bakat besar dalam bidang nyanyian.

Sumber: BM Cari

Advertisement
November 18th, 2019

Pelakon Nazim Othman sememangnya tidak asing lagi dalam industri lakonan di Malaysia. Walaupun memulakan karier sebagai seorang pramugara untuk MAS Airlines tetapi nampaknya rezeki lelaki itu terbuka luas dalam bidang lakonan bermula daripada tahun 2008.

Sejak mencipta nama dalam drama ‘Dejavu Di Kinabalu’, Nazim terus mengorak langkah di dalam industri seni tempatan, tak kisahlah sama ada sebagai pelakon utama mahupun watak sampingan.

Walaubagaimanapun, lelaki tinggi lampai itu telah meluahkan rasa kesalnya kerana asyik dipilih sebagai hero kedua menerusi laman Instagramnya.

nazim othman tidak mahu lakonkan watak kedua jika hero tidak semenggah

Tambahnya lagi, dia hanya akan menerima watak kedua atau ketiga jika watak utama diberikan kepada pelakon yang lebih layak daripadanya.

Second? What Second? Kenapa bukan saya yang pertama. Saya boleh mainkan watak kedua sampingan kalau bakat yang pertama itu lebih baik daripada apa yang saya boleh bawakan.

Lelaki itu menjelaskan bahawa dia tidak akan menjadi watak kedua sekiranya hero utama tidak mempunyai bakat dan disiplin selain hanya bergantung kepada populariti.

Sekarang, watak utama itu dipilih berdasarkan jumlah pengikut mereka di media sosial. Tak semestinyaa ramai followers betul-betul berbakat.

nazim othman tidak mahu lakonkan watak kedua jika hero tidak semenggah

Menerusi komen yang dibalasnya kepada salah seorang peminat, dia menyatakan bahawa bayaran boleh dirunding tetapi biarlah watak hero utama itu semenggah sedikit. Barulah dia mahu menerima berlakon sebagai watak sampingan.

Nampaknya, Nazim betul-betul bengang dengan pihak produksi yang sering utamakan pengambilan watak utama berdasarkan jumlah pengikut di laman media sosial sahaja.

Sumber: mStar Online

Advertisement
September 9th, 2019

Ramai yang terpegun dengan “kecantikan” pelakon Nazim Othman apabila dia memuat naik foto dirinya bersolek seperti wanita dan memakai rambut palsu. Sekali pandang, tidak dinafikan memang “cun”.

nazim othman bersolek

Kecoh juga jadinya sehingga ada netizen yang mula mencetuskan pelbagai spekulasi dan mengecam Nazim.

Enggan terus dihimpit kontroversi, Nazim tampil menjelaskan ketika itu dia menghadiri sesi uji bakat bagi sebuah projek yang memaparkan kisah kehidupan seorang mak nyah.

View this post on Instagram

Ingatkan awek mana tadi, rupanya Nazim Othman. Fuh! Cantik 😆

A post shared by BeautifulNara.com (@beautifulnaradotcom) on

Saya bukan suka-suka bersolek seperti wanita. Orang mengenali saya sebagai pelakon. Jadi, sebagai pelakon, saya terbuka untuk apa saja watak selagi tak jatuh syirik.

Video dan gambar itu diambil ketika saya menghadiri satu sesi uji bakat untuk sebuah projek drama. Cerita itu bakal mengetengahkan tema ‘paper doll’. Ia bukan watak wanita, tetapi mak nyah yang hidup dengan dua identiti berbeza apabila berada di Kuala Lumpur dan di kampung.

nazim othman

Saya tak mahu dikenali sebagai pelakon stereotaip yang cuma mampu membawa sesetengah watak saja.

Biasalah, sebagai seorang pelakon kenalah cabar diri untuk membawakan pelbagai watak. Barulah ‘versatile’. Harapnya dengan pejelasan Nazim ini, netizen berhenti mengecam dan mengaitkannya dengan kegagalan rumah tangganya sebelum ini.

Sumber Berita : Harian Metro

Advertisement