September 29th, 2020

Merindui bapanya yang kini berada di Singapura, anak kepada pasangan selebriti penuh kontroversi, Bella Astillah dan Alif Aziz iaitu Ayden Adrean dilihat menangis sambil meraung mahu bertemu bapanya.

ayden anak aliff aziz menangis rindu bapa di singapura

Perkara itu dikongsi Bella menerusi akaun Instagramnya yang menyaksikan video wajah anaknya yang sedang menangis sambil menyebut ‘daddy’ berulang kali.

Lebih perit, cahaya mata sulung mereka itu dilihat makin teresak-esak tidak mahu masuk ke dalam rumah kerana menyatakan hasrat ingin ke Singapura untuk berjumpa dengan bapanya.

“Daddy, daddy… Ayden tak nak masuk dalam rumah… Ayden nak masuk Singapore…”

Sementara itu, Bella yang juga juga ibu kepada dua anak menyatakan ini bukan kali pertama Ayden berkelakuan sedemikian rupa.

ayden anak aliff aziz menangis rindu bapa di singapura

“Sebenarnya bukan sekali ini je. Kadang cari mana dia rupanya tengah duduk menangis (kadangkala depan tandas) ingatkan jatuh rupanya cari daddynya.”

Dalam pada itu, meninjau ke ruangan komen, rata-rata pengikutnya meluahkan rasa sedih melihat Ayden dan berharap Bella dapat terus bertabah. Malah tidak lupa juga, ramai dalam kalangan peminatnya turut mendoakan agar segala urusan keluarganya sentiasa dipermudahkan.

ayden anak aliff aziz menangis rindu bapa di singapura

Dalam satu temubual bersama media sebelum ini, Bella memaklumkan beliau sudah tidak bertemu dengan suami semenjak Mac lalu dan bersalin anak kedua tanpa kehadiran Aliff kerana larangan rentas sempadan negara.

Lebih menyakitkan, Bella bagai tidak henti-henti diuji apabila Aliff disahkan dipenjara dua minggu selepas didapati bersalah mencuri dan berkelakuan tidak senonoh.

September 29th, 2020

Aliff Aziz yang telah dijatuhi hukuman penjara dua minggu fan denda RM1,500 oleh Mahkamah Negara Singapura dilaporkan telah selesai menjalani hukuman dan dibebaskan pada Ahad lalu.

Dia dijatuhkan hukuman berkenaan setelah didapati bersalah mencuri dan berkelakuan tidak sopan di khalayak ramai dalam kejadian yang berlaku tahun lalu.

Isterinya, yang juga penyanyi dan pelakon, Bella Astillah ketika ditemui media menyifatkan bahawa suaminya itu sudah selesai menerima balasan dunia dan berbangga dengan Aliff kerana tidak melarikan diri dan mengakui kesilapan yang pernah dilakukannya.

“Aliff sudah menerima balasan dunia dan sedang memperbaiki dirinya. Saya selalu pesan kepadanya supaya sentiasa kuat. Sebagai seorang lelaki, dia kena mengaku kesilapannya. Dia pun tak lari daripada apa yang dia dah buat. Kes itu tak terlalu berat tapi di Singapura sangat tegas sebab itu dia kena juga jalani hukuman yang ditetapkan,”

Dalam pada itu, Bella turut mengucapkan terima kasih kepada mereka di luar sana yang sentiasa mendoakan perkara baik-baik terhadap Aliff namun mengakui masih ada juga ‘mulut-mulut’ jahat yang mengatakan suaminya masih tidak berubah.

“Tak semua orang berani mengaku kesalahan dan saya bangga dengannya. Alhamdullilah ramai yang mendoakan tapi ada juga mulut-mulut jahat yang kata dia buat hal lagi sedangkan itu kes lama,”

View this post on Instagram

We’re here!!!!! Kalau nak rasa laksa Bella, datang @havocfoodfestival tau??

A post shared by T E N A N G (@bellaastillah) on

Bella yang ditemui ketika majlis pelancaran Havoc Food Festival 3.0 di Stadium Shah Alam baru-baru ini dilaporkan sedang berjinak-jinak dalam dunia perniagaan makanan sebagai usaha menambah pendapatan gara-gara pandemik COVID-19 yang turut menjejaskan kehidupan selebriti di Malaysia.

Sumber : Media Hiburan

September 10th, 2020

Perkenalan selama tujuh tahun dan genap empat tahun mendirikan rumah tangga bersama, penyanyi Aliff Aziz meluahkan rasa syukur ketika menyambut ulang tahun perkahwinan ke-4 bersama isterinya, Bella Astillah.

Aliff Aziz yang memanjatkan rasa syukur menerusi entri di ruangan Instagram miliknya itu mengakui dirinya masih belum menjadi seorang suami yang sempurna.

Namun, dia merasakan Allah S.W.T telah memberkati rumah tangga mereka berdua kerana masih bertahan sehingga kini.

“Hari ini merupakan ulang tahun ke-4 untuk kita sayang. Mengenali antara satu sama lain selama tujuh tahun dan menempuh banyak rintangan bersama selama ini. Saya belum jadi suami yang sempurna tetapi Allah memberkati kami untuk terus kuat,”

Pasangan ini yang kini dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Ayden Adrean dan Ara Adreanna turut berharap agar wabak pandemik COVID-19 ini segera berakhir agar dapat bersatu semula seperti sedia kala.

Dalam pada itu Bella Astillah turut melakukan entri penghargaan di atas sambutan ke-4 tahun perkahwinan mereka berdua. Pemilik nama Dayang Nabellah Awang Astillah,26, ini turut sama meluahkan rasa gembira dan menganggap kehidupannya kini lebih sempurna dengan kehadiran dua anaknya itu.

Dia dilihat turut berdoa agar rumah tangga yang dibina selama ini terus bahagia dan dirahmati oleh Allah S.W.T meskipun penuh suka dan duka.

Mengimbas kembali, Aliff Aziz dan Bella Astillah telah diijabkabulkan pada September 2016 sebelum mengambil keputusan untuk berpisah pada Mei tahun lalu. Namun, mereka berdua telah mengambil keputusan untuk kembali menjadi suami isteri ketika berada dalam tempoh edah.

September 3rd, 2020

Mendedahkan beliau pernah ditipu sejumlah wang yang nilainya mencecah ribuan ringgit oleh kawan baik sendiri, selebriti Bella Astillah aku meskipun bernasib malang, namun dirinya tetap bersabar dengan dugaan yang menimpa.

Bella Astillah Pernah 'Review' Akaun Scammer, Peminat Ngadu Ditipu

Menurut Bella, berkat kesabaran menempuh segala dugaan yang membelenggu dirinya, kini seakan mampu menghembus nafas lega apabila rezekinya kini bagai tidak putus-putus dikurniakan Illahi.

“Dulu saya pernah kena tipu beribu juga, lagi-lagi dengan kawan baik sendiri. Tapi Alhamdulillah doa orang teraniaya Allah s.w.t makbulkan. Tapi berkat sabar dan doa, Alhamdulillah sekarang rezeki yang Allah s.w.t bagi tak putus-putus.”

Bella Astillah Pernah 'Review' Akaun Scammer, Peminat Ngadu Ditipu

Menerusi posting yang berbeza, kakak kepada penyanyi Didi Astillah ini juga tampil mendedahkan beliau pernah menerima banyak kiriman mesej daripada peminat yang mengatakan mereka telah ditipu oleh sebuah akaun Instagram yang dulunya pernah mendapatkan khidmat review daripadanya.

“Saya pernah ‘review’ sekali sahaja dengan Aries Gadget, masa tu pada bulan 3. Selepas saya buat IG Stories dah dapat merasakan ‘something fishy’. Tak pernah lagi orang paksa untuk buat review, rupanya dia ‘scammer’.’

Bella Astillah Pernah 'Review' Akaun Scammer, Peminat Ngadu Ditipu

Ujar Bella, susulan kejadian, beliau dilihat turut menzahirkan rasa kecewa dan bersimpati dengan mangsa yang ditipu oleh pihak tidak bertanggungjawab tersebut.

“Tapi satu ja kita punya kehidupan ini macam roda sedang berputar. Kadang kita kat atas, kadang kat bawah. Orang yang cari rezeki macam ni, rezeki tu tak akan kekal dan mungkin dia akan terkena balik.”

Sumber: Gempak