September 24th, 2013

Alhamdulillah. Lega hati Abang Nara mendengar pengakuan Farid Kamil ini. Umum mengetahui bahawa hubungan Farid Kamil dengan ibu mertua adalah tidak berapa baik. Malah sehingga ke hari ini, ibu Diana Danielle masih belum bertemu dengan cucunya. Namun segalanya itu bakal berubah tidak lama lagi.
farid kamilDi dalam majlis akikah dan pengumuman nama penuh anaknya nanti, Farid Kamil akan menjemput ibu mertuanya untuk menjernihkan kembali hubungan antara mereka bertiga. Kata Farid Kamil kepada MalaysianDigest:-

Ya, pada majlis itu saya akan jemput ibu mertua saya dan saya memang nak berbaik dengan dia (ibu mertua) sebab hubungan silaturrahim antara kami perlu dieratkan semula. Saya juga akan memulihkan semula hubungan Diana dengan ibunya. Kira macam ada babak jejak kasih sikit lah nanti. Pada hari itu juga saya dan Diana akan mendedahkan nama penuh anak kami

ibu diana danielleBaguslah macam itu. Ibu mertua memang wajib dilayan seperti ibu kandung. Gaduh lama-lama pun tak guna. Kesian dekat anak nanti tak dapat kasih sayang seorang nenek. Tidak diketahui pula bilakah majlis ini akan berlangsung, namun Abang Nara harap hubungan mereka akan kembali jernih sejernih-jernihnya selepas itu. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Terima kasih kepada Facebook, kereta yang dicuri ditemui semula

Advertisement
July 30th, 2013

Nampaknya hubungan antara Farid Kamil dan ibu mertuanya memang berada di fasa yang sangat tidak baik. Terkejut juga Abang Nara membaca kata-kata yang dikeluarkan oleh Farid Kamil menerusi Mstar Online. Terasa macam babak dalam drama Melayu pulak.

farid kamil dan anak

Diminta mengulas hubungan dengan ibu mertuanya, Norsiah Ramil, Farid Kamil berkata:-

Kalau ingin jumpa cucu, dia perlu jumpa saya terlebih dahulu. Saya risau perkara tidak diingini berlaku, saya tidak berdendam tetapi sekadar melindungi isteri dan anak saya. Saya dapat merasakan ibu mertua saya akan melakukan sesuatu yang tidak diingini kepada mereka. Sebelum ini juga banyak cerita negatif tentang kami yang keluar daripada mulut ibu mertua yang menyebabkan saya lebih berhati-hati

farid kamilNampak gayanya memang benarlah bahawa perkahwinan Farid Kamil dan Diana Danielle tidak direstui oleh ibu mertuanya. Malah menurut Farid Kamil, Diana Danielle turut merasa kecewa dengan sikap ibunya itu. Kata Farid lagi:-

Sepanjang Diana berada di Australia saya tidak pernah dengar tentang ibunya telefon atau menghubungi untuk bertanya khabar. Apa yang saya lihat Diana sendiri berasa sangat kecewa dengan sikap ibunya yang tidak suka kami berkahwin

diana danilelleUntuk makluman, buat masa ini anak sulung Farid Kamil dan Diana Danielle masih lagi belum diberikan nama. Kata Farid:-

Saya sukar untuk mengambarkan perasaan saya yang gembira, banga, sedih yang bercampur baur ketika melihat bayi lelaki itu. Buat masa ini kami belum memberi nama dan belum pun mendaftarkan kelahiran bayi ini lagi kerana tidak digalakkan untuk membuat proses tersebut di sana.

Diana sihat cuma selepas bersalin dia lebih emosi dan bersikap “mother blues” iaitu terlalu melindungi anaknya.Saya sendiri tidak dibenarkan memegambil bayi itu terlalu lama dan sentiasa takut orang ambik anaknya,

Semoga dengan kehadiran cucu ini, hubungan Farid, Diana dan ibu mertua akan dapat dirapatkan semula. Selalu orang tua-tua ini bila dah tengok cucu hatinya akan lembut. Mungkin Farid boleh ambil inisiatif untuk membawa anaknya bertemu dengan si nenek. Insya-Allah akan dipermudahkan.

Advertisement
January 11th, 2013

Sebelum ini Farid Kamil tidak pernah mengeluarkan apa-apa kenyataan berhubung kontroversi uniform PDRM yang dipakai olehnya ketika majlis resepsi perkahwinan. Hari ini, menerusi Harian Metro, Farid Kamil tampil menjelaskan isu tersebut.

farid kamil

Menurut Farid Kamil, kontroversi ini berpunca daripada tindakan seorang penulis blog yang memutar belit fakta dengan tujuan memalukannya. Farid Kamil berkata:-

Konsep pakaian yang saya tampilkan pada malam itu ada adalah suatu yang istimewa mengikut kehendak saya. Pakaian seragam itu direka sendiri, jadi tidak perlu meminta surat kebenaran sesiapa. Buat masa sekarang, pihak pengurusan saya iaitu Metrowealth International Group (MIG) sedang meneliti apa yang ditulis menerusi blog dan media. Jika perlu, tindakan undang-undang akan diambil terhadap mereka. PDRM sebenarnya sudah memberi lampu hijau untuk saya memakai pakaian seragam pada malam itu. PDRM mahupun ATM tidak mengambil apa-apa tindakan cuma saya menunggu keputusan MIG untuk membersihkan nama saya.

farid kamil

Kesian pulak Abang Nara kat Farid Kamil ini. Bermacam-macam ujian yang ditempuhnya. Semoga Farid Kamil tabah menghadapinya. Semoga masalah ini dapat diselesaikan secepat mungkin sekaligus Farid Kamil dapat menempuh kehidupan alam rumahtangga dengan lebih tenang.

P.S: Lagu rasmi untuk Darul Takzim FC

Advertisement
December 4th, 2012

Nampaknya uniform PDRM yang dipakai oleh Farid Kamil ketika majlis resepsinya menjadi isu hangat di kalangan pembaca BeautifulNara. Bagi Abang Nara biarlah dia nak pakai apa-apa jenis uniform pun. Majlis kahwin dia, duit dia, suka hati dialah nak buat macam mana.

farid kamil dan dd

Tak kisahlah Farid Kamil nak pakai baju Navy ke, PDRM ke, bomba ke, asalkan dia sendiri puas hati dengan majlis yang dilangsungkan. Lagipun Abang Nara tengok kacak dan cantik je kedua-dua mempelai ini dengan pakaian masing-masing. Berseri-seri lagi. Tak ke gitu?

farid kamil dan dd

Lagi 14 keping gambar majlis resepsi Farid Kamil dan Diana Danielle dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar sepenuhnya kepada Facebook FotoCantik Studio.

farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd
farid kamil dan dd

Advertisement