June 1st, 2020

Diimbas kembali, dirinya pernah terpalit seketika dengan kisah gosip dan kontroversi kecurangan suaminya yang juga Chef terkenal iaitu Chef Fikree. Baru-baru ini, Sharifah Zuriehan Ben Yahya turut terpanggil untuk mengulas kes artis melarikan isteri orang.

Mungkin lebih mengetahui dan terkesan dengan isu sensitif seperti ini, dia menyifatkan perkara sedemikian tidak mungkin akan berlaku jika kedua-dua pihak menolak perasaan cinta antara satu sama lain.

 

 

View this post on Instagram

 

kalau bertepuk sebelah tgn..tak menjadi tango lah..saya dah jumpa byk isteri2 dan suami2 yg ada masalah sikit dgn satu sama lain..terus nak cari lain..terus nak bercinta dgn org lain..lepas tu canang pasal pasangan sana sini..jumpa semua org ..sampai kisah family pasangan kena gossip (punyalah nak justify diri nak curang) masalahnya anak dah 5..anak dah 3..anak kalau seorang pun..still ada anak bersama..boleh tak focus bab anak kejap?? boleh tak jgn nak selfish ikut nafsu sgt? kalau focus bab anak..focus nak jaga parents..focus jaga relationship dengan tuhan..gerenti tak dak time nak gadoh apatah lagi makan luar..so PLEASE stop penting kan diri dan jaga perkahwinan masing2..jgn nak cari salah ja. menyampah tgk headline bini org nak lari dgn artis.

A post shared by Syarifah Zuriehan (@zuriehanbenyahya) on

“Kalau bertepuk sebelah tangan, tak menjadi tango lah. Saya dah jumpa banyak isteri dan suami yang ada masalah sikit dengan satu sama lain, terus nak cari lain.”

Syarifah Zuriehan juga menyifatkan manusia yang terlibat dalam kes sebegini sebagai mementingkan diri dan terlalu mengikut nafsu.

Baginya, kalau diri sendiri lebih fokus akan penjagaan anak dan ibu bapa serta menjaga hubungan dengan Tuhan, pasti tiada masa untuk bergaduh apatah lagi ‘makan luar’.

Dia yang tampil memberikan komen mengenai isu ini lantaran kes seorang aktor yang didakwa melarikan isteri orang baru-baru ini.

Nampaknya ramai yang bersetuju dengan kenyataan beliau. Kalau tak bertepuk sebelah tangan, takkan boleh berbunyi kan?

Advertisement
January 24th, 2020

Baru-baru ini bekas isteri kepada Chef Fikree Aznan, Syarifah Zuriehan telah membuat pendedahan bahawa dia masih dianiayai oleh bekas suaminya itu selepas diceraikan pertengahan tahun lalu.

chef fikree bekas isteri

Bukan sahaja ditinggal sehelai sepinggang, Fikree juga tidak menjalankan tanggungjawabnya untuk memberi nafkah kepada anak mereka, Jayden Malik.

Lebih mengejutkan, skandal Fikree seorang wanita berstatus isteri orang pula bertindak untuk menghubunginya. Malah, sengaja menjaja cerita tidak benar mengenai Zuriehan dan memburuk-burukkannya.

chef fikree aniaya bekas isteri

Yang tak faham kenapa skandal engkau bini orang mesej aku cakap aku ni bertuah dapat engkau? Aku ingat dah over tapi engkau pula pergi telefon merata buat teruk macam aku ni villain?

Rata-rata netizen agak bengang dengan sikap Fikree yang dengan begitu mudah ‘lepas tangan’ dan mengabaikan anaknya. Mereka berharap Zuriehan kekal tabah menghadapi segala dugaan.

chef fikree aniaya bekas isteri chef fikree aniaya bekas isteri

Terdahulu, Zuriehan mendakwa telah diceraikan Fikree pada 30 Mei 2019 selepas membongkarkan kisah kecurangan bekas suaminya  dengan seorang wanita berstatus isteri orang. Zuriehan turut mendakwa bahawa kecurangan yang berlaku itu bukanlah kali pertama dan sebelum ini Fikree juga pernah pernah berbalas mesej berbaur lucah dengan seorang pengacara TV9.

Advertisement
June 3rd, 2019

Nampaknya kontroversi kemelut rumah tangga Chef Fikree yang hangat diperkatakan sejak minggu lalu masih belum berakhir.

Sekali lagi bekas isterinya, Sharifah Zuriehan Ben Yahya membuat pendedahan menerusi akaun Instagram mendakwa Fikree telah menghalaunya dan anak mereka, Jayden dari rumah sewa selepas tiga hari diceraikan.

Dalam pada itu, Zuriehan berkata, dia sudah beberapa kali cuba memujuk bekas suaminya itu untuk menyelamatkan perkahwinan mereka, namun segala usahanya gagal dan tidak diendahkan.

Terdahulu, Zuriehan mendakwa Fikree juga tinggal sebumbung dengan skandalnya biarpun di bulan Ramadhan yang mulia. Malah, Zuriehan turut mendakwa ini bukan kali pertama lelaki itu berlaku curang,  sebelum ini dia juga pernah berbalas mesej berbaur lucah dengan seorang pengacara TV9.

Bagaimanapun, Fikree dalam satu kenyataan menafikan segala tuduhan dia berlaku curang dan minta diberi ruang untuk menyelamatkan rumah tangganya.

Sumber Berita : mStar Online

Advertisement
May 31st, 2019

Chef selebriti, Fikree Aznan kini menjadi perhatian netizen dan juga media setelah isterinya, Sharifah Zuriehan mendedahkan kecurangannya bersama wanita berstatus isteri orang.

Pelbagai spekulasi liar timbul termasuklah ada yang mengatakan skandal Fikree merupakan seorang pengacara yang sama-sama bergandingan dengannya dalam sebuah program jualan langsung di sebuah stesen televisyen.

Lama berdiam diri, akhirnya Fikree tampil membuat kenyatana menyatakan segala tuduhan dan berita dia berlaku curang itu tidak benar sama sekali.  Buat masa ini, dia meminta agar orang ramai berhenti membuat sebarang spekulasi dan mohon diberi ruang untuk menyelesaikan kemelut rumah tangganya itu.

Terdahulu Zuriehan mendakwa Fikree juga tinggal sebumbung dengan skandalnya biarpun di bulan Ramadhan yang mulia. Malah, Zuriehan turut mendakwa ini bukan kali pertama Fikree berlaku curang,  sebelum ini dia juga pernah berbalas mesej berbaur lucah dengan seorang pengacara TV9.

Advertisement