June 27th, 2018

Sedar ada pihak kurang senang dan menganggap tindakan beliau berkongsi video saat isterinya bersalin tidak sesuai untuk tatapan umum, jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri tampil memohon maaf menerusi satu ‘posting’ di akaun Instagramnya.

Mengakui tidak dapat memuaskan hati semua pihak, Aliff menjelaskan beliau tidak pernah berniat untuk memalukan isterinya seperti yang didakwa tetapi hanya ingin berkongsi betapa besarnya pengorbanan seorang ibu melahirkan anak.

Bukan itu sahaja, beliau mahu masyarakat mengambil sisi positif perkara itu dan agar para suami lebih menghargai isteri mereka.

Walaubagaimanapun, Aliff masih menerima serta menghormati pandangan orang lain mengenai isu berkenaan. Namun, beliau tetap berharap hal ini tidak akan berlarutan.

June 26th, 2018

Menemani isteri di bilik bersalin untuk sama-sama memberikan kata-kata semangat dan sokongan moral ketika melahirkan zuriat adalah momen terindah buat mereka yang bergelar suami. Tiada siapa sebenarnya dapat mengungkapkan perasaan saat melihat cahaya mata yang selama ini dinantikan lahir ke dunia.

Namun, kini wujud  trend untuk sesetengah pihak memuat naik video proses kelahiran di media sosial. Berbicara mengenai perkara itu, selebriti dan bekas penyampai radio Faizal Ismail meluahkan rasa kurang setuju dengan tindakan itu. Buat Faizal, perkara itu dilihat seakan tidak menghormati seorang isteri yang melalui pelbagai kesakitan dan sedang bertarung nyawa.

Alasan yang diberikan untuk video tersebut dimuat naik bagi memberi pengajaran kepada orang ramai di luar sana juga adalah semata-mata untuk menghalalkan cara.

Rata-rata netizen serta rakan artis bersetuju dengan pendapat yang diluahkan oleh Faizal. Tidak salah untuk berkongsi kegembiraan menimang cahaya mata tetapi janganlah ‘memalukan’ isteri.

Ada benar apa yang dikatakan oleh Faizal itu, tidak salah untuk rakam saat-saat proses kelahiran tetapi biarlah ia menjadi tatapan peribadi sahaja. Bukan semua benda perlu dikongsikan di media sosial.

March 11th, 2016

Abang Nara merupakan penggemar kopi. Setiap pagi ketika bersarapan, mesti kena minum kopi. Kalau tak satu hari rasa lain macam je. Jadi bila dapat jemputan untuk ke majlis pelancaran produk terbaru Power Root Marketing yang terkenal dengan kopi Alicafe, memang pucuk dicita ulam mendatang. Untung-untung boleh dapat stok Alicafe percuma untuk diminum setiap pagi.

alicafe

Abang Nara dah try, boleh tahan sedap rasanya

Produk terbaru ini ialah Kopi Alicafe Tongkat Ali dan Ginseng. Abang Nara akan bercerita lebih mendalam lagi tentang kelebihan Kopi Alicafe yang terbaru ini, tetapi buat masa ini, tahniah diucapkan kepada Faizal bin Ismail atau lebih dikenali sebagai FBI yang telah dilantik sebagai duta produk ini. Memang satu gandingan yang amat sesuai sekali.

alicafe

bertenaga dan ceria sungguh FBI nie

Tongkat ali dan ginseng memang dikenali sebagai bahan yang memberikan tenaga kepada penggunanya. Kalau dah digabungkan kedua-duanya dalam satu kopi, memang confirm lain macam kesan dia. Menurut FBI, sampai ke malam terasa bertenaga je. Power!!! Kata FBI:-

“Ya, memang saya penggemar kopi. Malah, saya telah cuba pelbagai jenis kopi kerana saya beranggapan kesemua kopi adalah sama. Namun, jauh panggang dari bara. Bila saya mula mencuba kopi Alicafe Tongkat Ali dan Ginseng ini, saya dapati khasiatnya memang luar biasa. Maksud saya, walaupun ia hanyalah secawan kopi, tetapi setelah saya minum kopi ini, saya dapat rasakan perbezaannya. Saya lebih bertenaga dan lebih fokus. Bukan sahaja di siang hari, malah sehingga ke malam.

Di situlah saya tahu yang kopi Alicafe Tongkat Ali dan Ginseng ini memang kopi luar biasa dan tiada kopi 3-dalam-1 setandingnya. Sejak daripada itu, saya tidak akan mulakan hari saya tanpanya. Jadi, itulah rahsia yang saya ingin kongsikan kepada semua.

alicafe

Gabungan 3 bahan yang pasti menjanjikan keenakan

Abang Nara akan cuba Kopi Alicafe Tongkat Ali dan Ginseng seminggu dua ini. Nak tahu juga betul ke kesannya seperti yang diperkatakan oleh FBI. Nanti Abang Nara kongsikan dengan anda semua. Kalau korang nak try, boleh cuba dapatkan di kedai-kedai runcit berhampiran rumah anda. Confirm ada jual. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

alicafe

alicafe

alicafe

alicafe

alicafe

alicafe

September 8th, 2014

Semalam telah pun berlangsung konsert pertama Akademi Fantasia 2014. Abang Nara tak sempat tengok kerana sibuk menjaga anak. Namun daripada apa yang Abang Nara di sosial media, AF2014 kali ini mungkin boleh mengembalikan kegemilangan yang pernah dikecapi oleh program realiti ini satu ketika dahulu. Ada pelajar-pelajar yang mempunyai bakat dan dengan Datuk Hattan dilantik sebagai Pengetua AF2014, kemungkinan besar bakat mereka dapat diasah dengan lebih tajam.

af2014

Apa yang mencuri perhatian para penonton AF2014 kali ini ialah gandingan Zizan dan Jihan sebagai pengacara. Ternyata ia satu percaturan yang menarik, mencuit hati dan membuatkan penonton melekat di kaca televisyen. Sayangnya pada penghujung rancangan, kejutan telah dilakukan oleh pihak produksi AF2014. Jihan disingkirkan dan tempatnya akan digantikan oleh Faizal Ismail (FBI).

af2014

Seperti yang kita ketahui FBI sebelum ini sinonim dengan program-program terbitan Media Prima. Ini satu percaturan yang agak menarik. Namun keserasian antara Zizan dan Jihan telah menyebabkan banyak peminat kecewa. Ramai yang mahukan Jihan terus kekal mengacara. Antara komen-komen menarik yang telah diluahkan di Facebook Akademi Fantasia ialah:-
af2014

Nampaknya belum pun memulakan tugasnya, Faizal Ismail sudah pun mempunyai cabaran untuk membuktikan pemilihannya tidak silap. Bukan satu tugas yang mudah untuk mengubah persepsi orang yang ramai yang sudah menggemari gandingan Zizan dan Jihan, namun dengan pengalaman dalam bidang pengacaraan berpuluh-puluh tahun, Abang Nara percaya FBI mampu melakukannya. Tak sabar nak tunggu konsert AF2014 minggu hadapan.

af2014

Apa pendapat anda? Siapa yang anda mahukan sebagai pengacara AF2014? Adakah Datuk Hattan akan berjaya membentuk bintang baru menerusi program ini? Adakah AF akan gemilang seperti dahulu? Kongsikan pendapat di ruangan komen untuk tatapan para pembaca yang lain.