Written by Irsa | November 8th, 2019

Siapa yang tonton Gegar Vaganza, pasti dah biasa lihat pengacaranya iaitu Nabil dan Jiham Muse yang suka membahan juri tetap rancangan itu iaitu Datuk Ramli MS. Bukan baru sahaja berlaku tetapi memang daripada musim terdahulu lagi mereka memang suka melawak seperti ini. Tok Ram pun kadang-kadang melayan sama!

Pun begitu, isteri Tok Ram sendiri iaitu Datin Alyah menjelaskan bahawa dia tak terasa langsung dengan usikan Nabil dan Jihan yang ditujukan pada suaminya itu.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Ulas wanita itu lagi, dia langsung tidak menyimpan dendam pada mereka.

Macam musim kali ini baru minggu pertama saya tengok. Selebihnya saya ada kerja. Tapi, saya dapat banyak mesej peribadi (DM) di Instagram. Jadi, dapat tahu dari situ mereka membahan atau mengenakan saya.

Tak pernah berasa geram atau marah pun. Sebab sudah enam tahun kena perkara sama. Macam-macam mereka cakap, tapi saya di rumah okey saja.

Kadang-kadang, saya tanya juga Tok Ram, kenapa nak kena buat macam tu. Dia cakap, benda macam itu jangan ambil hati. Saya sebenarnya malas ambil tahu pun hingga tak tahu nak beri reaksi apa. Mungkin sebab sudah biasa kan.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Tambah penyanyi berbakat itu lagi, kedua-dua Jihan atau pun Nabil tidak pernah langsung menghantar mesej meminta maaf kerana dia menganggap bahawa mereka sekadar begurau.

Saya kenal Nabil sejak dia dalam Raja Lawak lagi. Kalau diberi peluang balas balik, banyak saya boleh buat. Tapi, itu kerja mereka, jadi saya biar saja.

Saya juga tak ambil hati atau simpan dendam. Cuma orang sekeliling banyak beri tekanan, sedangkan saya okey saja.

Biasalah untuk menghiburkan lagi rancangan itu, nanti hambar pula kan? Tok Ram pun kalau buat video masakan, pasti tag Nabil dan Jihan, kira ‘kamceng’ la tu!

Sumber: Harian Metro

Written by Bella | August 15th, 2019

Entah kenapa, sesetengah netizen ini seakan suka pula menghina artis sedangkan diri sendiri belum cukup sempurna. Kan lebih mudah, kalau tidak suka dengan seseorang artis, berhenti sahaja mengikuti media sosial mereka.

datin alyah

Baru-baru ini, penyanyi Datin Alyah juga turut dijadikan target untuk netizen melempiaskan rasa amarah dan komen negatif.

instagram alyahMemuat naik sekeping foto bersendirian dengan kata-kata semangat buat dirinya, Datin Alyah berang apabila perkongsiannya itu di salah erti. Tiba-tiba sahaja ada netizen biadab yang meninggalkan komen menghina dirinya dan suami, Datuk Ramli MS.

Bagaimanapun, Alyah tidak berdiam diri dan tampil membidas komen biadab berkenaan.

alyah dihina netizenalyah

Tiada angin, tiada ribut, tiba-tiba sahaja tinggalkan komen melampau sebegitu. Semoga Alyah bersabar dan jangan tertekan dengan segala komen negatif.

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by Bella | November 28th, 2017

Ditegur Chef Wan kerana sikap dan lawaknya yang dikatakan agak terlampau, Nabil Ahmad pada konsert Gegar Vaganza 2017 minggu lalu cuba untuk mengawal setiap kata-katanya dan mengubah gaya pengacaraannya. Kalau ada lihat, lucu jugaklah Nabil dengan ayat-ayat yang agak skema dan berubah menjadi seorang yang lebih serius.

Antara kata-kata Nabil ialah:-

Mungkin anak-anak kecil akan tengok, mungkin ia akan jadi pengajaran untuk semua orang, jadi nak berubah untuk lebih baik.

Mengenali Nabil sebagai seorang yang nakal dan kelakar, juri GV 2017, Datuk Ramli MS ataupun Tok Ram meminta Nabil untuk menjadi diri sendiri dan tidak terlalu memikirkan kritikan orang lain.

Just be yourself. Kau bayar bil sendiri, bukan orang lain.

Malah, netizen juga bersetuju dengan kata-kata Tok Ram dan mahu Nabil yang kelakar dan nakal itu kembali memeriahkan rancangan tersebut.

Siapa yang tonton GV 2017 minggu lalu? Apa pula pendapat anda? Rasanya Nabil boleh sahaja terus berlawak asalkan tidaklah membangkitkan isu sensitif.

Written by Bella | June 21st, 2017

Pengarah muzik, Datuk Ramli MS baru-baru memuat naik status yang cukup hangat apabila meluahkan rasa bengangnya terhadap stesen televisyen yang hanya ingin membayar artis RM300 untuk menjayakan program malam raya. Ramai yang tertanya adakah Tok Ram tidak puas hati kerana mungkin artis yang dimaksudkan itu adalah isterinya, Datin Alyah?

Walaubagaimanapun, Alyah menafikan dakwaan tersebut dan beliau juga menjelaskan beliau tidak mahu masuk campur dengan status yang dimuat naik oleh suaminya itu.

Banyak yang bertanyakan perkara ini kepada saya. Kalau bukan rakan yang beritahu, memang saya tak ambil tahu pun. Ingin dijelaskan individu yang dimaksudkan itu bukan saya.

Bukan apa, selama ini saya dan suami menguruskan kerjaya masing-masing. Jadi apabila status itu tular di Internet, saya tak pasti siapa yang dimaksudkan. Saya pun tak bertanya kepada suami.

Dalam pada itu, Alyah sempat berkongsi beliau pernah menerima bayaran yang jauh lebih rendah ketika mula-mula bergelar penyanyi.

Terdahulu, Tok Ram menerusi status Facebooknya mempersoalkan bayaran RM300 itu tidak berbaloi pada zaman sekarang dan menasihati artis agar tidak menerima sebarang tawaran dengan harga sebegitu.

Sumber Berita : Harian Metro