October 28th, 2010

rita rudaini aidil

Semalam kami ada keluarkan berita yang menyatakan Aidil ke mahkamah untuk membuat tuntutan menjaga anak berdasarkan laporan dari Harian Metro. Rupa-rupanya apa yang dilaporkan oleh Harian Metro tidak tepat. Aidil memang ke mahkamah tetapi bukan untuk membuat tuntutan menjaga anak. Dia cuma mahu menangguhkan sulh(perbincangan) yang telah dibuat Aidilfitri lepas.

[note]Semasa Hari Raya Aidilfitri lepas saya ada buat permohonan ini (sulh) kerana tiada jalan lain untuk saya mendapat nasihat tetapi sekarang hubungan saya dengan Rita semakin baik. Disebabkan itulah saya perlu membuat penangguhan tersebut melalui peguam saya agar tidak menyusahkan pihak mahkamah nanti.[/note]

Perkataan penting di kenyataan di atas ialah “sekarang hubungan saya dengan Rita semakin baik“. Kami harap perkara ini tak berpanjangan memandangkan Rita pun sedang mengandung anak yang kedua. Untuk makluman, Aidil sengaja tidak mahu membatalkan sulh sebab tak mahu susah-susah daftar semula sekiranya wujud masalah semula.

Rita Rudaini pula kini nampaknya mula lembut hati dan mula menurut kehendak suaminya:-

[note]Saya sayangkan Aidil sepenuh hati dan tiada sedikit pun perasaan benci terhadapnya. Jika tindakan Aidil itu baik, saya turutkan kehendak dia.[/note]

Terharu kami melihat sikap toleransi kedua-dua pihak dalam hal ini. Inilah yang kami doakan selama ini. Gaduh gaduh juga tapi janganlah sampai bercerai berai. Kami akan terus doakan agar kebahagiaan menjadi milik Rita Rudaini dan Aidil. Sumber Mstar.

P.S: Ceriakan hari anda dengan status Facebook yang lawak-lawak.

October 8th, 2010

rita rudaini

Rupa-rupanya dah hampir sebulan Aidil tidak balik dan melihat anak dan isterinya. Sejak raya hari itu, Aidil tak balik-balik ke Rumah. Kesian kat anak mereka berdua, Airit yang rindu kat si ayah. Kata Rita:-

[note]Tak apalah saya beraya dengan anak, walaupun kesedihan di hati ini, hanya Tuhan yang tahu. Cuma saya rayu kepada suami, luangkan sedikit masa menjenguk anak. 10 minit pun jadilah! Anak pun ada perasaan. Airit nampak macam sedih dan termenung, mungkin teringat bapanya. Tetapi apakan daya. Saya tidak boleh memaksa. Saya pasrah, mungkin inilah ketentuan Tuhan untuk diri saya.[/note]

Dan Rita melahirkan rasa kecewa kerana Aidil tidak membela dirinya. Kata Rita, sebagai suami Aidil sepatutnya bersikap lebih gentleman dan membela diri isterinya apabila diaibkan.

[note]Saya agak terkilan dengan sikap suami. Kecewa apabila dia hanya mendiamkan diri apabila saya diaibkan. Kenyataannya mahu berbincang dengan keluarga menunjukkan dirinya masih bergantung kepada keluarga. Dia suami. Sepatutnya dia melindungi saya, bukannya membiarkan saya sendirian macam ini[/note]

Dan sebenarnya sebelum membuat apa-apa kenyataan di suratkhabar, Rita dah pun menghantar SMS kepada Aidil untuk meminta kebenaran. Jawapan Aidil ialah “buatlah, lantak kau orang”. Pedih dan mengguris hati kan?

Sedih kami baca luahan seorang isteri yang tidak dipertahankan suaminya. Kami tak tahu siapa yang patut dipersalahkan dalam hal ini. Mungkin Aidil masih terlalu muda dan perlu nasihat daripada keluarganya sebelum membuat sebarang keputusan.

[note]Saya ialah isterinya, ibu kepada anaknya, Airit Rayyan Rizqin. Sepatutnya dia mempertahankan hak dan maruah saya yang difitnah, bukan membiarkan orang lain menentukan kehidupannya. Saya semakin tertekan, perasaan saya kini tidak menentu, sudahlah difitnah, suami pula bersikap seolah-olah lepas tangan.[/note]

Buat Aidil, Rita, keluarga mertua dan sesiapa sahaja yang terlibat dalam kes ini, duduklah bawak berbincang. Jangan kerana ego sendiri anak yang menjadi mangsa. Masa kahwin beria nak kawin walaupun tak dapat restu, bila dah ada problem takkan nak larikan diri macam tue sahaja kot? Inikan asam garam rumahtangga.

Terima kasih kepada pembaca BeautifulNara yang menghantar link Berita Harian ini kepada kami. Kami doakan agar masalah ini dapat diselesaikan secepat mungkin.

October 4th, 2010

rita aidil

Kesian sungguh apabila bergelar seorang selebriti. Sudahlah semua tingkah laku diperhatikan orang, ada pulak yang dengki dengan kebahagiaan yang dikecapi. Rumah tangga Rita Rudaini dan Aidil yang sebenarnya ok cuba diporak perandakan oleh pihak ketiga. Mungkin ada yang jeles dengan kebahagiaan mereka berdua?

Kata Rita:-

[note]Saya mempersoalkan di sini apakah motif mereka berbuat demikian? Apakah tujuan mereka ingin menghancurkan kebahagiaan kami. Saya masih sayangkan Aidil dan rumah tangga kami.[/note]

Mungkin ada chikaro-chikaro di luar sana yang tak berpuasa hati Aidil menjadi milik Rita. Maklumlah Aidil tue hensem orangnya. Mungkin chikaro tersebut satu ketika dahulu adalah awek Aidil tapi bila Rita datang terus Aidil tinggalkan dia. Itu yang sekarang nie dia cuba untuk menghancurkan rumah tangga Rita dan Aidil.

Buat Rita dan Aidil, semoga tabah menghadapi cabaran hidup berumah tangga. Kalau nak buat apa-apa keputusan, fikirkanlah anak yang tersayang. All the best. Sumber dari Mstar.

July 10th, 2010

rita rudaini
Lama betul tak dengar cerita Rida Rudaini lepas dia berkahwin. Senyap sepi je terus. Kontroversi pun tak ada. Bagus betul. Kami rasa dia banyak habiskan masa bersama suami dan anak tercinta. Memang seorang isteri yang mithali. Nampak bahagia betul keluarga diorang dalam gambar kat atas nie.

Gambar di atas diambil masa diorang bertiga jalan-jalan di Zoo Taiping. Hensem betul si Aidil nie. Kekacakan terserlah jua. Oh ya, dengar cerita kembar Aidil si Zakuan, bakal bertunang dengan Ayu Raudhah bulan 10 nie. Tak tahu la jadi ke tak. Tapi Ayu dan Zakuan memang sama cantik dan sama padan.

Kami doakan agar keluarga Rita dan Aidil akan terus bahagia seperti sekarang nie. Kurangkan kontroversi, pentingkan family.