March 11th, 2018

Setelah ditahan kerana menyerang seorang anggota polis dan orang awam di sebuah balai polis trafik, Datuk Farid Kamil telah membuat satu laporan polis mendakwa tiga orang lelaki telah memasukkan dadah ke dalam minumannya.
Antara yang dinamakan dalam laporan polis itu ialah Taj Innuendo atau Taj Addin, penyanyi kumpulan Innuendo yang popular dengan lagu Belaian Jiwa sekitar pertengahan 90-an.

Taj menulis di Facebooknya:

Memang pedas juga kata-kata Taj ini, tetapi kalau kita tak semena-mena dilibatkan dalam kes jenayah yang tidak kita lakukan, kita pun pasti akan merasa marah, bukan?

Diharap Taj bersabar, yang penting kini masyarakat tahu Taj tidak bersalah.

Farid telah didakwa di mahkamah atas pertuduhan membuat laporan polis palsu beberapa hari lepas. Sebelum ini, pada 16 Januari, Farid didakwa atas empat pertuduhan iaitu menyebabkan kecederaan, berkelakuan tidak senonoh dan mengganggu penjawat awam di Balai Kota Damansara pada 11 Januari.

Beliau turut dituduh di mahkamah sama atas penggunaan dadah jenis THC iaitu ’11-nor -tetra hydrocannabinol-9-carboxylic acid, yang juga dadah terdapat pada ganja.

Farid mengaku tidak bersalah atas kesemua tuduhan tersebut.-beautifulnara.com



Advertisement
March 6th, 2018

Sejak umum mengetahui mengenai suami Izreen Azminda, Ude Wahid, bakal menceraikan isteri pertamanya atas alasan ‘sudah tiada hati’, netizen telah bertindak mengecam habis-habisan pasangan itu terutamanya Izreen Azminda yang dianggap perampas.

Lebih menarik, Netizen telah menjalankan satu kempen untuk memboikot produk-produk yang menggunakan Izreen sebagai duta atau pelakon.

Kisah Izreen ini menarik perhatian banyak pihak termasuk rakan selebriti. Terbaru, seorang jurusolek telah membidas netizen kerana memboikot produk Izreen sedangkan pelakon itu punya anak lelaki yang perlu disara.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Jurusolek @alhaalfa menulis:

Mungkin silap Izreen, beliau seorang artis, jadi nasib beliau dijaja, satu Malaysia memaki hamun beliau.

Cuma Alha pun tidak menyokong apa yang terjadi. Tapi cukuplah Allah yang menilai, Kita tak berada di tempat beliau.

Memang orang akan cakap, padan muka kau. Kau layak. Kau jahat.

Tak takut ke, satu masa kita kat tempat beliau.

Alha lebih melihat ke arah anak yang tidak berdosa yang Izreen besarkan tu.

Mak dia tak ada kerja, nak besarkan anak, orang suruh boikot. Anak makin besar, tengok mak dicaci, dimaki.

Tulisan Alha bagaimanapun dibidas kembali oleh Netizen:

Tulisan Alha turut mendapat reaksi pelakon Zarina Anjoulie:


Alha bagaimanapun telah memadam tulisan yang dibuatnya.

Kedua-dua Izreen dan Ude maih belum mengaktifkan akaun Instagram yang telah dipadam beberapa hari lepas, dipercaya kerana menerima terlalu banyak kecaman Netizen berhubung keputusan Ude untuk menceraikan Intan. Intan kini mempunyai 159,000 pengikut dan telah menerima beberapa tawaran menjadi model muslimah sesudah mengatakan dia perlu mencari kerja kerana bakal diceraikan Ude.

Sebelum ini, Intan ialah seorang surirumah yang menjaga dua orang anak lelakinya dengan Ude.- beautifulnara.com

Sumber: Instagram Eh Sentap Pulak

Advertisement
February 12th, 2018

Mungkin bosan dengan sesetengah pihak yang suka membangkitkan mengenai saiz badannya, Zulin Aziz telah memuat naik satu video di Instagram membidas mereka yang gemar mengata.

Dalam video itu, Zulin berkata walaupun gemuk, dia sihat dan dia juga tidak menggunakan wang sesiapa untuk makan. Zulin berkata:

Kalau aku kurus pun, bukan aku nak kat kau pun, yang kau ejek aku gemuk kenapa? Sikit-sikit gemuk, sikit gemuk, aku meluatlah!

Biarlah aku gemuk, aku bukan minta kau makan pun. Kalau aku makan, aku tak minta duit dekat kau lah.

Kau dengki lah tu, hari hari aku makan sedap. Tak kan kau nak suruh aku makan rumput hari-hari, baik aku jadi kambing.

Kalau kurus pun hati busuk buat apa? Lebih baik macam ini, tapi bahagia, tak kacau orang.

Apa masalah kau, asyik mengata aku je, asal pakai macam ni je kata nampak gemuk.

Nampak sangat kau tu tak ada kerja, tengok aku dari tadi.

Ramai pengikut Zulin memberi semangat kepadanya supaya tidak memberi perhatian kepada kata-kata sesetengah orang. Ada yang mengatakan, walaupun berbadan besar,Zulin cantik dan comel bagi mereka.

Walaupun begitu, Zulin dalam satu muat naik selepas itu mendakwa video itu dimuat naik sebagai satu gurauan sahaja. – beautifulnara.com

 

 

Advertisement
February 6th, 2018

Pada zaman sekarang ramai berniaga produk produk memutihkan kulit kerana tidak dinafikan, wanita Malaysia gemarkan kulit yang putih merona.
Penjual-penjual produk seperti ini memang banyak mempromosi barangan penjagaan kulit dan suplemen pemutih kulit di Instagram para selebriti. Ramai yang yang buat tidak tahu saja, namun begitu pelakon Nabila Huda melalui komen Instagramnya telah membalas komen seorang penjual suplemen memutihkan kulit yang mempromosi produk.

Demi kulit putih yang diimpikan memang ramai menggunakan produk memutihkan kulit dan ramai juga merana kulit mereka rosak kerana menggunakan produk yang telah dicampur racun berjadual seperti merkuri, hydroquinone dan tretinoin.

Apatah lagi kesan jangka panjang produk-produk ini tidak diketahui, kerana terdapat juga kes-kes kerosakan buah pinggang dan hati di Malaysia akibat menggunakan suplemen yang diragui kandungannya.

Betul kata Nabila Huda, kita dilahirkan dengan kulit Nusantara, jadi cintailah warna kulit kita. Kalau tak putih pun, bukan tak cantik, kan? – beautifulnara.com

Sumber: Twitter @mikasa_mika

Advertisement