January 4th, 2012

Beberapa bulan dahulu Pian Cecupak menimbulkan kontroversi kerana mengatakan dia akan berkahwin dengan seorang model sambilan. Model itu bagaimana pun menafikan dakwaan Pian. Sehubungan itu, Pian atau nama sebenarnya Mohd Rafiq Abdul Rahman memberitahu Sinar Harian yang dia sakit teruk selepas peristiwa itu: kedua-dua belah telinganya membengkak menyebabkan pendengarannya terganggu. Selain itu, Pian juga dilihat berkelakuan seperti orang kurang siuman apabila menangis dan bercakap seorang diri, dan perkara ini hanya disedari oleh jiran-jirannya:

Saya tidak sedar apa yang berlaku pada diri saya. Tapi, menurut jiran-jiran, saya berubah menjadi seorang yang pemarah dan gemar memukul orang. Ada juga jiran mendengar saya terjerit-jerit dan menangis di dalam rumah.

Pian memberitahu kini dia tinggal dengan emaknya:-

Apabila emak saya mendapat tahu mengenai keadaan saya, dia lantas membawa saya balik ke rumahnya. Menurut emak, beberapa hari sebelum itu, dia ada bermimpi berlaku perkara tidak elok ke atas diri saya.

Pian berkata dia masih hidup dalam ketakutan walaupun sudah berubat secara moden dan tradisional.  Pian bagaimanapun enggan menyalahkan sesiapa, sebaliknya dia menganggap kejadian yang berlaku adalah kifarah ALLAH SWT untuk dirinya di atas perbuatan dahulu termasuk melakukan perubahan pada wajahnya.

Menurut Pian juga:-

Saya tidak tahu sama ada saya terkena buatan orang ataupun tidak.

February 28th, 2009

Saya buat pembedahan kerana ingin mencari rezeki

Bergolek kejap kami kat lantai sebab ketawa tak boleh berhenti. Apa ke bodoh sangat alasan nak buat pembedahan muka sebab nak carik rezeki. Cuba la bagi alasan macam nie:-

Saya nak buat pembedahan sebab saya tau muka saya buruk. Tak ensem. Cipan lagi ensem dari saya. Tengok lubang hidung saya nie besar sangat.

Kalau bagi alasan macam tue bolehlah kami terima sikit. Nampak jujur dan ikhlas. Bodoh betul Pian Cecupak nie. Dah la tak femes, lawak pun lawak bodoh, ada hati nak bedah muka. Baik simpan duit gi Haji la wei.

P:S ===> Yang lagi lawak artis yang mencadangkan dia buat pembedahan ialah Ifa Raziah. Apo nak jadi la dengan artis Malaysia sekarang nie. Kan bagus bagi cadangan banyakkan sembahyang ngan berdoa.