Written by Bella | July 19th, 2017

Nama Dayang Nurfaizah sudah tidak perlu diperkenalkan lagi bukan? Menerusi lagu Lelaki Teragung, Dayang kini bertambah popular. Agak berjaya dalam industri nyanyian, Dayang bagaimanapun masih belum mempunyai teman istimewa. Bukannya beliau tidak mahu mempunyai kekasih tetapi menurut Dayang lelaki yang tidak mahu mendekati dirinya.

Bila orang tanya bila nak kahwin, baru saya sedar dan terfikir mengenainya.  Saya kalau boleh nak ada teman lelaki tahun ini. Yelah siapa yang tak mahu kahwin? Umur pun dah 36 tahun ini.

Sebagai wanita, kadang-kadang tu seronok juga bila lihat orang sekeliling semua dah kahwin dan berteman, terfikir pula bila lah saya nak macam tu. Terus-terang setakat ni tiada siapa atau mana-mana lelaki yang cuba dekati saya. Saya pun pelik. Saya pinta lelaki jangan lah takut dekati saya, saya tak makan orang lah!

Walaubagaimanapun, Dayang memberitahu beliau tidak merasa tertekan apabila ditanya tentang soal teman lelaki mahupun perkahwinan, beliau juga bersyukur kerana keluarganya juga tidak memaksa dalam soal tersebut.

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by AbangNara | January 23rd, 2017

Akhirnya, debaran untuk melihat lagu manakah yang dinobatkan sebagai juara Anugerah Juara Lagu ke 31 telah pun berakhir semalam. Kemenangan Dayang Nurfaizah menerusi lagu Lelaki Teragung sememangnya tidak boleh dipertikaikan. Rata-rata bersetuju dengan keputusan tersebut. Setakat yang Abang Nara perhatikan, tiada suara sumbang di media sosial yang tidak puas hati dengan keputusan kali ini. Nampak gayanya, AJL31 kali ini berjaya mengelak daripada mencipta kontroversi.

ajl31

Apa pula pendapat anda? Adakah anda berpuas hati dengan keputusan AJL31 kali ini? Atau anda mempunyai pendapat lain? Kongsikan di ruangan komen. Sementara itu jom kita layan beberapa gambar di malam AJL31 dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit Facebook TV3Malaysia.

 
Written by AbangNara | May 9th, 2016

Secara jujur bila dah tua-tua macam Abang Nara ini, memang kurang excited sikit menonton mana-mana majlis anugerah. Namun setiap tahun Abang Nara memang tidak pernah terlepas Anugerah Bintang Popular Berita Harian. Wajib tengok. Bagi Abang Nara, ABPBH masih relevan dalam menunjukkan selebriti mana yang mempunyai ramai peminat. Apa pun, kemeriahan ABPBH semalam memang cukup terasa lebih-lebih lagi ketika persembahan Dayang Nurfaizah dan Hazami. Meremang bulu roma.

abpbh29

Apa pendapat anda tentang ABPBH29 semalam? Adakah ia menepati standard hiburan anda? Atau ada banyak yang harus diperbaiki oleh pihak penganjur? Adakah anda merasakan ABPBH sudah tidak relevan? Kongsikan pendapat anda di ruangan komen. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | June 18th, 2015

Sudah mencecah usia 34 tahun, sehingga ke hari ini Dayang Nurfaizah masih tiada teman istimewa yang boleh digelar kekasih, sekaligus membuatkan hasratnya untuk mendirikan keluarga agak sukar untuk tercapai. Abang Nara secara jujur suka melihat Dayang. Berkulit sawo matang, bermata galak dan senyuman memikat, Dayang mempunyai identiti dan daya tarikan yang tersendiri. Sayangnya, sehingga ke saat ini, tiada lelaki yang cuba untuk mendekati penyanyi hebat ini.
dayang nurfaizah solo

Mungkin ramai yang beranggapan Dayang Nurfaizah seorang yang sombong dan susah untuk didekati. Itu yang lelaki-lelaki di luar sana cuak untuk cuba mengorat. Sikap Dayang yang terus pulang ke rumah selepas menyelesaikan satu kerja juga menyukarkan proses pengoratan berlaku. Kata Dayang:-

Siapa tidak cemburu bila melihat teman sebaya semua sudah berkahwin. Andai ada jodoh, memang saya ingin berkahwin. Tapi jujur tidak ada sesiapa pun yang cuba mendekati.

Mungkin saya sendiri kurang bercampur, biasanya selepas kerja saya terus bergegas pulang ke rumah. Jika tidak bekerja pula, saya lebih banyak meluangkan masa melayan anak buah di rumah. Saya tidak mempunyai masa melepak seperti orang lain.

Tapi mungkin juga sikap saya sendiri yang terlalu takut untuk berkawan. Bukan apa, kadang kala kita tidak tahu niat orang itu berkawan dengan kita. Adakah dia ikhlas atau sekadar untuk mengambil kesempatan? Jadi perkara itu mungkin menyebabkan kenapa saya lambat mendapat jodoh

Walaupun di zaman moden ini proses mengorat juga sering berlaku menerusi talian telefon, namun sayangnya Dayang Nurfaizah merupakan seorang gadis yang jarang berkepit dengan telefon. Kata Dayang lagi:-

Saya memang tidak suka berkepit dengan telefon, ada kalanya saya sendiri lupa di mana saya meletakkan telefon bimbit saya. Memang sepanjang berada dalam bidang ini, tidak ada pula saya menerima mesej daripada sesiapa yang ingin berkenalan kerana tidak ramai yang tahu nombor telefon peribadi saya, hanya keluarga terdekat saja yang ada.

Saya pun sebenarnya tidak suka berkongsi cerita peribadi dengan umum. Bagi saya biarlah kisah hati eksklusif untuk saya saja, bukan apa saya bimbang jika sesuatu terjadi kepada perhubungan, ia akan menjadi bahan peminat.

dayang

Kalau begini gayanya, memang sukarlah untuk Dayang dingorat oleh lelaki-lelaki di luar sana. Dayang kenalah membuka minda dan hati terlebih dahulu. Pastikan diri mudah didekati. Namun paling penting, kena sentiasa berhati-hati sebab ramai lelaki di luar sana sekarang ini yang suka menipu. Jangan mudah percaya, sentiasa ada syak wasangka dan selalu buat background check. Semoga Dayang akan menemui cinta sejatinya satu hari nanti. Sumber Berita Harian.