Written by AbangNara | July 22nd, 2013

Ingat lagi artikel mengenai seorang lelaki yang mendakwa pertunangannya dengan Wan Sakinah putus kerana Ashraf Muslim? Menurut si lelaki, pertunangan mereka putus 25 hari sebelum majlis perkahwinan mereka berlangsung. Pasti lelaki tersebut kecewa dan marah kerana pelamin angannya musnah begitu sahaja.

lelaki bekas tunang wan sakinah

Ditemui oleh wartawan Kosmo, Ashraf Muslim menafikan dirinya menjadi punca putusnya hubungan pertunangan Wan Sakinah dan lelaki itu. Kata Ashraf:-

Pembohong lelaki itu! Mereka putus tunang tiada kena mengena dengan saya! Itu (putus tunang) cerita lama mereka dan tak ada kena mengena dengan saya. Saya sedih apabila perkara sebegini timbul. Apa yang boleh saya katakan di sini, saya sudah pun berkahwin, jadi tak perlulah ungkit cerita lama seperti ini. Jangan juga cari jalan atau ambil kesempatan untuk jatuhkan maruah kami semua. Apabila terlalu ramai yang cuba ambil ‘bahagian’ dalam hal rumah tangga saya, saya jadi sedih.

wan sakinah

Ashraf Muslim juga sempat memohon agar orang ramai tidak masuk campur di dalam hal rumah tangganya. Kata Ashraf:-

Ini hal rumah tangga saya. Dengan rendah hati, saya harap semua pihak dapat menghormati saya dan tidak masuk campur dalam hal ini.

Nampaknya pelbagai kontroversi yang melanda Ashraf Muslim semenjak dia mengambil keputusan untuk bernikah buat kali kedua. Apa pun, marilah kita doakan agar kebahagiaan akan menjadi milik kesemua mereka yang terlibat dalam hal ini. Diharap tiada pihak yang sedih dan merana. Lebih-lebih lagi dengan Aidilfitri yang kian hampir ini.
ronasutra

P.S: Raya dah dekat ni, jom tampil berseri dengan RonaSutra. Bedak solekan lengkap yang diperbuat 100% dari bahan galian dan mineral. Berfungsi sebagai ‘foundation’, bedak dan pelindung matahari. Satu sapuan sahaja mampu menyembunyikan cela, parut serta kedutan halus.Satu-satunya bedak solek yang boleh diguna terus setelah ‘facial’ atau rawatan kulit tanpa menyebabkan iritasi. Jom layari www.ronasutra.com untuk pembelian segera.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

216 responses to Mereka Putus Tunang Tiada Kena Mengena Dengan Saya – Ashraf Muslim

  1. cik salina says:

    ko ni jantan poyo tau x??

    0

    0
    • Fakka says:

      Udah itu rezeki dia… nak buat macmana? Sekurang2nya dia berkahwin, tak kira laaa kawin 2 ke, 3 ke… TETAP HALAL… korang? Dosa kering sahaja yg dapat… klu dia stress baca komen2 korang… dan bercerai? Korang tahu betapa besarnya dosa meruntuhkan rumah tangga orang?

      0

      0
      • zifi says:

        statement macam shalllll!!

        dari awal lagi, yg aku nampak kau dok sebut “kesian sakinah, benda ni jadi kecoh” “saya sedih jadi mcm ni”. dayana tu takde perasaan ke? apasal tak pikir perasaan dayana sebelum kau kahwin dgn perempuan bodo tu? apasallll??

        dah lah awal2 dulu kata org yg bawak cerita kau nak kahwin lagi satu tu fitnah. tup2 kahwin senyap2 dgn betina merenyam tu. skrg nak cakap org lain pembohong pulak. sapa pembohong sebenarnya? kau lahhhhh, bodooooooo—–

        0

        0
        • Anonymous says:

          hai faker, baca komen pun bleh stress sampai bercerai?? ni la akibatnya sbb nafsu, dah dapat lunaskan nafsu, cerai la ye x.. dasar lelaki fakka…

          0

          0
        • Jennifer Lodeh says:

          Kau tu pun sama tak betul…bohong bini kau, famili, ipar duai, mak bapak mertua dan masyarakat…what goes around comes around la.

          Jangan marah…sebab kau pun sama ! Next?????

          0

          0
        • Mami Djarum says:

          Tak payah nak bersedih-sedih berlakon pelbagai la hai. sekarang kau baru tahu makna sedih ke ?????

          Sebelum kau kau lari nikah di Thailand kenapa tak cakap sedih pulak kan? Memang kau tu jenis ular tedung lidah keling bertopengkan manusia. cakap putar belit. kau yg mulakan drama…terimalah sajalah derita ! Memang guna jantan cam ni. Harus hantar ke jail Zimbabwe je, biar kena sodom dgn negro2 !!!!!!!

          0

          0
        • Mickey says:

          Lagi dia bg statement . Lg org meluat . So just shut the FACK UP !!

          0

          0
        • Burppppppp !!!!! says:

          Nak hormati apa lagi ni? Nasik sudah jadi bubur lambuk la bro.
          Selamat bersahur…

          0

          0
        • Sekina Markonah Joyah Bieber says:

          air yg tenang jgn disangka tiada buaya tembaga….sekian.

          (…bersambung di episod akan datang) *tutup astro anda buat sementara*

          0

          0
        • Pesanan Ringkas Opssss says:

          Kepada Ashraf Muslim yg musliman…jadilah lelaki yg sejati yg mempunyai kemaluan …. bukan kemaluan yg bengkak ke dalam !!!!

          0

          0
        • kak jemah says:

          kak jemah never trust si budak serap ni… da mmg dasar jantan penipu sampai mati org x kan caya ko…. ak lagi caya ckp ex tunang die ni…..lagi satu mgkin dayana leh fikir utk teruskn hdup ngn serap ni ke x…sbb mamat tu sndiri x hormati anda sbagai isteri n x hormati keluarga anda..mgkin anda deserve someone better.. one penipu will always penipu….lagipun umo muda lagi…pas ni jaga diri, jaga badan… insyaallah 10x ashraf dtg kat anda….. penceraian mmg mnyakitkn tapi kalo ia mgkin ade hikmahnye kelak…..akk nk tgk ko bahagia ngn lelaki yg lebih baik…..

          0

          0
        • miss ynwa says:

          meluat! menyeksekan mata! tgk aserap ni…muke mintak kene maki siak…bukak entry kua citer pasal aserap ni buat aku nak menyumpah seranah…TAK TAU MALU dah buat pertunangan org putus…lepastu tuduh org tu pembohong..ko tu yg pembohong aserap selim!! kata kat dayana pegi keje tup2 plan caantik 7/7 g nikah…puikkk..SUME ORG DAH TAU…MODAL KO SEKARANG CUME PUTAR BELIT JE sebab nk selamatkan diri ko yg lgsg dah tak selamat tu….hahhaa KESIAN :D

          0

          0
        • amoi says:

          Skrg ni ko ckp ape pun aku dah x caye dah ashraf wei..kalau bagus sgt, pentingkan hati isteri pertama…tapi!!!!!!!!!!!!!

          utk Ashraf Muslim…kO MMG JANTAN X GUNA!!!!!!!!!!! mmg aku x suka jantan mcm ko..dah la lukakan hati bini pertama…jalinkan hubungan dgn tunang org…muka baik..perangai mcm haremmm!

          utk Ashraf n Sakinah : mmg dasar jantan n betina x guna!

          siyes mmg kurang pahala aku puasa arini…geram n mrh nye pasal..ckp belit2 nye jantan..pk bila muka baik ala2 ustaz gitu, baik la sikapnya..mmg x guna…semoga x bahagia lah korg yer! sbb ape tahu?! sbbnya konon nak tmbh pahala, dpt restu, tp kerelaan isteri utk terima beliau dimadukan xde, kecewakan hati isteri, keluarga terdekat..dpt pahala ker ashraf oi??? utk bini gedik ko tu, xyah la duk buat sedey…kecoh trk mcm ni lah konon..ko yg cari pasal g kawin dgn suami org n kecewakan hati tunang ko tu ape kes???pdn muke ko..x selamat idop ko smp mampos!

          utk doakan kebahagiaan korg mmg x la…cari nahas lg…pdn muke korg!

          0

          0
        • alisa says:

          muka hensem tp otak karat, hati berkulat..apa pun tak bleyyy…
          asyik nak suruh org jaga perasaan keena tu jer.. habis perasaan dayana tu saper nk jaga? pilih kasih betul.. kang bahu senget sebelah baru tahu..
          statement ko seolah2 mcm si dayana tu pulak yg rampas ko dr keena.
          tak bleyy blahh.. konon2 keena tu pulak mangsa penindasan.. padahal yg sengsaranya si dayana. biar la org nak back up dayana pun.. dia pun bini ko jugak kn.. patut bangga la ada ramai org syg bini 1st ko tu.

          0

          0
        • THE REAL SAKINAH says:

          KEPADA KAUM HAWA, KATAKAN- YA !
          JADIKANLAH POLIGAMI ITU PESTA TAHUNAN BAGI SI SUAMI ANDA.
          SUPAYA ANDA MENDAPAT PAHALA BERLIPAT KALI GANDA.
          TANPA POLIGAMI SEPI LAH DUNIA & SYURGA……..

          kekekekekekekekekeke

          0

          0
        • cik embun says:

          Haha eloklah tu. Dulu pun bohong Dayana. So??

          0

          0
        • aku says:

          betul!aku baca statement mamat ni dh rasa macam ape je..kau cakap si sakinah tu sedih..yg dayana sedih tu kau tak cakap pulak?ni lah selalunya mamat yg pentingkan diri sndiri..yelah..benda baru lagi kan..tu yg kau tatang..fake!

          0

          0
        • CNN says:

          “Pembohong lelaki itu!” ~ Asyraf Muslim
          eh..eh..eh…bukan ke ko pun sama AM?? PENIPU…nk kawen lain dgn cara menipu & membelakang isteri…cermin diri dlu bro…

          “Apabila terlalu ramai yang cuba ambil ‘bahagian’ dalam hal rumah tangga saya, saya jadi sedih.” ~ Asyraf Muslim
          sedih ko aje nk ambek kira ke??? dayana 2 ko ader fikir perasaan dia bila dia tahu ko kawen lain secara senyap2?? yg ko tau sedih ko & si wan sakinah 2…malu lah sikit wahai AM!!! ko sdg meludah ke langit…tp terkena blik dgn ko..shame on u…yes!!! both of u dah berkahwin…tp side effect dia ader ko fikir? perasaan keluarga masing2??..klu ko ader perasaan, ko xkan buat bini ko mcm ni weh!! at least ko mtk izin SEBELUM berkahwin..bkn SELEPAS!!! jantan xguna…

          0

          0
      • Anonymous says:

        Org lain bohong, kau melenting. Yang kau bohong tu takpe plak? Munafik.

        0

        0
        • Kak Ton says:

          dah nama pun pelakon youols . memang jenis pandai buat drama sedih ketagih simpati !

          0

          0
        • Kiah says:

          Jantan tak guna lagi kejam….diam je lah. Berambus. Buat malu nama Islam dan Melayu je.

          0

          0
        • Bodoh Betul La Si AssErap says:

          tak nak masuk campur okay tapi kau kasi statement kat media buat apa? media tu bapak kau yg cipta ke? shutdafarkup la…bahlul !!!

          0

          0
        • Mak Jemah Bersahur Makan McD says:

          Mak korang ni bukannya alim sangat tapi sebagai seorang Islam yg waras dan warak (katanya kan?) dan demi bulan Ramadan, dia PATUT minta maaf sekiranya terkasar dan menyakiti hati orang2 tertentu di media. Kalau ianya pun rasa diri tu betul…sekurang-kurangnya jadi gentleman la sket…minta ampun pada keluarga si isteri pertama. Ye dak? Tak paham la mak…

          0

          0
        • Yusry says:

          poligami adalah sesuatu yg suci/ tidak dilarang dlm Islam….korang Islam lagi ke? mengapa kecoh bak murai tercabut ekornya?

          0

          0
        • pemerhatibebas says:

          Kenapa aku rasa serap ni bila dia bercakap macam markonah tu sorang je bini dia? macam dayana tu bukan bini dia jugak?

          “wan sakinah sedih sebab tak jangka akan kecoh begini”.. abis tu dayana bini first kau sedih ditipu tak kisah plak?

          “saya berkahwin dengan restu kedua ibu bapa sakinah” ..cakap macam ko ni laki bujang je nak kene dapat restu mak bapak ppuan tu je..restu bini first kau tak perlu ke?

          ramai orang amik bahagian dalam rumah tangga kau, kau bengang..markonah tu masuk campur rumah tangga kau dengan dayana takpe? ke kau dah kene tiup ni dengan markonah tu? was was aku..

          kita kalau kawin nak la biar org ramai turut sama mendoakan kebahagiaan rumah tangga kita..skrg ni semua dok doa macam2 yg teruk..semua bersimpati dengan dayana, tapi tak ramai simpati dengan markonah tu..orang lain pon ada kawin lebih tapi tak semua macam kau..kalau buat cara betul, mungkin lebih ramai akan mendoakan kebahagian korang berbanding sekarang ni.

          0

          0
        • sue says:

          oooh I LIKE this comment!

          0

          0
        • Lady Red says:

          Betul tu.. tapi si ashraf ni bukan setakat berbohong je.. malahan nak memperbodohkan semua orang…
          Sudah2 la bagi statement.. orang dah meluat… sapa nak mengaku kalau dah berak tengah jalan… kesian ke bini perampas tu konon… isteri pertama, keluarga dia yang menanggung malu kau tak kesian???

          0

          0
        • sekinah kulum says:

          sakinah dah jadi markonah????…….pepandai je korang ubah nama orang.. hahaha…..aku suka.

          0

          0
      • My Chan says:

        Org lain bohong, kau melenting. Yang kau bohong tu takpe plak? Munafik.

        0

        0
        • Jom Halau Artis Lembu says:

          Bekas Perubatan Islam cakap..bohong sunat lari ke Thailand itu …makruh jer…

          ahaks! :)

          0

          0
        • sambung tidur says:

          Hanya penipu saja…yg akan kenali penipu yg lain! Takbir…

          0

          0
        • Lelaki Sejati Pro Ashraf says:

          Poligami itu…..elok dan harum bak embun pagi….fresh lagi !!!!!!! hahahahahaha..silakan dislike. Peduli apa aku..

          0

          0
      • Meluat Sangat says:

        tahap respek saya dah hilang pd artis2 spt AC Mizal, Norman Hakim dan Siti Nurhaliza. sorry, moral saya lebih tinggi dari artis2 bermasaalah, kurang didikan kemanusian dan pentingkan diri sendiri spt korang.

        0

        0
        • Who Cares says:

          retis-retis Malaysia what do you expect….job sampingan samaada jadi penipu, pengkikis, penindas, perampas suami orang atau gundik anak raja & vip !!! huk huk huk

          0

          0
        • Wak Karto says:

          aku amat benci sama artis2 Malasia donk bangat. udahlah kedekut ya ampu…mau aja free segalanya.

          mirip wajap kok seperti mawas di belantara enggak cantek lansung. tatasusila tak obah seperti syaiton yg hampir direjom.

          goblok !

          0

          0
      • Mira says:

        Poligami itu indah….. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        0

        0
        • Kopipes says:

          ”Statement seorang PERAMPAS..”

          0

          0
        • Tok Kadi says:

          Tanpa poligami hambarlah dunia.
          Kata ‘ya’ saya rela bang……wahai kaum hawa !!!!!!!
          Korang tak nak dapat pahala senang & percuma?
          Bisik pada suami…”saya rela dimadukan demi syurga”.

          0

          0
      • FFF says:

        Shut your mouth la FAKKA!! F u FAKKA

        0

        0
      • datin sri mariam says:

        kasihan dayana…setiap kali statement ashraf keluar mesti back up diri ashraf sendiri dan sakinah…
        ke ashraf memang tak sayang dayana?

        0

        0
    • Anonymous says:

      bodoh ! hang pun sama menipu, tak payah nak tunding2 jari kat orang,,,
      sekurang2nya kami ni tak buta lagi..kalau ko jujur aritu x menipu takdela ko kena kutuk kaw2 camnih..
      guna otak la sikit, ko pun menipu nak tunding jari kat orang. puih

      0

      0
      • shasha says:

        kepala otak ko tu kisah lame. 25 hari c sakinah putus tunang ko g kutip dia bawak kawen kat thailand ko kate kisah lame. patut la ko kawen dgn c dayana tu baru 2-3 tahun da menggatal dgn betina lain. sedangkan 25 hari merupakan kisah lame inikan pulak kenangan kawen di makkah 2-3 tahun lalu, lg la lame berabad kot. tolong la abg nara lps nie nk kluakan cte pasal org utan dua ekor nie x payah letak gambar boley? menyirap rasa tatap gambar dorg nie. letak gambar dayana xpe lg rasa sejukkk je xde la i ngutuk kasar sgt heee

        0

        0
        • 00000000 says:

          saya pun heran sapa yang bocorkan gambo tepung gomak tersengih tu pada media kalu tak sarkas -sarkas ni sendiri yg release. Maklumla nak tunjuk satu Malaysia saat puncak destinasi cinta tertinggi macam lagu ct katakan…..

          Bekas tunang die tu cuma nak buktikan pada orang ramai siapa penipu sebenarnya. Kan selama ni orang tak percaya cakap dia sebab muka ko tu nampak macam ustad? Dia pun tak suka nak join kumpulan sarkas ko tu. Muka pun dia cover, nampak belakang saja.

          (You started the game and it is not yet over.)

          0

          0
      • Harian Metroll says:

        KEPADA KAUM HAWA, JANGAN ASYIK BURUK SANGKA !
        JADIKANLAH POLIGAMI ITU ACARA CERMIN DIRI ANDA.
        SUPAYA ANDA TAHU MUKA ANDA TAK LA SECANTIK MANA.
        MANA KORANG RELA ? BERMADU ATAU…. JADI JANDA TUA BANGKA ????

        kkekekeekekekekekekekekeke

        0

        0
        • Anonymous says:

          biar jd janda.
          jantan keparat biar betina baru uruskan.. baru tahu susah senang nak menjaga si buaya jantan durjana. tgk boleh jd jinak ke makin mengganas mencari betina.

          0

          0
        • Anonymous says:

          poligami tu baik tapi yang tak baiknya pelaksana poligami itu sendiri. perlu belajar…kalau tak cantik tidak terpilih jadi isteri atau janda….jadi janda sebab suami …. tak cermin diri sendiri… rasa macam kaya sangat tapi tak mampu. cari perempuan yang ada kedudukan dan gaji boleh menampung si jantan yang bercita cita nak pologami. guna sunah Rasullullah…. tapi rasul tak ajar menipu untuk poligami, tak ajar cari perempuan yang ada kedudukan dan berwang, tak ajar ambil kekasih/ isteri orang /atau tunang orang malah di haramkan sama sekali apabila si perempuan telah di miliki. semua wajah yang allah cipta cantik tetapi yang tak cantik mereka yang suka menghina sesama saudara saudaranya sendiri. sungguh memeranjatkan …. sikap seorang mukmin…. dan jika begitulah sikap dan sifat semoga Allah tidak menemukan …. dengan hamba Allah yang begini. masaAllah. bersegeralah bertaubat…. dari dosa yang keluar dari rongga… yang mengeluarkan kata kata. kerana manusia yang paling ramai di gambarklan oleh alquran adalah manusia yang berdosa dari tutur kata katanya.

          0

          0
    • BUNKFACE NO.1 says:

      poyo lah asyraf ni berlagak alim, be urself lah asyraf..normal lah kalau lelaki suka tgk pompuan TAPI kau ni eksen terlebih alim, kau nk poligami tu hal kau tapi pliz lah jgn eksen ustaz, klau dah menipu tu mengaku jelah tak payah nk eksen alim, meluat arh bodoh !

      0

      0
    • annoyed says:

      ak yg org luar ni pon dah rasa geram sgt dgn si ashraf muslim ni. xterbayang prasaan isteri dye dayana. kene tipu kaw2. haih.

      0

      0
    • ayam jepun says:

      SEGALA PENAFIAN MU KINI SUDAH TAK LAKU WAHAI ASRAP MESLEM !!!! NO RESPECT FOR U !!!!

      0

      0
    • umi kalsom says:

      agak agak orang nak percaya cakap lelaki yang tak jadi kahwin tu ke atau nak percaya cakap kaki penipu macam ko aserap?ko yang menipu,ko tuduh org lain pulak menipu..kesian

      0

      0
    • she says:

      nie lah orang panggil manusia yang pentingkan diri sendiri.. nampak salah orang je keje, salah sendiri sorok dalam baju pengantin sakinah yang kembang semangkuk jamban tue…

      0

      0
    • noni says:

      yg penting, laki baru abby handsome!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!melepas noni..baru igt nk cari yg habdsome mcm laki abby th…

      0

      0
    • eiylasyed says:

      kalau dah miang mcm2 alasan la ko bagi…sudah2 latu…sendiri bikin sendiri mau ingat la

      0

      0
    • pakcik Ahmad Saburi says:

      diamlah!!!! byk betul alasan ko… mengelat, menipu… beria betul ko pertahankan si sakinah tu yer…. kalo dulu b4 kahwin siap kata org fitnah ko, xnak ckp byk. pegi bangkok nak kawen pon ko x inform.. skang beria nak cerita semua… nanti bertambah pulak rakyat malaysia yg kena darah tinggi sebab perangai x semenggah korang ni…

      0

      0
    • budak desperate says:

      ada aku kesah..weh tolong buat assingment aku weh…banyak giler x siap..lepas ni nak gi universiti laj..tolong la aku

      0

      0
      • qsera says:

        ko ni kan asyk backup c sakinah je,cube ko cakap sal perasaan dayana plak.sakinah seko je ke bini ko????dayana tu sape??die xde prasaan ke??eeeeee cam gampang je ko ni!

        0

        0
    • Nzees says:

      Cantik siot….

      0

      0
    • anis says:

      elleh..kene macam ni dah sedih.. jadi ko pikir dayana hati batu ke? ko ni pagi2 buat aku letih puasa je arini,, geram sunggoh aku… dah salah segala benda tak nak mengaku.. aku yakin orang luar sana lebih percaya lelaki tu.. ko yang terang lg bersuluh PEMBOHONG yg sebenar.

      0

      0
    • kak timah says:

      TAW PULAK NAK MARAH KAN????HABIS PERASAAN BINI KO DGN KELUARGA BINI KO YG MARAH MELUAP LUAP DGN TINDAKAN KO TU,KO TAK PIKIR PLAK???????

      0

      0
  2. Fahrin Ahmad says:

    Klik profile abg jap..

    0

    0
  3. arjuna mencari cinta says:

    mati hidup balik kau takkan ngaku acap! adoi..

    0

    0
  4. hmm says:

    pembohong vs penipu
    whatever

    0

    0
  5. Gua benci sakinah hanyir says:

    Haktuihhhhhhh!!! Suci lah sgt kannnnnnnn……jwpn paling selamat “kami sudah khawin”. Macam harammmmmmmmmm. Sampai mati aku akan salahkan sakinah hanyir.

    0

    0
  6. Yeke? says:

    Macam mana orang nak percayakan kamu asyraf… kamu pun tipu dayana… kalau lelaki tu pembohong… kamu pun pembohong jugak… sama je…..perkara dah terjadi pon kan… tak payah nak tuding jari kat sesiapa….. muhasabah diri tu dulu…. Tak salah nak berpoligami.. tapi jangan sampai menipu dan menyakiti hati dayana & keluarganya..kalau kamu sedih… Dayana lebih2 lagi sedih dalam hal ni…. fikir-fikirkan…..

    salam ramadhan ~

    0

    0
  7. dayana isteri pertama says:

    HAHA kelakarnye…mestilah ko ckp x de kene mengena…..x kan ko nk mengiyakan pulak hahah….

    0

    0
  8. lisa surihani says:

    alaaaa dulu org ckp ko nk kawin 2 ko ckp org fitnah ko skrang ko ckp org bohong,, ko jela yg x bohong haha..MANUSIA YG GUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI!!!!!!!!!!!!

    0

    0
  9. BODOH says:

    “Pembohong lelaki itu!”

    CURLAST KAU asyraf teriak gitu. Kau pun sama. PEMBOHONG ASYRAF MUSLIM NI!

    “Ini hal rumah tangga saya. Dengan rendah hati, saya harap semua pihak dapat menghormati saya dan tidak masuk campur dalam hal ini.”

    Ppuan tu campur tangan rumah tangga kau boleh pulak. Takde org nak hormat kau bila kau biar pihak ketiga masuk tgn dalam rumah tangga kau.

    0

    0
    • kesian bini no. satu says:

      bini no. 2 kamu dah masuk campur tangan dlm perkahwinan kamu & dayana, ada kamu sedar tak bini no. 2 dah jadi pihak ketiga dlm kebahagiaan rumahtangga kamu, berani kamu mohon org ramai jgn masuk campur, siape yg masuk campur tangan sekarang?

      0

      0
      • pencurang u shadapppp says:

        ko sendiri la pencurang yang membenarkan orang lain masuk dan mengganggu rumah tangga sendiri. kau x jaga isteri daripada kesakitan. ko x beri dia perlindungan. layak lagi ko mengaku diri sebagai suami kepada isteri? ingat sikit. dalam hal ni ko masih lagi suami kepada isteri no. 1 ye walau apa cara sekalipun semua isteri punya status yang sama. maksudnya, hak pun sama! hak dia, tanggungjawab ko! grrrrrrrrrrrrrrr

        0

        0
  10. SEDEY says:

    kau je ke sedih?

    dayana sedih jugak diperbuat kau begitu sekali. bangang. bahlul. pg mampus.

    0

    0
  11. liza says:

    Whatever looser!

    0

    0
  12. aku says:

    Blah la.sdih konon.

    Tgok baju nikah diorang nampak sgt dah planning baik punya nak kawen. Kemain labuci penuh.
    *geram pulak hati kite!

    0

    0
    • Anonymous says:

      Alah labuci penuh pun kawin kat siam..

      camana nanti nak tunjuk gambar kawin kat anak cucu? “ni la gambar opah kawin lari ngan atuk dulu….” sedehhh.

      0

      0
      • mango says:

        suka aku dengan statement ko..
        labuci penuh satu baju pun.. kalo kawin setakat kat siam baik.. tak yah lah nak bangga sangat..
        to asyraf baik ko diam ajelah.. lagi banyak ko bersuara.lagi banyak peluang orang lain mengutuk ..termasuk lah aku….

        0

        0
      • Anonymous says:

        kakakkaka ….minah ni pinjam baju ayam siam kot

        0

        0
      • Anonymous says:

        haha..rase nk like 10000000000000000 kali…

        dayana, u deserve better..i’ll always pray 4 u..

        0

        0
      • poligami satu alasan says:

        srius aku gelak guling2 bace statement ni!

        0

        0
    • Hannah says:

      Komen pasal baju labuci ni pun buat diri tersenyum gak. Bila cakap hal ni dengan Mak, Mak kata — “Baju yang tak jadi kahwin lagi 25 hari la dia pakai tu”.

      Hihihi.
      Ashraf sepatutnya jangan bagi kenyataan apa2 lagi di media. Sekurang2nya, jika dia berdiam diri, hati & perasaan Dayana taklah bertambah terluka. Sebab dengan ayat dia macam kenyataan di atas , nampak dia pertahankan Sakinah sangat2. Memang betul dah jadi isteri, tapi dalam keadaan sekarang, lebih baiklah senyap sahaja.

      P/S : Bukan raya sahaja boleh minta maaf, AM. Minta maaf secara tertutup sekalipun dengan keluarga mertua kamu (keluarga Dayana) dan Dayana sendiri, itu akan membuatkan diri kamu lebih baik. Sekurangnya.

      0

      0
  13. lolalolipop says:

    laki tu bohong ke ko yg bohong asrap??? hamboi baju pompuan itu bukan mainnnnn meriahhh..dah plan lama la katakan nk kawin dgn suami org kannnn..puiiii!!! klu asrap boleh buat macam ni kat dayana, x mustahil dia leh buat benda yang sama kat ko sakinah..good luck!!!

    0

    0
  14. amin says:

    Semoga ko brlaku adil trhdp kedua2 isteri ko asyraf… Berani buat,berani brtnggjwb.. Jgn berat sblh..skrg ni jernihkn keadaan ko..jgn lari lagi dr mslh.. Ingatan aku buat kita semua sesama Islam.. Semoga ko dpermudahkn segala urusan oleh Allah.. Amiin..

    0

    0
  15. deheart says:

    ashraf…ashraf…:-

    0

    0
  16. ok jerrr says:

    selalunya manusia x [email protected] yg ALLAH berikan kt kita tu..sbnrnya kita yang cipta sendiri..lpas tu kita nak slahkn takdir..salah kn org di sekeliling..sblum kita nk org lain mjga hati kita..cuba kita nilai balik sikap kita..adakah kita sudah cukup mnjaga hati orang di sekeliling kita..apa yang kita beri itulah yg kita dpt..Allah tu Maha Adil..Dia xkan mzalimi hambanya yg sentiasa mengigatiNya..

    0

    0
  17. buat malu lelaki says:

    Asyraf muslim is

    LIAR! LIAR!
    PENIS ON FIRE!

    banyak sangat nafsu ni…

    0

    0
  18. Elly says:

    Yelah asrap. Ape-ape jelah. Next!

    0

    0
  19. kembang says:

    pagi petang siang malam berkarung-karung orang maki kamu asraf.

    0

    0
  20. suri krus says:

    ko tak payah la asrap..penipu..
    dengan bini ko pun ko bleh tipu,inikan plak rakyat malaysia
    buang imej suci ko..sebab kebodohan ko la ko kene Program Laknat 1Malaysia..
    ko mmg jodoh dgn sakinah..laki jahat untuk pempuan jahat.

    0

    0
  21. sang tupai liar says:

    ambil jer senapang gajah tembak si ashrah n sakinah tu, biar bersepai…geram aku…cian dayana..setiap air mata mu yg gugur akan mndpat pembalasan….what u give u get back ashraf!!!!!!!!

    0

    0
  22. minah pening says:

    takut plak ak nak kawin kalau gini lahh gayenye..huhu

    0

    0
  23. Anonymous says:

    Asraf jgk yg untung besar dlm kes ni..tahniah dpt 2 bini..larat ke nk jg kedua2 serentak ni, wanita byk piel

    0

    0
  24. nur says:

    Jawapan yang terlalu mementingkan diri….ashraf pasti menyesal kerana menipu dayana

    0

    0
  25. Anonymous says:

    Abis si sakinah tu putus tunang sbb apa?? Memang le takdir tp mesti ada penyebabnya..lg 25 hari nak kawin tu…kalau tak nak org sibuk hal ko lain kali fikir dulu sebelum buat sesuatu.

    0

    0
  26. kipas says:

    stop giving statements ashraf muslim, you’re reflecting too much of your stupidity dude.

    0

    0
  27. senok_otak says:

    semak mamat ni…

    0

    0
  28. miramaya says:

    klu btl,asraf ni seorg llki yg baik,die xkn berkhwin dgn care yg mcm ni.xkn die bersusahpyh,pegi ke thailnd sane tu.klu btl,kau perlukn ank sgt,ok,klu kau mmpu,kau bole berpoligami….tp kau bwt dayana tu,mcm patung,mcm xde function.come on lh bro……. baik2 org nk respect kau,skrg????? HANCOR LEBOR!!!!!!!

    0

    0
  29. miramaya says:

    uwek!!!!!!

    0

    0
  30. Anonymous says:

    sherry ibrahim kata selamat aku dah putus dgn asyraf muslim….. hehe… kalau dia yg kahwin dgn asyraf muslim mesti masa berlakon teduhan kasih sherry akan feeling lebih sikit..hehehe….

    0

    0
  31. Sakinah Sakai says:

    Heyh Korang Semua!! Sekali lagi aku dan laki aku nak cakap, MINTA JANGAN MASUK CAMPUR URUSAN HOUSE STAIRS KAMI !!! Dayana sendiri pun takde kecoh-kecoh, orang lain plak yang bising-bising ,buat puisi lah apelah…Ntah2 dayana sendiri happy dapat madu, almaklumlah keje dokter ni bukannya ade masa tetap macam orang lain, kekadang tgh malam pon bleh oncall, oleh itu bolehlah saya ganti dia melayan ashraf kannn?? Tak elok biarkan suami sorang kat rumah, di bulan yg mulia ini marilah kita berbaik, wahai dayana, kalau kamu muslimah yg baik, terimalah qadakNya bahwa kamu ditakdirkan utk berkongsi suami, at leats kami kawen sah tak macam sesetengah orang simpan perempuan kat kondo, suatu hari nanti bleylah kita ber’threesome’ together, mesti ‘ohsem’.. muehehehehehe

    0

    0
  32. ungu says:

    da mcm kes Abby Norman memey

    0

    0
  33. Wan sakinah says:

    Tentula i nk kawen ngan aserap dia kan retisss…I gedik skit dia layan I pastu janji nk kawen kalo I putus kan pertunangan lagi pon dia x cintakan Dayana pon..dia taste kat I salah I ke? Huhuhu

    0

    0
  34. sedihnye dayana says:

    Makna nye betul ler si sakinah ni tunangan org sblom ni….ashraf2xxx lg byk ko bsuara lg byk citer kuar.berhenti ler bg statement yg akn myakitkn hati dayana n family dia…mana maruah ko…mana perasaaan malu ko….STOP! Jgn salahkn org lain di atas masalah yg ko ciptakn sendiri..ini ke yg ko dpt stlh mdpt ptunjuk dlm smbhyg istiqarah ek?jgn biarkn lidah berckp lbh pantas dr akal…ini lh padah nyer.

    0

    0
  35. k says:

    bekas tunang pernah keluar melodi waktu mereka still bertunang..dia kata artis berwatakkan ustaz kacau tunang dia..time tu name asyraf disensored kn..picture pon same..tp even picture da sensored..mmg obv leh teka asyraf muslim..melodi katakn..tp time tu ramai tak percaya..kata laki ni penipu..

    0

    0
  36. Yg asraf ckp…tu Kisah lama jgn ungkit…eh dia ni x belajar sejarah ke…kita tak Akan lari ngn masa lepas kita…Ada perkaitan…marah2lak dia Kat ex tunang sakinah..yer ar dia muncul Kat melodi nak bgthu yg dia x fitnah asraf…lg pon agaknya Dulu org x caya sbb sakinah pon bukan cun pon..jd tak munkn asraf suka sakinah…

    0

    0
    • bloop says:

      si kinah dulu muncul tetiba kata dayana redha dia jadi madu tak de lak dia nak marah2 lak..padahal dari ceruk mana tah tetiba je muncul dalam life dayana.. pompan jenis apa nih as compared to dayana.. sakinah kaki camwhoring

      0

      0
  37. saya says:

    sekali menipu, selamanya menipu.
    celah mana yang melayakkan dia ni berpoligami ntahnye.
    dah la tak mampu, tak adil pulak tu, zalim kat bini 1st tak payah cerita la.
    takpe la. kot nak merasa sangat nanti kat “sana” berjalan dengan bahu senget sebelah.
    tahniah la ye.

    anyway, Allah tu Maha Adil. sekarang satu persatu kebodohan, kejelikan dan keaiban ko terbuka. masyarakat tak perlu susah payah pun nak korek dan cari cerita tak elok pasal ko. sebabnya ko yang buka pekung sendiri.

    0

    0
  38. Anonymous says:

    Jangan berlebihan-lebihan komen hal rumahtangga orang, jadikan iktibar, jangan mengutuk kerana hari lain mungkin si pengutuk akan diuji seperti di atas, kena batang hidung sendiri baru tau langit rendah. Komen mencela dan mengumpat hanya membatalkan puasa anda, sia-sia je puasa hanya dapat lapar dan dahaga.

    0

    0
  39. hentikan tuduhan ini. cukuplah ashraf dituduh nikah siam. jangan ditambah deritanya lagi

    0

    0
    • trollolooll says:

      dituduh nikah siam???? hahaha.. kelakar utk guna ayat tu… memg dia dah mengaku angkut sekali family si sakinah tu g siam nak kawen kot…

      sekarang ni die dituduh PENIPU sebab menipu wife n family mertua serta menipu dengan mengatakan metro buat fitnah pd dia… dan dia menuduh bekas tunang sakinah tu menipu.. adoiyaiii…

      0

      0
  40. mak mentua says:

    nak mencarut kejap boleh x ….tapi pose kan ….sakit ati dengar penjelasan bodoh mamat ni

    0

    0
  41. Anonymous says:

    Aku nengok gambor nikah tu rs tersiat jantung..xdpt byg mcm mn perasaan dayan..
    Aku bukn xsuka poligami…aku mmg dah bg kebenaran pon laki aku kahwin lain klu dia nak… Calon jer xde lagi…
    But penipuan tu yg aku xboleh terima… Aku lagi redha kalu as a husband ko ckp abg nak kahwin kat siam ni..kalu boleh abg nak awak ikutbsama..sbb awak org penting dalam hidup abang…walau awak xsetuju abg tetap akan kawen tp abg respek n syg awak sbb tu abg bgtahu n nak awak ikut… Kalu ckp gtu pon insyaallah aku boleh terima..but kawen senyap2 lari pg siam sn..nampak sgt ko xrespek ur first wife…n mmg kalu aku selamatlah aku belasah **** time ko tgh tdo….biar dua2 xyah merasa….

    0

    0
    • Anonymous says:

      Haha…lawak la. Tapi memg betul apa yg ko kata ni. Aku setuju.

      0

      0
      • Hamba Allah says:

        Betul tu..setuju….asalkan ckp jgn tipu….ni tak….cam dah tak sabar sabar sgt naper…lagipun dulu si Makonah ni yg kuar statement dia bini no 2 si Serap nie…aper tujuan die? Sajer nk Dayana tau cepat2? Si Serap ni aku dh nympah tgok skrg….dulu suka gak…tpi hampeh..

        0

        0
  42. Anonymous says:

    Celah mn xde kena mengena.? Kalu ikut bapak diana ko ada masalah dgn dia since bln 9 thn lepas kan? Pompuan tu plak baru 25 hr putus tunang.celah mn xde kena mengena?

    0

    0
  43. hot mummy says:

    dua2 Birahhhhhhhhhhhhh….

    0

    0
  44. nana says:

    x sgka pengamal perubatan islam mcm ni perangainya……haishhh
    mak bpk asrap n markonah ni x reti ajar anak ker….makin sokong lak ank g kawen lari kt thailand…..apa nk jd dgn dowg nie….bina masjid diatas air mata org len…

    be strong dayana….(”,)

    0

    0
  45. batang buruk says:

    sedap rrr dpt apam baru!!!!

    mengongkek ari2!!!!!!!!!!

    0

    0
  46. ali zul says:

    at least diorang kawin dr diorang melakukan penzinaan,,,,

    0

    0
    • wawa says:

      so kawen utk elak zina la ni??? dah ade bini kot masalahya… xde masalah nak elak zina…

      0

      0
      • oooo says:

        wawa… betul sgt.. kenapa nak berzina kalau dah ada bini kann..
        dasar keparat.. sama la kina and asraf.. rasalah tekanan korang

        0

        0
    • Anonymous says:

      puiiiiiiiii alasan paling bodoh yang langsung x boleh digunapakai

      0

      0
  47. hatiku juga luluh says:

    emm bla bca blik kisah asraf pst buat hati aku kecewa dan teringat kisah lama.. kalau tak mesti aku pun sama jahat dengan sakinah bila bf aku yg dah kahwen rupanya menipu cakap bujang.. bodoh punyer jantan

    0

    0
  48. Zain Sardin says:

    Yo bro lain kali kalo nak pasang lagi spare part tuh dengar habis2 lagu madu3, misti pandai berbohong misti pandai temberang…tetapi jgn sampai hai pecah tembelang, isteri tua merajukkkk, lain kali dokumen2 tu lipat2 dlm poket sluar ker beg galas ker, jgn taruk dlm luggage mmg carik nahas ko..

    0

    0
  49. joyah says:

    aku masih dara hahaha

    0

    0
  50. Blue says:

    Game on!!

    0

    0
  51. Lelaki Sejati says:

    Seorang lelaki tahu apa yg dia lakukan. Korang kaum hawa ni diam diam aje boleh x? Jage cik abg korg udah le, korg sibuk2 hal die, laki korg ntah2 simpan pompuan lain kt luar, lagi dosa besar…….besar rahmat pabila seorg lelaki berpoligami….

    0

    0
  52. wawi junior juice says:

    kalau sekali da berbohong, tidak mustahil manusia ni berbohong lagi

    0

    0
  53. toing toing says:

    sedih ye ashraf..tertekan ye..saya kire..itulah balasannya mempersiakan dan melukai hati isteri yang setia di sisi anda selama ni tapi anda tergamak mengkhianati dia malah mencari lain pulak tuh..sendiri cari pasal,rasakanlah tekanannya..lupa ke..doa orang yang teraniaya tu dimakbulkan Allah..Dayana..banyakkan berdoa agar apa yang berlaku ni ada ganjaran besar yang menanti anda satu hari nanti..yakinlah dengan janji Allah..=)

    0

    0
  54. LILI says:

    yang korang nak marah2 nape?…mcm korang pulak yg bagi makan nasi kat serap..udah2la..ingat skit korang tu tgh berpuasa..kurang pahala sbb asyik ckp benda x elok..okla..slmt berpuasa

    0

    0
  55. dalam ati de taman says:

    Tak baek ganggu pompuan yg pd yg same pompuan tuh berstatus TUNANAGAN org laen.Hukumya HARAM.aku tk habaq, Al quran dh habaq.

    0

    0
    • papejelah says:

      betul

      0

      0
    • BUNGA says:

      setuju3..
      ngat poligami je ker ade dalam Al-Quran..
      jgn batak nafsu sgt…bende laen x nk pandang, xnk berhujah plak..
      ko mampu ke bayar Diana 8k tu serapp????

      0

      0
  56. abcdef says:

    sorryla asyraf muslim.. u treat your first wife like trash..mcm dia tak de harga diri..tu kau nak org hormat kau…:????

    0

    0
  57. BUNGA says:

    OH..SEPADAN LA DORANG 2 NI..
    DUE2 PERAMPAS AND PEROSAK…
    SAME HODOH DAN SAME BODOH

    0

    0
  58. kkkkkkk says:

    no one cares or nak tau perasaan bini no.2 kau asrap.. si kinah ni perampas. pengacau laki org.. we more concern about your 1st wife feeling! sebab ko penipu besar.. dah la bulan ramadhan ko menipu lagi!..

    0

    0
  59. aa says:

    menganggu tunang orang tu berdosa tau dak asraf muslim?muslim sangat…mcm tau sgt bab agama..papejelah..

    0

    0
  60. lia says:

    Once a liar, always a liar..

    0

    0
  61. Anonymous says:

    Allah bagi akal utk berfikir, so sebelum btindak fikir lah dulu…bukan bertindak melulu…

    0

    0
  62. tumpang lalu says:

    die ni kawin nan dayana ade agenda tersendiri…kan dr owg respect yg dlu konon nye alim, skang ni owg da bnci…naseb ko la asrap….nk jge ati c sakinah ko tu…dayana, ko ade kua statement x, ckp die sedih ker ape ker…ko tgk la yg itu la nt jdi pnyelamat ko…poyooo punyer aserappp…bbluuweerrkkk…

    0

    0
  63. nokia cap bulu kaki says:

    paling aku menyampah bila org cakap berpoligami tu besar rahmat, suci, besar pahala..helo,ikut keadaan la beb..dlm situasi asraf ni mungkin x kot..perkara2 yg membawa ke perkahwinan ke 2 ni semuanya haram je..putus tunang, penipuan, kemasukan org ke3, kesedihan seorg isteri..meh sini aku nak bgtau..poligami hanya untuk mereka yg benar2 mampu..kpd yg tidak mampu, zahir dan batin, janganlah berpoligami..BERDOSA BESAR kamu menyakiti hati seorg wanita yg baik, yg hormat kamu sbg suami, yg tidak menduakan kamu, yg menyayangi kamu..lainlah kalau kamu berpoligami sebab isteri dah mula kurang ajar,rumah x mcm dlm syurga, suami x dapat kasih sayang secukupnya, ditambah pula tiada zuriat..aku pun rerasa menyokong juga poligami ni untuk abg aku bila bini dia x melayan dia, menghabiskan duit dia,beli benda2 x berfaedah,kuat menegking abg aku, x beranak walau dah 10 thn kawin..tp abg aku still x mau berpoligami takut isteri berduka..dan bagi yg x mampu tu berpoligami, mulalah ada yg x cukup, madu2 berbalah, apsal no 1 ada kereta, apsal aku xde..apsal suami asyik lepak rumah no 2, apsal ayah asyik layan anak madu no 2 lagi baik?sedangkan kita adik beradik biasa pun jeles dgn adik sendiri, inikan pula adikberadik lain ibu..apa pasal hari raya asyik balik rumah bini no 1 je?tak ke menjerumuskan si suami ke neraka sebab x adil, bkn tu sahaja, bini2 punkau angkut sekali ke neraka..hello bro asraf,guwa rasa lu memang x fikir panjang la..lu x fikir 30 thn akan dtg..lu fikir seronok je..otak Allah bagi,letak kat celah mana?

    0

    0
  64. snsd says:

    dah tu taknak orang masuk campur hal rumah tangga ko, janganla jadi ghetiss. ghetiss itu belongs to public tau ngak!

    0

    0
  65. hari2 berbakul-bakul ko kene sumpah dek org ramai….asrap.perangai mcm sial memang patutlah.pooodahhhh….

    0

    0
  66. tudung oren says:

    once a liar always a liar.. your action speaks louder than your words AM~~

    0

    0
  67. lolita says:

    sakinah mkna baik tpi sakinah ni mknenye perempuan jalang, perampas suami org, pemusnah rumah tangga org….satu malaysia benci ko skrg…sekian

    0

    0
  68. hohoho says:

    Mula2 dlu AM ni kata fitnah pasal tuduhan dia nak kawen lagi satu..
    pastu wan sakinah ni yg kelua statement ckp Dayana REDHA ashraf kahwini saya..

    dari dua situasi ni aku pelik sungguh..nampak sangat sorg nak coverline.. sorg nak cari publisiti nk bgth dia dpt AM..

    kalau dayana redha kenapa AM perlu failkan kan ke court.. nampak sangat dayana x setuju tp sakinah ni yg beriya2 ckp pumpang2.. bab dayana x redha tu lain cte ah. bini mana yg sanggup bermadu kan?? kot ye nk bermadu, plz lah take time.. mesti dayana xleh nk terima sbb perkahwinan baru 2,3 tahun tiba2 laki terus nk pasang lain.. ajaklah berbincang dlu apa kelemahan masing2.. kot ye Dayana tu byk kekurangan dan AM pun gatai nak kawen, plz ah AM amik lah masa pujuk hati Dayana.. yg WS pun patutnya jumpa la Dayana, pujuk Dayana, amik hati bakal madu awak tu.. ataupun tggu laa keputusan mahkamah.. kalau keputusan mahkamah membenarkan AM kawen lain, so dayana hv no choice kan? AM plak x sabar ape psl tah.. ke AM tau keputusan mahkamah xkan membenarkan AM kawen lain sbb reasons tak kukuh?? dengan nampak sgt plan kawen AM n WS perghh! kes xnk bgth D kawen lain sbb takut kecoh2 ni aku rasa AM x fikir ke bnd ni akan kecoh kalau dia senyap2?? mmg la AM bukan ustaz tp Allah bg akal kan? AM n WS ni perangai sama kot.. aku rasa mmg sesuai.. so kepada D plz lah fikir elok2.. takut si D ni pun bersabar dan nt lepas 5,6 thn makan hati baru nak berpisah.. kesian dengan D.. so D fikir baik2.. so bg aku, mengaku jela silap masing2, jgn putar belit byk2, kang terbelit kang.. apapun aku doakan AM n WS berbahagia.. kepada D harapnya bangkitlah dari kekecewaan, jadilah isteri yg solehah dan aku harap semua prg berdoa biarlah D yg dapat anak dlu..

    0

    0
  69. Biskut Meri says:

    Aikkk…tau plak dia sedih?? rupa2 nya dia ada perasaan jugakk….

    0

    0
  70. Miss says:

    klau kq kawin dgan cara yg b2l tak da la org nak menyibuk psal perkahwinan kq nie.. mlah di doakan berkekalan hingga akhir hayat :-)

    0

    0
  71. marina says:

    Aduhai… takutnya baca komen2 reader….
    Orang lain yang kawin orang lain yang bising macam saudara mara sendiri lak.. emmm yang penting sekali ni kan bulan Ramadhan. Semua berpuasa dan berlumba-lumba beribadah tapi you guys…. Baca ajalah artikel tak yah komen dasyat2 lerr abis pahala puasa, terawih,sedekah kiter diambil oleh si Ashraff dan isteri barunya….

    I think itu yang penting ……. pahala untuk diri kita walaupun anda geram tapi berbaloikahhh mengeluarkan kata2 kesat. Bila nak marah tu sila ambil nafas dan istigfar…. yang penting yang baik jadikan teladan yang buruk jadi kan sempadan. Selamat Berpuasa Semua.

    0

    0
  72. sang kipnap says:

    aku terbayang2 kesedihan yg dayana tggung skrg. mesti hati dia luluh & hancur gara2 aserap.. takpa dayana, Allah itu maha adil & penyayang.. kami doakan yg terbaik utk anda.

    0

    0
  73. Anonymous says:

    dari dulu aku memang tak percaya kt muka alim si ashraf ni….dalam hati aku berkata “mamat ni macam ada yang tak kena pada wajah dia tu” …….so sekarang memang kata-kata aku ni terbukti! memang dasar lelaki miang+penipu+hipokrit!! boleh blahhhhhhhhhhhh

    0

    0
  74. Na O Mei says:

    Sya dulu penah alami keadaan ini. Masih suami isteri, suami buat anak dgn puan indon. Bila kantoi menangis merayu minta maaf & beri peluang. Sya maafkan walau hati benar2 sakit & sengsara kerana khabar itu sampai swaktu 2 hari saya di dlm pantang. Tup..tup lpas 2 tahun dpt panggilan dari ppuan yg berasal dri Narathiwat (Siam) pula kata yg dia adalah madu saya…Astagfirullahalazimmm…baru teringat satu masa suami tu beria2 nk pinjam duit knon nak p Ktan dgn kawan nk cari bahan tuk belajar bisness tpi rupa2nya p nikah di kg isteri siam dia…PENIPU.. Apa yg dia nak lagi tak tahulah. 2 pasang anak yg telah di kurniakan oleh Allah sebagai zuriat kami. Gaji dia pun cukup2 untuk tampung kami sekeluarga. Dlm masa yg sama hidup sya sering di ganggu dgn ppuan Indon & Siam tersebut.
    Jalan yg tidak di berkati Allah sya terpaksa pilih juga kerana tk sanggup lagi nak di di pergunakan oleh dia….Alhamdulillah…skrg hdup saya lbih aman dgn anak2 & skrang ni bekas suami mula nk ambik berat ttg anak2. Mgkn baru tersedar…kottt…
    Apa2 pun sya doakan Dayana tabah menghadapi ujian ini walaupn mmg terlalu perit & sedih kerana diri kita di khianati. Tabah Dayana kerana kita adalah insan yg di pilih oleh Allah SWT untuk menerima ujian dari DIA…

    0

    0
  75. fellaa says:

    bila baca cerita ni,terus sebak bila teringatkan dayana,,sampai hati AM buat cenggitu,apa lg la tak cukup kat dayana ni,solehah,tutur kata lembut,muka tenang je tengok,berat betul dugaan Allah bagi kat dia. Bila tengok muka si sakinah tu terus rasa nak sepak saja,haiii memang menyirap jee..overnya baju pengantinn nikah dia siam pun baju over-over..kesiannn,gedik nak berlaki la katakan..asal boleh jee..Dayana kami semua dibelakang awak, la Tahzan..

    0

    0
  76. xsukadianiaya says:

    teringat diana naim.. semoga dayana mendapat ganjaran yg lebih besar selepas dianiaya mcm ni.. mcm ganjaran yg diana naim dpt.. :)

    0

    0
  77. ABC says:

    Pak serap ustaz. Mesti org caye. Laki pakai topi tu bukan ustaz. Sedap la ustaz kate org tu bohong. Ahuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuu..

    0

    0
  78. nemo says:

    yea la tu rmh tangga…ko punya tu bkn rmh tangga lagi la wei, if rmh tangga 1 je, ko punya tu dah bertangga-tangga

    0

    0
  79. tu la, kan dah susah says:

    kalau dari awal masa haji lokman kenen ngko dgn dayana ko cakap benda betul ngko tak nak kan senang. pastu perangai ngko macam ni..menyusahkan orang bro..nanti anak ngko ke, adik pempuan ngko ke, sape ke kena macam ngko buat kat bini ngko baru tau..

    0

    0
  80. emy says:

    Wahai asraf,apa je yg kau cakap skrg,org x percaya lg..mcm2 alasan kau bg..kesian la sikit pd dayana,kau menipu,berlagak baik,mprtahankan sakinah..sudah2 la…

    0

    0
  81. Anonymous says:

    Soalan: Apakah maksud ‘kahwin lari’?
    Ustaz Azhar Idrus: ‘Kahwin lari’ ada 2
    jenis. Pertama, kahwin yang lari dari
    wali, iaitu bapanya; kedua, yang sudah
    kahwin kemudian lari dari mertua
    sebab tak tahan

    0

    0
  82. Anonymous says:

    aserap kate aku peduli ape..janji aku sedapppp!!!opssss..tetttttt

    0

    0
  83. lelaki tak gunaaaa ~~~~~yuna says:

    lelaki klu dihidangkan dgn seratus wanita pun belum tentu poas, sama la mcm ashraf muslim ni nama sja ustaz tapi mengatal, mengedik dgn betina lain jugak! haishhh tak paham aku! perkahwinan diatas kesengsaraan, air mata dayana x kan berkat hidup korang berdua, tak pecaya kau tggu la karma itu pasti :)

    0

    0
  84. nur says:

    nasib baik la bini ko dayana….kena bini ko abby abadi…memang engko dgn sakinah tu kena serang……apa ingat sakinah je ada mak pak,csakinah je ada perasaan…dayana tu robot ke….aserap bodoh!!mentang2 dayana tu jenis lemah lembut ko ambik kesempatan yek….ko memang tak layak jadi suami utk dayana

    0

    0
  85. Wan Sakibaki says:

    pandai ckp org tipu. sendiri tipu isteri n mertua lagi teruk! haha!.. skurg2nya laki ni takda sejarah menipu sampai masok paper. ko tu menipu bini siap kuar dlm paper seluroh malaysia tahu. sealim2 mana pun jd hamba nafsu sendiri

    0

    0
  86. HANA says:

    SALAM..
    SY RS MALULAH NGN PERANGAI ASRAF NI.. CKP USTAZ TP NAPE ILMU YG ADE MENJATUHKAN MARUAH USTAZ..
    FIKIRLAH MASAK2..KLU HR NI DIA BOLEH TINGGALKAN LLK LAIN SEMATA2 NAK LAKI ORG JGN HRP DIA NK SETIA PD KO YG XDE APE2..SORI TO SAY BUT ITS TRUTH..U ARE NOTHING..

    0

    0
  87. jiji says:

    sedih bila tengok gambar dayana luar court.. dah pucat lesi dah rupa anak org kau buat asyrap.. padahal orgnya manis je pun..
    dari air muka dia luar court tu. boleh tau dia sengsara dgn perangai kau.. kau dgn bini ko kinah thai boleh senyum2 ekk as if nothing happen..
    semoga Allah balas perbuatan kamu berdua terhadap kesengsaraan yg ko dah buat pada dayana!!!! Ameeenn!!..
    kawin tu tak salah.. yg salah ko menipu. poligami tak salah gak.. yg salah ko berskendel dan tipu bini kau!! skendel je dah haram!!!!

    0

    0
  88. UnguViolet says:

    Hmmmmmmmmmm…
    Kalau Bini No.2 tu tak preggy juga dalam masa 3 bulan akan datang..Maka.. jeng jeng jeng!!

    0

    0
  89. mak melah berbaju kurung pink says:

    Ai retis Malaysia ni. baru kenal 2 minggu dh ke Thailand, katanya mengutamakan Allah. yg jejebon sekor ni lak belum keluar lagi kelulusan mahkamah utk berpoligami dh ke Thailand utk segerakan benda yang baik. nampak gaya retis2 malaysia ni bukan nak utamakan Allah dan perasaan bini, ttp utamakan nafsu yang berkecimuk, bergelora umpama ombak2 di laut tu. geraammmmm memanjang. bagus bagus gak dpt mengelakkan zina dan kelahiran anak2 haram tp terlalu ramai dlm satu ms ke Thailand ni mcm menggalakkan lak laki2 miang kat luar sana utk ke Thailand jika pandangan mata bersulam nafsu pd org bukan muhrim.

    lepas ni kalau laki mak melah lak gi Thailand atas alasan yang sama, mak melah cari sampai lubang kubur si serap ni. ngajor bukan2 kat jantan2 x seguna serap ni.

    kurang pahala mak melah bulan ni. oklah mak melah nak gi amik wuduk lah. nak menenangkan jiwa mak melah. daaaaaaaa

    0

    0
  90. Dhia says:

    Ala. ape nak kecoh sangat orang kawen 2. Hak masing – masing la. Yg komen dan becakap tu pon, belum tentu. Kalau Allah nak duga sekelip mata je. Bukan nak sokong mana mana pihak. Dalam hidup ni, apa yg kita nak kene pertahankan. Mmg la nampak tak adil. Tp kalau nak bg org lain je yg sedap mata memandang, sedang kan diri sendiri sengsara pon tak guna jugak. Hal rumahtangga org, mana la kita nak taukan. Mungkin ade masalah sampai Ashraf ni buat keputusan kawen lain. Mungkin nampak org lain sebagai penyebab, tp yg berlaku tu pun atas kehendak Allah. Kalau tertulis jodoh kau dengan dia, dia la jugak. Kalau semua org tentukan perjalanan hidup sendiri, takde yg nak putus hubungan, xde yg nak miskin, xde yang nak sedih, xde yg nak kawen dengan suami org, xde yg nak kawen ngn tunang org, xde yg nak mandul. Semua yg Allah rancang tu la yg terbaik

    0

    0
  91. hoi says:

    serap oiii.kalau ko kawen dgn cara betul,orang tak marah2 ko mcm ni.tgk mcm saleh yaakob.kawen sampai 4.ada org caci dia?takde kan?sebab dia berpoligami dengan cara yang betul.yg ko ni putar belit putar belit, mencemarkan imej ustaz ko tu je.bercakap benarlah wahai serap, dan berlaku adil lah kepada kedua2 isteri anda.jgn kerana senyapnya dayana tu ko pijak g kepala dia.bulan2 puasa ni pun nak buat hal la si serap ni.

    0

    0
  92. SAKINAH GATAL says:

    bila jd mcm ni smua kuar wat knyataan bru ko nk fkir..sblm buat ko tk fkir,,ko ingt ko g kawin kat sna owg smua leh stju la.bingai gak ko ni.. kalu tk plan dr awal tk kn bju siap ada..siap pkai inai..siap ada camera..amik gmbar bagai..mmg mcm cilaka ko dua owg ni..tak leh ke ko tnggu wat pemohonan pligami baru nikah,,yang klam kbut nkah knp???
    sb dah taw Dayana tak akn benarkan..jd ko dgn betina murahhan tu trpksa tkar plan.. kawin trus kt sna..jd kalu wat bicara pun dah tk leh sb dah kawin..tngal nk daftar je..paling kuat byar denda je..mak bpak sakinah tu tak malu plak kan ank kwin kat thailand laki owg lak tu..cer kalu ank owg lain msti mak bpak dia mngumpat mngata ank owg tu kwin lari..bodohnya kuarga..kalu ko dah syg sngt kinah gila laki owg tu..asal tk kwin dgn dia je dlu..g plih Dayana tu knp..nmpak sngt nk tmpang senang kan..

    0

    0
  93. aunty anti says:

    alahai aserap…serius aunty nyampah kt ko n sakinah tu…lagi nyampah bila tgk masa ko jln keluar dr court sambil pegang tangan dayana n cakap “kan sayang?”…serius aunty rasa nak tumbuk je muka ko aserap…aunty dtg dr keluarga yg berpoligami so aunty tau macamana lukanya ati seorg isteri yg dimadukan…pedih tau tgk suami kita bahagi kasih ngan pompuan lain…apatah lg sebelum tu ditipu hidup2 oleh sang suami…kalau org yg betul2 beramal dgn agama xkan buat mcmni…konon nk pahala, ikut sunnah la bagai tp pftttt….

    0

    0
  94. meee... says:

    semoga dayana ditemukan dengan lelaki yang lebih mulia dari AS…

    0

    0
  95. bila baca cerita ni walaupun xde kena mngena aku teringat aku pernah bercita2 kahwin kat thailand sebab nak elak maksiat dengan pasangan sebab dua2 pon masih study.

    0

    0
  96. nooriati says:

    sebagai hamba dan khalifah di bumi Allah, kita sewajibnya dan memang diwajibkan untuk bercakap jujur , bersikap ikhlas dan amanah. jika apa yang telah berlaku pada situasi En. Asrah dan Dr. Dayana,ternyata sebagai Khalifah dan imam kepada ketua keluarga sifat sifat yang diwajibkan oleh Allah tidak menjadi peribadi kepada imam tersebut. dan pastinya
    jika ia bersikap yang boleh menyakiti hati, mempersenda kan nikmat Allah, maka jalan jalan kesejaahteraan yang akan Allah kurniakan mungkin akan terhalang kerana sifatt yang dijadikan pakaian itu. dan mengapa sebagai pengamal perubatan islam tidak dapat menghindarkan diri daripada hasutan syaitan yang memang menjadi musuh kepada manusia. jelasnya disini. ( belum dapat menahan dugaaan syaitan dan masih perlu di tambahan dengan sifat sifat rasulullah Swt. yang menjadi penyulu kepad jalan kebenaran.

    0

    0
  97. Safiyah says:

    Alhamdulilah dia kahwin akhirnya…..mengelakkan diri dari berzina…..
    Alhamdulilah……..

    0

    0
    • NZZ says:

      Mengelakkan diri daripada berzina? Perkahwinan berlandaskan nafsu semata2 tidak akan mendpt berkat Allah SWT

      0

      0
      • anon says:

        pelik aku dengan org perempuan yg meroyan mcm laki dia plak yg kahwin lg satu…lawak betul…mmgla perkahwinan atas nafsu, tu mmg tujuan berkahwin… abistu laki ko kahwin dgn ko tkde nafsu ke? dia kawin sbb ape? takkan nak kt harta je atau nk anak…kalo dh tkde nafsu, cmner nk dpt anak?

        0

        0
        • wawa says:

          dah ada bini nape nak bernafsu kat pompuan lain…???

          0

          0
        • anon says:

          kepada wawa yg comel….dh bini tkleh ade anak…so kenala kahwin lain…umur dia dh 36 thun kot…takkan nak tunggu smpai umur 40 -50 tahun baru nk dpat anak…pastu wawa ko tahu ke dia ade ke lg nafsu kt bini dia?

          0

          0
        • safiyahnurin says:

          Kepada Wawa…..

          kite sedia maklum lelaki mempunyai 1 nafsu….
          dan amat sukar untuk di kawal…..
          itu sebablah mereka amat lemah…..
          kite sebagai seorang isteri takkan sangup melihat sang suami hanyut……
          bukankah kite ingin berjumpa dengan nya di jannah……
          maka redha lah jika dia ingin bernikah…….

          0

          0
      • safiyahnurin says:

        Tahukah anda cinta mereka berlandaskan apa???
        Hanya Allah jerk yang tahu….
        Daripada melihat mereka melakukan maksiat baik suruh mereka bernikah…..
        Jangan menilai sesuka hati …….sebab yang berlaku kehendak Allah….

        0

        0
        • wawa says:

          actually umur die baru 32 tahun… perkahwinan baru usia 2 tahun lebih kot… mudahnye lelaki nak mencari alasan nak berkahwin lain.. “dah x bernafsu kepada isteri” isterinya baru berusia 26 thun… org ramai melihat perkahwinan kedua dia atas alasan “nafsu” kerana ayah dayana sendiri telah memaklumkan, sekiranya mahkamah membenarkan ashraf berkahwin utk kali kedua dayana akan redha… mereka boleh bersabar… sabar tu kan separuh dr iman.. Wallahualam…

          0

          0
      • safiyahnurin says:

        Jodoh dan pertemuan Allah yang tentukan…
        Lebih baik bernikah dari buat maksiat………
        Dan siapa kita untuk menilai cinta mereka berlandaskan nafsu atau sebaliknya…..

        Allah sahaja yang tahu……..
        Jangan mempertikaikan sesuatu yang telah terjadi…….
        Semua itu diatas kehendak Allah……

        0

        0
  98. PTM says:

    ntah kenapa..sakit tul hati tengok gambar asyraf ni ngan sakinah…
    tapi kalau tgk gambar asyraf ngan dayana…sejuk je mata…

    0

    0
  99. Ustazah Nooriati says:

    Manusia adalah khalifah dimuka di bumi , di wajibkan dan semestinya diamalkan bersifat jujur amanah dan ikhlas. Dalam situasi ashraf dan Dr. Dayana hubungan siratulrahim dan menghormati tidak di praktikkan sama sekali . Alasannya khalifah yang sebagai imam dalam keluarga tidak jujur di dalam menjalani hubungan kekeluargaan dan perkahwinan. Bagaimanakah ? Untuk menerajui sebuah keluarga yang mengandungi isteri dan anak hingga ke akhir hayat sekiranya di dalam perkahwinan antara ashraf dan Dr. Dayana, amalan penipuan demi kepentingan diri dan kehendak nafsu (hasutan syaitan) di utamakan
    *Hati isteri tidak di tatang dengan kasih sayang sebaliknya di racuni.
    *Membelakang pelbagai pihak mentua ipar dan lain-lain
    *Tidak Sabar untuk berhadapan dengan masalah rumah tangga
    *Sebagai seorang Imam sewajibnya dia mendalami ilmu untuk menjadi seorang suami.

    0

    0
  100. mak ton says:

    asyraf.. ko x kesiankan dayana ke?? dl dayana masuk hospital sebab ko… tertekan sbb ko failkan poligami kt mahkamah.. skrg dayana jatuh sakit lg, tertekan n stiap hari ada kejutan dr ko.. kejutan dah kawen dgn kinah.. kejutan kluar gmbr ko sarung cincin dgn kinah… ko langsung x pedulikan dayana.. ko ni manusia berhatikan binatang ke asyraf?? ko hanya kesiankan kinah yg sedih.. tp ada ko kesiankan dayana yg tgh sakit tu?? mmg jantan xde otak ko ni…

    0

    0
  101. peminat setia asyraf muslim says:

    abg asyraf…takpelah orang nak kata,kutuk ape pun kat abg,..saya tetap sokong abg. saya akan doakan kebahagiaan abg dunia akhirat. mana-mana kekhilafan abg sebagai lelaki atau suami, abg baiki pada masa hadapan. semoga rumahtangga yang dibina abg dengan dayana dan sakinah akan bahagia dan dirahmati Allah. Pedulikan haters..they will be haters forever.abg buat baik pun, ada jugak yang benci. jadi biarkanlah manusia nak berkata-kata…sesungguhnya yang menilai dan menentukan dosa pahala, ganjaran kita di akhirat hanyalah ALLAH.

    0

    0
    • Anonymous says:

      buat baik, orang yang berhati baik suka bukan benci tapi kalau buat tak baik orang benci. kerana kebencian itu datang dari syaitan bukan dari hati yang bersinar kebersihannya. macamana nak bahagia kalau baru dua tahun dah menipu, bohong lagi, baling batu sembunyi tangan, dan kalau nak menyokong janganlah sokong bawa padah, kerana penyokong juga belum mempunyai cukup ilmu untuk mengenali diri. terutama siapa yang mencipta kita , apa yang kita di wajibkan untuk melaksanakan dalam kehidupan dan kita akan kembali menemui pencipta. oleh itu jadilah penyokong yang diatas landasan bukan sokong kerana, kecantikan atau rasa suka oleh tarikan syaitan…. maka jika penyokong yang begini ….. tentunya masih kelabu untuk mencari kebenaran ….. jadilah hamba yang kenal diri ….. .

      0

      0
  102. NZZ says:

    Hadis tentang isteri akan diberikan payung emas di syurga sekiranya membenarkan suaminya berkahwin lagi adalah hadis tidak sahih. adakah ini satu propaganda lelaki?

    0

    0
  103. nurin says:

    Asyraf…biar lar orang nak kata,kutuk ape pun, awk ignore jer. Setiap org mmg ade melakukan kekhilafan. Semoga rumahtangga yang dibina abg dengan dayana dan sakinah akan bahagia dan dirahmati Allah. Pedulikan haters..they will be haters forever.Orang tak tau ape masalah awk.. buat baik pun, ada jugak yang benci. jadi biarkanlah manusia nak berkata-kata…Siapalah kita nk menidakkan takdir Allah.. Sesungguhnya yang menilai dan menentukan dosa pahala, ganjaran kita di akhirat hanyalah ALLAH.

    0

    0
    • mia says:

      masalah dia penipu dan gatal.. tu je.
      nafsu lebih dari ilmu kat kepala! sama je dua2 ni. laki org pun sapu.

      0

      0
  104. dhia says:

    da bnyk jwb tp xpnah ada pn my comments

    0

    0
  105. CANTI X KAK TON!!! says:

    POYO!!!!

    0

    0
  106. cop mohor says:

    Bulan ramadhan ni hantu setan iblis yg ada kt sirap n kenot ni smua dah kena ikat..jd dengan mudahlah pekung diorang yg dok coverline selama ni terbukak satu persatu..nak jadi alim biar ade ilmu..ni entah alfatihah baca betul ke tak da gatal nk berbini dua.. :)

    0

    0
  107. poden says:

    huhu..apa2 jelah ek :p

    0

    0
  108. poden says:

    what ever!!

    0

    0
  109. mozed says:

    sakinah apa perasaan ko bila berhadapan dgn org bila time bekerja ek.. ko tak rasa malu ke ?? mmg ko ni muka tak malu la aku rasa.. tu pasal boleh je ko buat statement masa awal2 dulu yg dayana redha.sedangkan tak.pandai menipu buat citer. pas tu kemain la lagi tocang ko. bila serap ni backing perasaan ko dari dayana ekk.. dasar pompan apa aku tak tau la.. cemana parents ko boleh turut ko kawin kat siam sana ek..sdangkan ko ni kunun anak dara dan perkahwinan pertama??

    0

    0
  110. aien says:

    Simpati buat dayana..serap n sakibaki…terimalah ujian akibat dr perbuatan sndri….tp nak tahu le..kalau sakibaki ni xboleh ngandung mcm mana serap..nak kawen lg x?..nangis la sakibaki t…pastu masuk paper serap tpu dia..thu x dunia ni bulat…hang buat hang merasa le jga nanti….

    0

    0
  111. N2 says:

    Soal pernikahan – Asraf dan Sakinah pekara yang biasa, dalam fitra manusia . tetapi yang luar biasanya. mengapa mesti menjadikan tuntuan nafsu keutamaan. – apa kah Dr. dayana tidak mencukupi Asraf. atau kesetiaan tidak wujud dalam perkahwinan sehingga membuatkan hati isteri kecewa dan wasangka. dan tanyalah kepada diri si suami . apakah semua di lakukan dengan ilmu sebagai suami atau sebagai remaja yang masih memerlukan bimbingan.
    kalau Sakinah boleh tinggalkan tunang yang lama menjalin kasih sayang kerana Asraf tidak mustahil… bila Allah mengkehendaki … perkara yang sama akan terjadi… dan memang … tidak di khuatiri lagi …apabila seseorang itu mampu menyakiti hati saudara saudaranya … maka ia juga lebih mampu kepada pekara perkara kemungkaran yang lain sepatutnya antara kedua nya perlu melihat kedalam diri masing masing, yang mana telah mempunyai isteri dan tunang dan telah ada tanggung jawab keatas apa yang telah di tetapkan…. kenapa mesti ….menghilangkan rasa kasih, setia, sabar, sayang dan tanggungjawab isteri kepada suami /dan tunangan yang telah kita miliki. hanya kerana keutamaan mengikut perintahnya syaitan. .. dan one ni biasanya ia tak jadi one sepanjang dia akan jdi two @ three….and more.
    lihatlah ….kehadapan bagi Dr. Dayana… saya mendoakan Dr. akan terus tabah dan tiada keraguan. suatu hari Doctor akan menjadi pakar dan gemilanglah dengan anugerah yang Allah berikan…itu ..bersinarlah dengan nama yang lebih baik dengan kebaktian kebaktian yang akan dilaksanakan kelak. Dr. masih muda, dan lebih muda daripada madu Dr. ….lebih cantik hati dan jiwanya sesuai dengan profesion sebagai Dr. terima kasih kepada keluarga Dr. yang banyak menyokong dalam kepedihan ini.

    0

    0
  112. elin says:

    alaa lps ni klu AM tk thn kne hentam
    mesti suh dayana back up dia ngn keena punya…mesti punya…next episode huhu

    0

    0
  113. nonoi84 says:

    nenek aku lagi cantekkk dari sakinah nih…hampeh ar pompuan nih…wat malu je…

    0

    0
  114. ayamtkpuas says:

    Amin, dia nak elakkan berzina – dia bukak rumah lacuran halal. ….muahahahahaa.

    0

    0
  115. eiii benci aku!! says:

    wei plezla!!!!plez.. klu ikuti kesah cerap nie dr awl till akhir jelas sgt brbelit2 citenye!!
    ko npe cerap? dr awal g trpesong da ko punye ayat hah!! kemain habaq mai pompang2 sne sni hang kne fitnah!! tp tgk skunk fitnah ke realiti doh.. so ingtla ayat nie.. if u falling in love with 2 girls, choose ur 2nd luv!!! why? cz if u luv ur 1st luv u will never had ur 2nd luv keh!! tp kt cni hang nie da tau xcnte dayana awat hang p kawen ng die!! dasar TAMAK haloba ko cerap~~

    0

    0
  116. karma says:

    kesian si bekas tunang ni,kn da kne pembohong !! haha..

    0

    0
  117. shewillloveyou says:

    taw plak ko sdih, dayana sdih x kisah lak? sian ko kinah.

    0

    0
  118. jay says:

    apa daaa…org bukan nak masuk campur urusan rumah tangga ko…org buat pesta kutuk je ramai2…pasni tok sah dah buat2 alim…meluat je. cemar imej islam je.

    0

    0
  119. bigbang says:

    Bkan main seronok aku tengok muke si sakinah dpt kawen dgn si ashraf tuh..puihh la.mcm fake je muke die..feeling feeling lgi cntik dari dayana le teww..at least hati dayana 1000× cntik dari hati die yg busuk rmpas kebahagiaan org lain nih

    0

    0
  120. bigbang says:

    Bkan main seronok aku tgk mke si sakinah nih dpt kawen dgn si AM..feeling2 lgi cntik dari dayana le teww.puihh la!at least hati dayana 1000× cntik dari hati si sakinah yg penipu&perampas kebahagiaan org lain nihhh

    0

    0
  121. KARA says:

    Tak payah sedih sangatlahhh! Yang kau buat kat isteri first tu tak fikir dia sedih ke tak? Fikir sedih kau je? HA HA HA! Baru je dlm bulan April haritu Ashraf ni datang UIA bagi talk. Aku baruuuuuu jek nak minat mamat ni tetiba buat perangai. Memang aku anti seumur hiduplah! Kalau dah gatal tu ngaku jelah gatal. Tak payah bagi statement ‘dah jodoh’ ke hape ke yg memang gaya mintak penampar tu.

    0

    0
  122. suami mithali says:

    xpaham la aku…kata perkara lama jgn ungkit…yg ko ungkit cinta lama xpa pulak kan….ko mmg buta la aku rasa…bini ko tu sikit punya lawa…klu xnk, lepaskan…ramai org yg pandai hargai dan bahagiakan dia… aku harap sangat dayana dapat laki yg jauh lg bagus dan setaraf pendidikan dengan dia…ko tilik la sakinah tu puas2…bukan cantik pun…beruk lg lawa woi…

    0

    0