February 16th, 2017

Isu tentang status Twitter Sharnaaz Ahmad yang dikatakan menyindir Fattah Amin agak hangat diperkatakan minggu ini. Gara-gara  kata-kata pedas Sharnaaz, beliau menerima kritikan daripada netizen yang menganggap luahan beliau itu agak kasar dan tidak profesional.

Menjawab segala persoalan, Sharnaaz memberitahu status itu bukan ditujukan kepada Fattah dan beliau juga tidak menyebut secara langsung nama pelakon itu. Buat Sharnaaz, jika ada yang terasa dengan kata-kata beliau, itu adalah hak mereka.

Saya tak ada nak komen sangat tentang luahan yang saya buat di Twitter itu. Cuma saya naik rimas apabila nama saya dipetik dalam perkara yang tidak ada kena mengena dengan diri saya.

Sejujurnya saya tak kisah kalau siapa-siapa nak petik nama saya tapi bila membabitkan dan menghina bakal isteri dan keluarga saya, itu yang buat saya rimas. Saya memang tak ada masalah dengan sesiapa dalam bidang ini tapi tak sangka begini pula jadinya.

Sharnaaz berkata, artis berkenaan sepatutnya menasihati peminat fanatiknya untuk tidak terlalu celupar dalam memberikan komen di media sosial. Tambah beliau lagi, beliau bukanlah seorang yang suka untuk mencari pasal tetapi bak kata pepatah, sarang tebuan jangan dijolok.

Hanya satu saja saya nak cakap, kalau rasa diri awak tu maksum sangat, tolonglah bagi tahu peminat awak supaya jaga mulut. Dia ada mulut cakaplah pada peminat suruh diam. Entahlah mungkin dia takut populariti jatuh bila tegur peminat.

Tunggu sajalah lima tahun lagi, jangan rasa diri tu hebat sangat. Saya juga sebenarnya tak suka kacau orang tapi kalau orang buat hal dengan saya, mestilah saya bersuara. Saya tak kisah kalau orang nak kata saya mulut apa kerana kata-kata saya itu kerana selama ini pun dah macam-macam orang kata.

Industri hiburan Malaysia kecil dan agak tidak seronok jika ada yang tidak berpuas hati antara satu sama lain. Mungkin Sharnaaz dan artis berkenaan boleh bertemu empat mata dan menyelesaikan perkara ini dengan cara yang lebih berhemah.

Sumber Berita : Utusan Online

February 15th, 2017

Isu buku Fattah Amin cukup hangat diperkatakan sejak beberapa hari ini, ia juga turut mendapat perhatian selebriti Hafiz Hamidun yang berpendapat segala kecaman dan kritikan mengenai buku 99 Kata-Kata Fattah Amin, hanya akan mempopularkan dan melariskan buku berkenaan.

Hafiz juga sebelum ini pernah menjadi mangsa kecaman netizen yang mendakwa bukunya, Cerita Hati Hafiz Hamidun penuh dengan foto selfie. Namun, Hafiz akui bukunya itu laris selepas menjadi viral.

Fattah tidak buat salah dan itu hak dia untuk hasilkan buku dan saya percaya dia juga menerima permintaan daripada pihak penerbit.

Kalau enggan beli, tidak perlu kecam kerana kadang-kadang mereka kecam tanpa asas yang kukuh. Ia sebaliknya menjadikan buku itu menjadi viral.

Dulu buku saya orang kecam dan kata penuh dengan selfie, tapi sebenarnya hanya lima helai selfie daripada 200 helai keseluruhan buku berkenaan.

Berbicara mengenai harga buku Fattah yang agak mahal harganya, Hafiz memberitahu Fattah sepatutnya membuat kajian tentang harganya dan adakah ia mampu dibeli oleh peminatnya.

Fattah seharusnya buat kajian tentang harga dan golongan peminat dia sama ada mampu beli atau tidak. Orang akan marah jika ia terlalu mahal.

Tidak dinafikan, memang perkara yang viral akan laris dalam sekelip mata. Soal harga, meskipun Fattah memberitahu ia sesuai dengan kualiti kertas dan grafik yang tinggi, ia tetap berbalik kepada  kemampuan peminatnya untuk membeli buku terbitannya itu. Iyalah, zaman sekarang kalau mahal sikit memang fikir dua kali hendak beli kerana keadaan ekonomi yang agak teruk.

Sumber Berita : mStar Online

February 14th, 2017

Sejak dilancarkan beberapa hari lepas, buku 99 Kata-Kata #Qalifmoden Fattah Amin menerima kritikan dan kecaman daripada netizen sehingga ia menjadi viral di media sosial. Mereka mengatakan buku Fattah itu agak mahal harganya selain penuh dengan foto selfie serta ayat-ayat yang entah apa-apa.

Ada juga yang berpendapat apakah sumbangan Fattah terhadap industri hiburan tanah air sehingga beliau boleh menghasilkan buku yang dikatakan untuk memberi inspirasi kepada peminat.

Berbicara mengenai isu tersebut, Fattah memberitu netizen hanya menilai kata-katanya sahaja dan tidak berfikir akan maksud tersiratnya.

Mereka hanya membaca tanpa berfikir maksud tersirat. Setiap kata-kata dalam buku itu berkaitan dengan kehidupan saya yang asalnya bukan sesiapa. Bak kata pepatah Inggeris, ‘from zero to hero’.

Menurut Fattah, tujuannya menerbitkan buku itu ialah kerana ingin berkongsi tips, kata-kata positif, nasihat dan impian untuk beliau terus belajar menjadi insan yang sempurna dan berguna.

Selain itu, saya juga mahu memberi inspirasi terutama kepada adik-adik kecil untuk membesar dengan baik dan meletakkan impian dan strategi untuk berjaya dalam hidup.

Antara kata-kata yang menjadi viral dan dikecam ialah “Aku dulu selalu berangan nak gi KLCC nak bawak kereta aku sendiri dan parking valet. Ternyata kini telah termakbul hahaa…kelakar kan.” Fattah memberitahu apa yang beliau cuba sampaikan ialah dulu beliau hanya seorang remaja biasa yang mempunyai impian.

Dulu saya selalu ke KLCC menaiki motosikal. Apabila melihat orang lain membawa kereta dan parkir di valet, saya juga menyimpan impian itu kerana tidak semua orang mampu. Jadi, mesej yang cuba disampaikan adalah saya sebenarnya kena berusaha lebih untuk menjadi orang yang hebat. Impian lalu adalah sumber inspirasi kepada saya.

Begitu rupanya niat Fattah,emm pada kami setiap orang mempunyai pandangan berbeza didalam isu ini. Sebenarnya tiada isu besar, jika anda rasa berbaloi untuk beli ataupun sebaliknya terpulang pada anda.

Sumber Berita : Harian Metro

February 13th, 2017

Sejak kebelakangan ini, nama Fattah Amin melonjak naik gara-gara drama Suri Hati Mr Pilot dan kisah cintanya bersama Neelofa. Selepas itu, beliau menghangatkan lagi fenonema Lofattah apabila melancarkan single Wanita Terakhir yang ditujukan buat Neelofa. Pergh, memang semakin hari semakin ramai jumlah peminat Fattah.

Tidak mahu mensia-siakan peluang dan populariti yang ada, Fattah baru-baru ini telah melancarkan sebuah buku dengan tajuk 99 Kata-Kata Fattah Amin pula.

Difahamkan, buku tersebut mengandungi kata-kata daripada Fattah sejak beliau menceburi bidang seni dan bertujuan untuk peminatnya mendapatkan inspirasi daripada buku berkenaan.

Walaubagaimanapun, buku berkenaan mendapat pelbagai reaksi daripada netizen dan majoriti daripada mereka mengecam bahawa buku Fattah itu agak mahal harganya dan hanya penuh dengan foto selfie Fattah bersama ayat-ayat yang tidak mempunyai makna yang mendalam.

Berikut antar komen netizen :-

Apa pula pendapat anda?