Written by AbangNara | August 4th, 2017

Nampaknya seorang demi seorang pelakon senior telah tampil untuk menasihati para pelakon baru yang bergantung hanya kepada paras rupa dan populariti. Selepas Nabila Huda, kini giliran Haliza Misbun pula memberi teguran. Secara jujurnya, apa yang dikatakan oleh mereka berdua ini memang betul. Abang Nara bila tengok lakonan pelakon-pelakon baru di kaca tv memang terasa nak sumpah seranah. Siap tertanya-tanya macam mana diorang nie boleh jadi pelakon kalau berlakon kayu macam tue.

haliza misbun

Kata Haliza Misbun:-

Ingin saya ingatkan di sini, saya merayu kepada semua pelakon baru tolonglah timba ilmu lakonan sebab saya sendiri dah penat nak berdepan dengan pelakon-pelakon yang tak bersedia di set. Jangan hanya bersandarkan kepada populariti dan jumlah pengikut yang ramai di media media sedangkan ilmu lakonan kosong.

Satu perkara yang saya sering tekankan kepada pelakon baru selain perlu berilmu diri harus jujur dan betulkan niat untuk memberi sesuatu mesej kepada masyarakat dengan penghayatan yang mendalam.

Ambil masa paling kurang tiga tahun (diploma) di Akademi Seni Budaya Dan Warisan Kebangsaan (ASWARA), kutip ilmu dan insyaAllah anda akan berjaya sebagai seorang pelakon di hormati suatu hari nanti.

haliza misbun

Namun dunia sekarang sememangnya ramai yang memandang paras rupa. Kalau hensem sikit, tak pandai berlakon pun tak apa. Buat apa nak penat-penat pergi belajar berlakon kalau berlakon macam kayu pun dapat tawaran tak henti-henti? Tak gitu? Namun para pelakon baru ini harus ada kesedaran untuk memperbaiki dan meningkatkan mutu lakonan. Tak boleh selamanya bergantung pada populariti dan paras rupa semata-mata. Satu hari nanti peminat akan bosan juga. Semoga industri lakonan kita akan terus maju dan dipenuhi dengan para pelakon bermutu di masa hadapan. Sumber Mstar Online.

Written by AbangNara | July 7th, 2014

Selaku seorang kakak, pastinya hati Haliza Misbun sedih, pedih dan sakit apabila melihat gambar adiknya, Rozana Misbun yang merupakan isteri kepada Awie tersebar dalam keadaan yang amat teruk. Muka Rozana Misbun yang lebam memang membayangkan kesakitan yang teramat sangat ketika itu. Tidak diketahui siapa yang menyebarkan gambar itu, Haliza memaklumkan yang adiknya tidak mengingati siapakah yang merakamkan gambar tersebut.

haliza misbun

Kata Haliza Misbun menerusi portal Murai:-

Saya harap saya punya keberanian ke tahap itu! Apapun, adik saya, Rozana dalam kesakitan yang teramat disaat-saat gambar itu dirakamkan. Dia sendiri tidak mengingati siapa dan dari mana datangnya kamera telefo yang merakamkan gambar-gambar tersebut.

Saya cuma mampu berdoa agar adik saya, Rozana Misbun terus diberi kekuatan dalam menempuh ujian yang hebat ini. Meskipun dilempar dengan pelbagai tohmahan dan cacian yang tidak munasabah.

Selain daripada menanggung kesan kesakitan fizikal yang masih berbisa dan ditambah pula dengan kerinduan dan kesedihan yang teramat akibat berminggu-minggu tidak berjumpa dengan anak-anaknya iaitu Putra Ahmad Merrah, 7 tahun, Putra Ahmad Rezzki, 6 tahun dan Putri Qasseh Antasya, 4 tahun. Namun, dia (Rozana) masih cuba berfikiran positif

haliza misbun

Tak apalah. Sekarang ini kes ini akan dibicarakan ke mahkamah. Semoga mereka yang terbabit akan mendapat perbicaraan yang adil. Sama-samalah kita berdoa agar mereka yang bersalah akan mendapat hukuman yang setimpal. Di bulan baik ini, semoga Rozana banyak berdoa kerana sesungguhnya doa orang teraniaya itu makbul di sisiNya.

Written by AbangNara | September 23rd, 2013

Wow. Untungnya menjadi manusia yang bernama Haliza Misbun ini. Mana taknya, kekasih hati menghadiahkan kondo bernilai RM2 juta. Bukan calang-calang orang kekasih Haliza ini. Mesti kaya tak ingat punya. Untunglah Haliza Misbun. Kasih sayang dapat, kondo pun dapat. Memang bertuah sungguh.

haliza misbun

Menerusi BiPop semalam, hadiah kondo bernilai RM2 juta ini diterima oleh Haliza sempena hari jadinya yang ke 40 pada 14 Mei lalu. Membaca kata-kata yang dikeluarkan oleh Haliza Misbun, memang nampak dia sedang mabuk cinta. Kata Haliza:-

I really honestly love this man so much. Dia memberikan cinta yang tulus dan suci yang tak ternilai harganya jika dibandingkan dengan harta benda dan wang. Dia orang yang paling rapat dengan Liza sejak dua tahun kebelakangan ini. Orangnya lebih dewasa daripada Liza. Kebijaksanaan dan kematangannya itu sangat istimewa di mata Liza.

Dia orang Melayu dan ahli perniagaan. Dia suka bermain golf. Liza serahkan soal jodoh kepada Allah. Jika Allah temukan jodoh, Insya Allah Liza ingin berkahwin. Kepada semua yang sering bertanya bilakah Liza akan berumah tangga, Liza ucapkan terima kasih kerana mengambil berat.

Liza melihatnya sebagai suatu doa. Bagi Liza sendiri, apa jua ketentuan Allah, Liza terima dengan hati yang terbuka dan redha kerana yang penting kita bahagia, sama ada masih solo atau sudah berumah tangga.

halizaRomantik jugak kan si Haliza Misbun ini? Sebelum ini Haliza pernah beranggapan bahawa perkahwinan itu membosankan. Itulah Abang Nara cakap, kalau dah bertemu cinta, mesti rasa nak kawin cepat-cepat. Belum jumpa bolehlah cakap macam tue. Hehe. Semoga bakal suami Haliza ini bujang atau kalau sudah berkahwin pun, meminta kebenaran dari keluarganya sebelum merisik dirinya. Buat Haliza, semoga berbahagia dan cepat-cepat berkahwin.

Written by AbangNara | August 29th, 2013

Amboi. Pelik sungguh Abang Nara dengan Haliza Misbun ini. Macam mana Haliza boleh tahun hidup berkahwin itu membosankan padahal dia tak kahwin lagi. Misteri juga nie. Mungkin bila dah terlalu selesa hidup seorang diri sehingga umur 40-an, Haliza takut untuk berkahwin sehingga terbentuk imej sedemikian.
haliza misbun bujanBerkahwin bagi Abang Nara ada pelengkap kehidupan. Memanglah tidak sebebas ketika bujang, namun kebahagiaan dan kenikmatan yang diperolehi daripada berkahwin sangat berbaloi. Mungkin Haliza kena ubah persepsinya. Kata Haliza:-

Hidup berkahwin sangat membosankan. Saya senang hidup bersendirian. Sebabnya, saya boleh buat apa yang saya suka. Hidup saya tidak sunyi kerana ia dipenuhi dengan pelbagai aktiviti. Memang dulu keluarga sering bertanya bila mahu berkahwin. Tetapi, sekarang mereka sudah berhenti bertanya

Abang Nara percaya, suatu hari nanti apabila Haliza berjumpa dengan lelaki idamannya, pasti Haliza akan berkahwin jua. Mungkin sekarang masih tiada jodoh. Banyakkan berdoa agar dipermudahkan. Nanti bila dah berkahwin, Abang Nara yakin Haliza akan menarik balik kenyataannya ini.

P.S: Kenderaan Singapura masuk Malaysia harus dikenakan levi