November 15th, 2018

Hidup bermasyarakat yang berbilang bangsa di Malaysia sememangnya seronok dan menarik untuk anda terokai serta banggakan.

Tetapi ada masanya mesti timbul masalah antara satu sama lain. Kadang kala kita perlukan bantuan orang lain juga bila kita hadapi masalah kan? Siapa lagi yang nak tolong kita kalau bukan orang yang berada disekeliling ni.

Sebab tu penting untuk kita menghargai orang lain, bukan sahaja bagi hadiah yang mahal-mahal atau pujian yang melambung. Jadi kami akan kongsikan beberapa tips bagaimana untuk hargai orang sekeliling kita.

Ucapan terima kasih

1

Perkara paling mudah tapi tak semua orang akan buat dan mungkin ada juga yang terlupa. Walauun Nampak simple je tetapi sebenarnya ucapan terima kasih tu lah yang akan membuatkan orang yang membantu kita rasa sangatlah dihargai. Jadi mulai hari ini banyakkan senyuman da ucapan terima kasih setiap kali ada yang sudi membantu anda walaupun sekecil-kecil bantuan yang mereka berikan.

Jangan main gadget ketika berkumpul

2

Waktu bekumpul dan reunion adalah waktu yang menyeronokkan sebab kita boleh berjumpa dengan kawan-kawan atau keluarga yang dah lama tidak bersua. Masa itulah kita nak berkongsi cerita dan pengalaman masing-masing. Tetapi mesti ada antara kita yang sibuk dengan gadget masing-masing masa reunion tu kan? Ini perkara yang perlu dielakkan, luangkan masa dan berikan tumpuan sepenuhnya untuk kawan-kawan dan keluarga. Barulah mereka rasa kehadiran mereka sangatlah dihargai.

Tepati masa

3

Ini antara kelemahan ramai rakyat Malaysia. Mesti ada antara kawan kita yang selalu tak on time waktu nak berjumpa atau lepak sama-sama kan? Bila telefon, dia akan cakap on the way, tapi sebenarnya baru bangun tidur.

Sebenarnya, menepati masa juga salah satu cara paling kecil dan mudah untuk menghargai orang sekeliling kita tetapi boleh memberikan impak yang besar tau. Sebab itulah ada pepatah Melayu mengatakan masa itu emas, hargai lah masa anda dan masa orang lain.

Berkongsi antara satu sama lain

Sebagai rakyat Malaysia, amalan berkongsi antara satu sama lain memang patut diteruskan, Contohnya, ketika waktu perayaan memang tidak sah kalau kita tak bertukar juadah antara jiran tetangga. Itu semua dah menjadi satu tradisi. Bukan itu sahaja, kita juga selalu berkongsi perayaan, makanan dan budaya antara kaum. Rasanya semua orang rakyat Malaysia suka makan nasi lemak, roti canai dan yong tau fu. Itu sahaja dah menunjukkan yang kita menghargai antara satu sama lain.

Sama juga macam produk-produk F&N. Mesti semua orang di Malaysia boleh relate dengan produk-produk daripada F&N ni kan? Tipu lah kalau ada yang kata tidak pernah cuba minuman mereka yang sedap tu.

Bukan sahaja wajib ada pada setiap kali musim perayaan, produk-produk F&N juga boleh dijadikan sebagai buah tangan dan hadiah untuk menunjukkan yang kita hargai orang disekeliling.

F&N juga ada cara tersendiri untuk menghargai para pelanggan setia mereka. Sempena ulang tahun ke 135, F&N tengah cari pemenang bertuah untuk hadiah bernilai lebih RM 1.35 juta ,anda ke orangnya?

4

Apa hadiahnya?

Anda berpeluang memenangi hadiah utama berupa emas tulen 916 seberat 1.35KG bernilai RM 300,000 untuk seorang pemenang. Selain itu, F&N dengan baik hatinya ingin menghadiahkan kepada sembilan orang bertuah, syiling emas tulen 916 seberat 135g bernilai RM 30,000 setiap satu. Bukan itu sahaja, terdapat hadiah istimewa untuk anda, replica van vintaj F&N 135 tahun untuk 10,000 pemenang. Wow, bestnya!

Cara nak menang?

Caranya mudah sahaja, anda hanya perlu membeli mana-mana produk berjenama F&N yang mengambil bahagian, kemudian lengkapkan borang penyertaan dan sertakan sekali bukti pembelian. Mudah sahaja! Muat turun borang peraduan di sini untuk peluang memenangi hadiah-hadiah menarik tersebut.

Tunggu apa lagi, cepat beli produk-produk F&N sekarang dan anda mungkin menjadi pemenang bertuah yang F&N cari selama ini!



October 29th, 2018

Siapa tak kenal jenama F&N ni. Setiap kali musim perayaan pasti kita akan menghidangkan makanan dan minuman yang sedap untuk para tetamu. Mana taknya, Malaysia kan sememangnya dikenali sebagai syurga makanan.

Antara minuman yang wajib ada semestinya minuman-minuman daripada F&N. Mesti semua orang berebut-rebut nak minum air berkarbonat F&N lagi-lagi bila berkunjung ke rumah sanak-saudara dan kawan-kawan.

Mesti semua orang di Malaysia boleh relate dengan produk-produk daripada F&N ni kan? Tipu lah kalau ada yang kata tidak pernah cuba minuman mereka yang sedap tu.

Sebelum kita sembang dengan selanjutnya pasal produk-produk dan jenama-jenama keluaran F&N ni, F&N kini sedang menawarkan hadiah berjumlah RM1.35 juta ringgit secara keseluruhan melalui peraduan mereka bersempena ulangtahun ke 135 mereka.

Jadi persoalannya sekarang, berapa banyak bilangan hadiah yang ditawarkan?

1. Emas tulen seberat 1.35kg bernilai RM300,000

1

Memang bukan main-main F&N ni kalau bab hadiah. Emas memang sesuatu yang tidak pernah hilang nilainya.

2. 9 x Syiling Emas Edisi terhad 135g bernilai RM30,000

Kalau tak menang grand prize, anda masih lagi berpeluang untuk menjadi antara 9 pemenang bertuah yang bakal membawa pulang Syiling Emas Edisi Terhad 135g setiap satu

3. Replika Trak Vintaj F&N

Kalau tak dapat juga dua hadiah di atas, ada 10,000 trak vintaj F&N yang boleh dibawa pulang sebagai saguhati. Pada pendapat kami, at least ada juga habuan. Tak sia-sia la join contest, kan?

Cara nak menang?

2

Caranya mudah sahaja, anda hanya perlu membeli mana-mana produk berjenama F&N yang mengambil bahagian, kemudian lengkapkan borang penyertaan dan sertakan sekali bukti pembelian. Mudah sahaja! Muat turun borang peraduan di sini untuk peluang memenangi hadiah-hadiah menarik tersebut.

Ok kalau anda perlukan sedikit “recap” tentang rangkaian produk F&N, jom kita baca. Ini lima produk yang wajib anda cuba.

1. F&N Krimer manis bervitamin

3

Untuk sesiapa yang mengambil berat soal khasiat makanan dan minuman, mungkin anda boleh mencuba krimer manis bervitamin daripada F&N yang kaya dengan vitamin A, B1, B6, C, D3 dan E. Yang paling penting ia bebas kolestrol dan lemak tepu. Walaupun rasanya mungkin tak se’kaw’ krimer sejat yang biasa digunakan tapi anda tetap akan merasakan kelazatan makanan anda.

2. F&N Fun Flavours

3

Ni kira minuman wajib ada lah kalau berkumpul ramai-ramai, berpot-luck party atau gathering. Senang dan sedap, mana cukup sebotol je kan. Pilih mana-mana perisa kegemaran anda, seperti oren, sarsi, dan strawberry. Cuba sekali pasti nak lagi, tak akan rugi!

3. 100PLUS

4

Minuman isotonic yang cukup popular dan sinonim di kalangan rakyat Malaysia. Dari zaman sekolah, belajar sehinggalah dah bekerja, semua pasti suka rasa 100PLUS ni. Bukan itu sahaja, kalau diminum sejuk ketika cuaca panas, mesti anda akan rasa fresh semula.

4. F&N Susu lemak manis penuh krim

5

Siapa saja yang tak suka minum teh tarik di Malaysia ni? Teh Tarik dah dikenali sebagai minuman rasmi seluruh rakyat Malaysia. Tahu tak apa yang menjadikan teh Tarik anda lebih sedap? Semestinya jika anda menggunakan krimer sejat F&N. Nak buat ABC pon boleh!

5. F&N SEASONS Teh Lemon Ais

6

Cuaca panas di Malaysia ni mesti membuat anda rasa dahaga. Bayangkan bila waktu panas dan anda meneguk sebotol teh ais lemon Season. Segar je rasa tekak lepas tu.

PS: Sembang panjang-panjang pasal produk pun tak guna juga kalau tak join peraduan ulangtahun ke-135 mereka.
Selamat hari ulangtahun kami ucapkan pada F&N. Dah 135 tahun rupanya!