March 11th, 2013

Nama Awie dan Erra satu ketika dahulu memang cukup hangat. Hero dan heroin di dalam filem, mereka berdua turut bercinta di dalam kehidupan nyata. Namun sudah tertulis bukan jodoh masing-masing, kini mereka berdua hidup bahagia di samping keluarga tercinta.
awie dan erraSelepas 5 tahun tidak bertentang mata, akhirnya Awie dan Erra ditemukan semula menerusi rancangan Tunggu Sekejap kendalian Awie sendiri. Erra mengakui yang dir gementar ketika melangkah masuk untuk ditemubual oleh Awie. Kata Erra menerusi Kosmo Ahad:-

Mula-mula hendak melangkah masuk menjadi tetamu Awie, perasaan gemuruh dan berdebar itu memang terasa. Saya terfikir anggapan orang luar terhadap kami. Anggapan itu sebenarnya yang merosakkan keadaan. Sebelum ini, saya dan Awie sendiri pernah bekerjasama dalam filem Cuci. Akhirnya, ini satu kolaborasi yang menyeronokkan

awie dan erra

Dan Abang Nara kagum dengan keprofesionalan yang ditunjukkan oleh kedua-dua pihak ini. Inilah sikap yang harus dicontohi. Kisah lama jangan diungkit. Buka buku baru. Respek Abang Nara membaca kata-kata yang dikeluarkan oleh Awie ini:-

Saya juga mengembangkan karier dan syukurlah kami masih diberi peluang. Bagi saya, apa yang berlalu biarlah berlalu. Kita tutup buku lama dan buka buku baharu. Ini terbaik untuk kami. Masing-masing sudah berkeluarga, ada karier dan kehidupan sendiri. Benda sudah baik dan tak perlu lagi hendak keruhkan keadaan. Jika ada lagi peluang untuk bekerjasama, saya okey.

Semoga hubungan baik antara Awie dan Erra ini akan terus berkekalan. Dengar khabarnya, selepas ini Awie pula akan menjadi tetamu Erra di dalam rancangan Primadona. Baguslah begitu. Masing-masing tolong menolong dan bantu membantu sesama sendiri. Lagipun dunia hiburan ini kecil sahaja. Nak gaduh dan bermasam muka pun tak ada faedahnya. Tak gitu?

December 13th, 2012

Setiap pasangan suami isteri mengimpikan mahligai perkahwinan yang berkekalan sehingga ke akhir hayat. Namun sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Pasti ada pasang dan surutnya di dalam sesebuah perkahwinan. Tak gitu?

selebriti 2012 cerai

Tahun 2012 juga menyaksikan kemelut dalam perkahwinan beberapa pasangan selebriti Malaysia. Malah ada yang tidak mampu mepertahankan rumahtangga sehingga akhirnya mengambil keputusan untuk bercerai.  Semoga kita mengambil iktibar daripada apa yang telah terjadi kepada mereka.
selebriti 2012 cerai1. Hattan dan Farah Asyikinmasjid yang dibina hanya mampu bertahan selama 2 bulan sahaja. Berkahwin pada November 2011, Hattan sah menceraikan isterinya pada bulan Januari 2012 dengan talak satu. Hattan juga enggan mengulas lebih lanjut tentang punca penceraian mereka. (klik sini untuk entri)
chef riz ana dahlia2. Chef Riz dan Ana Dahliapenceraian yang mengejutkan banyak pihak. Perkahwinan mereka tidak sempat mencapai usia 1 tahun. Chef Riz mengakui yang tiada persefahaman sepanjang melayari bahtera rumahtangga. Sementara itu Ana Dahlia memberitahu yang Chef Wan mengetahui penceraian itu bukannya berpunca daripada pihaknya.(klik sini untuk entri)
selebriti 2012 cerai3. Adda Butterfly dan Ridzuan – Adda hanya sempat bergelar isteri selama 17 hari sahaja sebelum sah diceraikan oleh suaminya. Memang mengejutkan kerana sebelum ini majlis perkahwinan Adda turut dilakukan secara rahsia. Tambah mengejutkan apabila bekas suami Adda tampil memberi amaran kepada Adda agar berhenti membuat kenyataan yang mengaibkan dirinya. (klik sini untuk entri)
raja azmi
P/S : Ada plan nak gi korea next year?? Deal terbaik Abg Nara rasa sebab diorang naik MALAYSIA AIRLINES!! Lawati FB dan LIKE pelangibonda utk package terbaik dari ladang! SEGERA KERANA SEAT SEMAKIN BERKURANGAN.


4. Raja Azmi dan Jalani Sidektidak tahan dengan tohmahan lelaki dayus terhadap suaminya, Raja Azmi mengambil keputusan untuk bercerai. Mahligai yang dibina selama 28 tahun dan diceriakan dengan kehadiran 3 orang anak akhirnya hancur berkecai jua. (klik sini untuk entri)
aa5. Jimmy Shanley dan Suhaila – setelah turun naik mahkamah untuk tempoh yang agak lama, akhirnya pada bulan Oktober 2012, Jimmy Sah menceraikan isterinya dengan tebus talak RM1. Perkahwinan mereka berdua telah dikurniakan seorang anak comel. Walaupun sudah bercerai, prosiding untuk menentukan hak penjagaan anak masih lagi berjalan buat bekas suami isteri ini. (klik sini untuk entri)
ady putra6. Ady Putra dan Aida – terkejut semua peminat Ady Putra dibuatnya apabila secara tiba-tiba Ady Putra memfailkan permohonan cerai terhadap isterinya sekitar bulan May 2012. Terus timbul khabar angin yang menyatakan kewujudan orang ketiga di dalam hubungan mereka. Namun syukur diucapkan apabila Ady Putra dan isterinya tidak meneruskan hasrat mereka itu. Kini mereka bahagia di samping seorang anak angkat. (klik sini untuk entri)

sham kamikaze

7. Sham Kamikaze dan Farazila – awal September lepas, Farazila memfailkan permohonan cerai dengan alasan hanya bahagia pada tahun pertama sahaja. Menurut Farazila, berlaku beberapa konflik dalaman yang hanya diketahui oleh dirinya sahaja. Akhirnya, pihak mahkamah mengesahkan yang Sham dan Farazila telah pun bercerai sejak tahun lepas kerana tidak merujuk penceraian yang dilakukan dengan mahkamah. (klik sini untuk entri)
erra
8. Erra Fazira dan Engku Emran – sehingga ke hari ini pasangan ini masih bergelar suami isteri. Namun tahun 2012 menyaksikan khabar angin yang bertiup kencang tentang masalah rumah tangga mereka. Namun Engku Emran tampil dan bersumpah bahawa Erra Fazira adalah the one and only isterinya sementara Erra pula meberitahu yang Emran masih suaminya dan ayah kepada anak mereka.. (klik sini untuk entri)
sasha

9. Sasha Saidin dan Salyo penceraian antara suami isteri ini telah berlaku pada bulan Julai 2012. Semasa lafaz cerai dilakukan, Sasha dan Salyo kelihatan mengalirkan air mata. Tidak wujud kasih sayang dan tiada kesefahaman menjadi punca penceraian mereka. (klik sini untuk entri)
ria10. Rita Rudaini dan Aidil – kemelut rumahtangga yang tidak habis-habis sejak tahun lepas lagi. Bukan sahaja melibatkan mereka berdua, malah nama seperti Ayu Raudhah, Jue Aziz dan Zaquan Adha turut diheret sama ke dalam kemelut ini. Sehingga ke hari ini, perbicaraan kes mereka masih lagi berlangsung di mahkamah. (klik sini untuk entri)

September 14th, 2009

erra fazira

Susah betul jadi artis popular macam Erra Fazira nie. Baru keluar kenyataan sikit tiba-tiba dah sampai surat saman kat rumah. Itulah yang terjadi bila Erra Fazira nak berhenti jadi duta kosmestik Ferra Kosmo Look. Belum sempat nak siasat apa sebenarnya status sebenarnya, tetiba syarikat Ferra Kosmo Look nie dah saman dulu Erra Fazira. Memang cekap, pantas dan laju.

Sebelum ini, Erra dan bekas rakan kongsinya pernah menjalankan usaha sama dengannya menghasilkan produk kecantikan dan penjagaan kulit di bawah jenama ‘Ferra Kosmo Look’.

Menurut Erra, walaupun telah lebih setahun menarik diri daripada usaha sama tersebut, namanya masih lagi dipergunakan syarikat terbabit.

Difahamkan Erra telah mengemukakan surat permohonan untuk menarik diri daripada kolaborasi tersebut namun hingga ke hari ini Erra masih belum mendapat hitam putih mengenai status permohonannya.

Tup-tup dah kena saman. Tapi Erra rileks ajer. Dia yakin dan tau dia tak bersalah. So nak takut apa kan? All the best to Erra Fazira. Jangan tetiba kena bayar saman time raya dah la. Kang takder duit nak bagi duit raya kat peminat.