August 10th, 2020

Akibat terlalu sibuk dengan kerjaya seni demi meneruskan kelangsungan hidup dan bersifat cerewet termasuk dalam soal memilih pasangan hidup, penyanyi Dayang Nurfaizah sehingga kini dilihat masih solo dan belum berpunya.

dayang nurfaizah cerewet pilih pasangan

Biarpun sebelum ini bertebaran gosip mengaitkan penyanyi lagu Seandainya Masih Ada Cinta itu dengan rakan duetnya, Hael Husaini. Namun, kemesraan cinta mereka bagai berlalu begitu sahaja.

Tidak tertekan mengenai soal jodoh biarpun usianya mencecah 40 tahun, Dayang bagaimanapun tetap berpendapat sebagai wanita mereka sepatutnya bersikap cerewet dalam soal memilih teman hidup kerana soal perkahwinan bukan perkara yang boleh dibuat main dan tiada siapa inginkan perpisahan.

dayang nurfaizah cerewet pilih pasangan

“Saya cerewet bukan sahaja soal kerja, malah mencari pasangan hidup pun sama. Setiap wanita harus fikir begitu dalam memilih teman hidup. Ini bukan perkara main-main kerana jika boleh, kahwin hanya sekali dan dijauhkan perpisahan.”

Menurutnya, beliau kini dikhabarkan sedang mencari lelaki bujang dan tidak dimiliki oleh sesiapa. Malah, beliau yang tidak pernah menganggap dirinya eksklusif dalam membawa diri sebagai figura ternama itu turut meminta orang ramai mendoakan yang terbaik untuknya dalam soal jodoh.

dayang nurfaizah cerewet pilih pasangan

“Saya masih solo dan belum ada teman istimewa. Doakan saya. Apa yang pasti, saya mencari lelaki bujang, lebih tepat bukan kepunyaan sesiapa.”

Terdahulu dalam satu laporan media, Dayang mengakui kesibukan kerja kadangkala membuatkannya terlupa untuk berfikir mengenai jodoh, malah penyanyi lagu Dayang Sayang Kamu itu juga sentiasa yakin dengan ketentuan Tuhan mengenai jodoh dan pertemuan.

Untuk rekod, Dayang sebelum ini pernah dikaitkan dengan beberapa artis lelaki antaranya Anuar Zain dan Hael Husaini.

Sumber: BH Online

July 20th, 2020

Menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-39 hari ini, penyanyi Hael Husaini telah mendedikasikan ucapan tersebut buat penyanyi lagu Di Pintu Syurga iaitu Dayang Nurfaizah.

hael husaini dayang nurfaizah birthday

Menerusi posting di laman Instagram miliknya, Hael dilihat bertindak memuat naik sekeping foto Dayang yang sedang tersenyum beserta kapsyen ringkas, namun mengundang perhatian ramai.

https://www.instagram.com/p/CC1GMAQgbBW/

“HBTYLMNOPQRSTUVWXYZ”

Bagaimanapun, menjengah ruangan komen, rata-rata peminat Hael mula membuat andaian ‘HBTYL’ dalam susunan huruf tersebut membawa maksud ‘Happy Birthday To You Love’.

Sebaik sahaja memasuki tarikh 20 Julai, Hael dikhabarkan lantas membuat posting tersebut sekitar tengah malam tadi.

hael husaini dayang nurfaizah birthday

Malah posting tersebut juga dibanjiri kata-kata murni daripada netizen yang tidak putus-putus menitip ucapan selamat hari lahir buat penyanyi tersebut, malah melabel Hael seorang yang romantis dan penyayang.

Biarpun begitu, Hael langsung tidak memberikan sebarang respon terhadap usikan para pengikutnya itu.

hael husaini dayang nurfaizah birthday

Terdahulu, peminat sering mengaitkan Hael dan Dayang mempunyai hubungan istimewa kerana kedua-dua mereka dikatakan serasi apabila berada di pentas nyanyian, malah berharap agar mereka serius dalam perhubungan memandangkan status masing-masing masih solo.

February 28th, 2020

Sudah menginjak usia 38 tahun, penyanyi terkenal Dayang Nurfaizah tidak terlepas ditanya mengenai soal jodoh. Namun, soalan tersebut juga boleh jadi satu isu yang agak sensitif. Penyanyi itu mengakui dia berasa sedih apabila sering diajukan soalan berkaitan perkahwinan.

dayang nurfaizah

Jika sesetengah wanita lain di usianya, mereka pasti sudah mula kalut dan pening memikirkan jodoh yang tidak lagi kunjung tiba, namun buat Dayang kesibukannya sebagai penyanyi membuatkan dia tidak memikirkan langsung perkara untuk mencari cinta dan pasangan hidup.

Bosan, tapi saya faham orang akan sentiasa tanya sebab saya perempuan dan umur pun semakin ‘muda’.

dayang nurfaizah sedih soal kahwin

Bila orang bertanya mengenai hal itu, ia akan membuatkan saya rasa sedih. Selama ini saya tak terfikir, sebab terlalu sibuk dengan kerja.

Dalam pada itu, Dayang berkata kerjayanya sebagai seorang penyanyi membuatkan dia sedikit takut untuk berumah tangga. Bukan semua orang mampu memahami kerjayanya sebagai anak seni.

dayang nurfaizah

Memang mungkin kerja, situasi, keadaan susah. Saya agak takut sebab saya bukan kerja di pejabat, kerja saya di mata peminat-peminat.

Tidak mengapa Dayang, jangan fikirkan kata-kata orang lain. Bab jodoh dan perkahwinan ini kita tidak boleh terburu-buru. Perancangan yang ditetapkan oleh Tuhan adalah yang terbaik dan inshaAllah satu hari nanti pasti Dayang akan bertemu dengan lelaki yang sesuai buat dirinya.

Sumber Berita : mStar Online

July 19th, 2017

Nama Dayang Nurfaizah sudah tidak perlu diperkenalkan lagi bukan? Menerusi lagu Lelaki Teragung, Dayang kini bertambah popular. Agak berjaya dalam industri nyanyian, Dayang bagaimanapun masih belum mempunyai teman istimewa. Bukannya beliau tidak mahu mempunyai kekasih tetapi menurut Dayang lelaki yang tidak mahu mendekati dirinya.

Bila orang tanya bila nak kahwin, baru saya sedar dan terfikir mengenainya.  Saya kalau boleh nak ada teman lelaki tahun ini. Yelah siapa yang tak mahu kahwin? Umur pun dah 36 tahun ini.

Sebagai wanita, kadang-kadang tu seronok juga bila lihat orang sekeliling semua dah kahwin dan berteman, terfikir pula bila lah saya nak macam tu. Terus-terang setakat ni tiada siapa atau mana-mana lelaki yang cuba dekati saya. Saya pun pelik. Saya pinta lelaki jangan lah takut dekati saya, saya tak makan orang lah!

Walaubagaimanapun, Dayang memberitahu beliau tidak merasa tertekan apabila ditanya tentang soal teman lelaki mahupun perkahwinan, beliau juga bersyukur kerana keluarganya juga tidak memaksa dalam soal tersebut.

Sumber Berita : Astro Gempak