April 21st, 2014

Ketika awal perkahwinannya dengan Ashraf Muslim, Wan Sakinah bertubi-tubi dikritik, dikecam dan dituduh perampas serta pemusnah kebahagiaan rumah tangga. Itu perkara biasa yang harus ditempuhi setiap insan yang bergelar isteri kedua. Namun lama-kelamaan, orang ramai sudah dapat menerima hakikat apatah lagi selepas melihat kebahagiaan dan kemesraan yang terpancar antara Wan Sakinah, Dayana dan Ashraf Muslim ketika menyambut puteri sulung dalam kehidupan mereka.

wan sakinah

Mungkin ada sesetengah pihak yang masih tidak putus-putus mengecam dan tidak gembira melihat kebahagiaan yang sedang dikecapi oleh mereka sehingga membuatkan Wan Sakinah meluahkan kata-kata semangat buat anaknya, Sarah Ashraf. Tulis Wan Sakinah menerusi akaun Instagramnya:-

Sarah sayang… Kat dunia ni ramai yg marah ibu. Ramai yg benci pun. Tp sarah jgn risau.. Ibu, ayah & mama sayang sgt kat sarah. Ibu mntk maaf, sebab ibu, sarah pun terkena tempiasnya. Ibu tau ramai doa yg bkn2 utk anak ibu ni. Tp insyaAllah, anak ibu, Sarah Ashraf bt Mohd Ashraf ni dipelihara & dilindungi Allah dunia & akhirat. Jd anak yg solehah sayang yea.. #sarahashraf

wan sakinah

Nasihat Abang Nara, walau sebenci mana pun kita terhadap seseorang, jangan libatkan anak mereka yang suci dan tidak tahu apa-apa. Lagipun Abang Nara rasa Ashraf Muslim dah berjaya membuktikan bahawa hidup berpoligami yang diamalkan olehnya amat adil dan membawa kebahagiaan kepada kedua-dua isteri. Marilah kita sama-sama mendoakan yang terbaik buat mereka. Kesian pula tengok Wan Sakinah yang masih tertekan. Semoga ia tidak menganggu proses menjaga anak.
wan sakinah

P.S: Produk “best seller” MisClaire best sellers kini kembali dengan saiz yang lebih besar. Berita baik untuk pembaca BeautifulNara, anda cuma masukkan kod promosi “MCNARABEST10” ketika membuat pembelian untuk menikmati diskaun tambahan sebanyak 10%. Terbaik kan? Layari www.misclaire.com, Instagram MisClaire dan Facebook MisClaire sekarang juga untuk melihat pelbagai pilihan pakaian yang cantik menarik.

July 22nd, 2013

Ingat lagi artikel mengenai seorang lelaki yang mendakwa pertunangannya dengan Wan Sakinah putus kerana Ashraf Muslim? Menurut si lelaki, pertunangan mereka putus 25 hari sebelum majlis perkahwinan mereka berlangsung. Pasti lelaki tersebut kecewa dan marah kerana pelamin angannya musnah begitu sahaja.

lelaki bekas tunang wan sakinah

Ditemui oleh wartawan Kosmo, Ashraf Muslim menafikan dirinya menjadi punca putusnya hubungan pertunangan Wan Sakinah dan lelaki itu. Kata Ashraf:-

Pembohong lelaki itu! Mereka putus tunang tiada kena mengena dengan saya! Itu (putus tunang) cerita lama mereka dan tak ada kena mengena dengan saya. Saya sedih apabila perkara sebegini timbul. Apa yang boleh saya katakan di sini, saya sudah pun berkahwin, jadi tak perlulah ungkit cerita lama seperti ini. Jangan juga cari jalan atau ambil kesempatan untuk jatuhkan maruah kami semua. Apabila terlalu ramai yang cuba ambil ‘bahagian’ dalam hal rumah tangga saya, saya jadi sedih.

wan sakinah

Ashraf Muslim juga sempat memohon agar orang ramai tidak masuk campur di dalam hal rumah tangganya. Kata Ashraf:-

Ini hal rumah tangga saya. Dengan rendah hati, saya harap semua pihak dapat menghormati saya dan tidak masuk campur dalam hal ini.

Nampaknya pelbagai kontroversi yang melanda Ashraf Muslim semenjak dia mengambil keputusan untuk bernikah buat kali kedua. Apa pun, marilah kita doakan agar kebahagiaan akan menjadi milik kesemua mereka yang terlibat dalam hal ini. Diharap tiada pihak yang sedih dan merana. Lebih-lebih lagi dengan Aidilfitri yang kian hampir ini.
ronasutra

P.S: Raya dah dekat ni, jom tampil berseri dengan RonaSutra. Bedak solekan lengkap yang diperbuat 100% dari bahan galian dan mineral. Berfungsi sebagai ‘foundation’, bedak dan pelindung matahari. Satu sapuan sahaja mampu menyembunyikan cela, parut serta kedutan halus.Satu-satunya bedak solek yang boleh diguna terus setelah ‘facial’ atau rawatan kulit tanpa menyebabkan iritasi. Jom layari www.ronasutra.com untuk pembelian segera.

July 18th, 2013

Isteri kedua Ashraf Muslim sejak hari Ahad (7 Julai) yang lalu, Wan Sakinah enggan memberikan sebarang komen mengenai kontroversi yang sedang melanda perkahwinan mereka. Walaupun diasak dengan pelbagai soalan oleh wartawan Berita Harian, bekas kakitangan sebuah syarikat televisyen ini tetap tenang dan menjawab panggilan dengan tenang.

wan sakinah

Jawapan pendek yang diberikan oleh Wan Sakinah apabila diminta memberi komen ialah:-

Harap faham, saya tak boleh cakap apa-apa pun. Minta maaf

wan sakinah

Difahamkan juga Ashraf Muslim turut membawa isteri pertama dan isteri keduanya ini secara berasingan ke tapak perniagaan minyak wangi di sebuah bazaar Ramadhan. Didapati Wan Sakinah lebih kerap berada di gerai berkenaan iaitu hampir setiap hari.

Pastinya Dayana kecewa dengan perkahwinan kedua suaminya ini. Namun begitu, Wan Sakinah sudah pun sah menjadi isteri kepada Ashraf Muslim. Semoga Ashraf dapat berlaku adil dan tidak mengabaikan isteri pertamanya. Janganlah habis madu sepah dibuang pula.

gluta cell

P.S: Kulit bermasalah? Kulit kelihatan kusam dan tidak bermaya? Tak perlu risau kerana.Jangan risau kerana Gluta Cell adalah penyelesaianya. Ramai yang telah berjaya dengan Gluta Cell. Berkesan dalam masa hanya 14 hari. Layari www.azaleadenaturale.com untuk info lanjut.