October 6th, 2020

Tampil menyajikan sepotong video yang dirakam bersama anak-anaknya sebelum menjalani pembedahan batu karang tempoh hari, pelakon Almy Nadia jadi tumpuan netizen.

Almy nadia batu karang

Perkara itu dikongsi sendiri oleh Almy menerusi sebuah posting yang dimuat naik di laman Instagram miliknya.

Dalam entri berkenaan, isteri kepada pelakon Fizz Fairuz ini dilihat menangis sambil memberi pesanan kepada anaknya untuk jaga diri sepanjang ketiadaannya di rumah.

View this post on Instagram

Ini kejadian rabu lps 30/9/20 Hampa tgk la ja video ni,boh caption panjang2 pun bukan hampa baca 😭😭😭.. ok selamat 😭😭😭😭

A post shared by FizzAlmy (@almynadiaofficial) on

“Jangan gaduh-gaduh, jaga tingkah laku, nak berak nak kencing cakap kuat-kuat ya.”

Seperti sudah dijangka, menjengah ke ruangan komen entri tersebut, rata-rata pengikut Almy turut menzahirkan rasa sebak melihat video itu. Malah tidak ketinggalan mendoakan agar beliau cepat sembuh.

Almy nadia Almy nadia Almy nadia

Terdahulu, Fizz mengesahkan isterinya akan menjalani pembedahan batu karang dalam hempedu (pada hari yang sama) selepas menderita penyakit itu selama sebulan.

July 23rd, 2020

Pelakon dan juga isteri kepada Fizz Fairuz meluahkan rasa tertekan apabila telah menerima kata-kata kesat daripada seorang individu di laman instagram miliknya.

Dia yang sering saja membuat ‘content’ ulasan makanan di IG turut dilemparkan kata hinaan seperti ‘pelahap’ malah dikaitkan dengan isu keguguran mengenai cara dia membuat review makanan itu.

“Ada ke orang tengok kau melahap makanan-makanan sampai sembilan minit kat IGTV tu? Review makanan memang kena tunjuk kau makan sampai habis berpuluh-puluh balang tu ke? Patutu gugur banyak kali! Semua membantai saja. Haha.. Dasar pelahap!”

Menurut Almy, jika sebelum ini dia bukanlah seorang yang mengambil kisah mengenai kecaman netizen di luar sana namun kali ini, perbuatan individu tersebut telah melampaui batas apabila mula mengaitkan dengan isu anak.

Dia mengakui perkara itu telah membuatkan dia berasa tertekan sehingga menganggu fokusnya terhadap kerja harian.

View this post on Instagram

?DAPATKAN KITCHEN SAVER DENGAN AGENT2 BERDEKATAN? PENCARIAN STOKIS AGENT DI SELURUH MALAYSIA KECUALI SABAH DAN SARAWAK. STOKIS/AGENT/HQ : @anggunmart2u Fyza 01113132098 . 1) Agent setapak @kitchensaver.setapak.damansara Danny 01123286469 . 2)Agent Setiwangsa @mrsstores Laila 019-9377877 . 3)Agent Ampang @sarasofea.kids Airul 019-2747116 . 4)Agent Cheras @loveqosar Kausar 013-3768191 . 5)Agent Sri Kembangan @neethiaramaiya Neethia 0169702241 . 6)Agent Shah Alam @kitchen.saver Asilah 0182271033 . 7)Agent Subang @babyfood.shahalam Sarah 0125931141 . 8)Agent subang jaya @syahirah.ar Syahirah 0132808709 . 9)Agent kota kemuning @dedet18 Octavia 01113360664 . 10)Agent seremban @anne_ashfal 0102826518 11)Agent Gombak @lamb.rebels Fatiha 0177137772 . 12)Agent kajang @piza_brownies Piza 0126046419 . 13)Agent Pj @89.kitchen Mona 0123120231 . 14)Agent sentul @putriilyanaibrahim Lana 0172372681 . 15)Agent cyberjaya @aydensbaby Lysa 0163583006 . 16)Agent Melawati @tummytime.kl Myra 0139802287 . 17)Agent Klang @lathaguna27 Latha 01169959056 . 18) Agent sg.Buloh @zieraisa Ziera 01111206015 . 19)Agent damansara @kitchensaver.setapak.damansara Danny 01123286469 . 20)Agent Batu Caves @shadeen85 Sha 0182494369 . 21)Agent Kota Damansara @bahankisar.kotadamansara Yanti 0183961493

A post shared by @ almynadiaofficial on

View this post on Instagram

30 syawal yer.. hahahahahah nampak nampak tetap berbaju kurung .. @fizzfairuzofficial

A post shared by @ almynadiaofficial on

Sebelum ini, ada segelintir netizen telah menasihatkan Almy supaya berhenti melakukan ulasan produk makanan di laman sosialnya setelah dia mengalami keguguran sebanyak dua kali.

Namun dia menafikan sekerasnya mengenai perkara itu yang mungkin menjadi punca dia mengalami keguguran selama ini. Almy berkata dia tetap akan meneruskan aktiviti itu selepas kembali pulih dan sihat.

Ketika menemui Datuk Fizz Fairuz, tindakan undang-undang mungkin bakal diambil terhadap individu berkenaan atas apa yang telah dilakukan kepada isterinya.

Ini berikutan Fizz telah memuat naik status yang seperti ingin membawa perkara ini ke penguatkuasaan undang-undang.

“Pehh.. tunggu aku bawa kau pergi makan kat balai okay! See you!”

Almy Nadia sebelum ini telah menjalani pembedahan mencuci rahim selepas mengalami keguguran anak ketika usia kandungan mencecah enam minggu pada Mei lalu. Episod yang sama pernah berlaku sebelum ini pada Februari lalu ketika kandungan Almy baru sahaja mencapai 14 minggu.

Sumber: mStar Online

June 9th, 2020

Raya kan sebulan, jadi apa nak hairan kalau setiap hari mengenakan busana hari raya kan? Mungkin kita hanya biasa mempunyai antara tiga hingga ke empat pasang pakaian sempena hari raya tapi lain pula bagi artis cantik, Datin Almy Nadia yang juga isteri kepada Fizz Fairuz ini.

Ragam keluarga besar ini ternyata menarik perhatian netizen apabila anak-anaknya sering dilihat mengenakan baju tradisional hari raya walaupun sudah lebih dua minggu Syawal diraikan.

Menurut Almy, ada warganet yang bertanyakan adakah anak-anaknya mempunyai banyak persalinan seperti satu hari satu pakaian misalnya. Dia mengakui bahawa kesemua anaknya telah diajar untuk menggayakan baju raya pada bulan Syawal.

“Hat pakat dok tanya banyaknya baju depa..ada 30 pasang kah? Meh mama jelaskan sat na..”

 

View this post on Instagram

 

Syawal 16 selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin semua..hat pakat dok tanya banyaknya baju depa ?? ada 30 pasang ka ??.. meh mama explain sat na.. mcm ni depa ni di asuh hari raya pakai baju raya,hari biasa pakai baju biasa,bgn ja depa sendiri mau pakai baju raya,lps tu tips dia,mama depa suka beli baju anak2 1 size besaq sikit ya la anak2 kan cepat besaq,bila beli hat besaq buleh pakat lama,jd anak2 kami sejenis bnyk baju lama2. Hahahhaha pusing kat situ ja la senang janji kita mak mak ni kena la semarakkan hari raya kat anak2.. sbb anak2 belum nak buleh nak msk kedai ka p mall blm buleh lagi,sbb mama depa ada perasaan not comfortable lagi utk dlm keadaan la ni wlpn leh dah p jalan2 leh dah p mana2 pun,tp mama depa penakut sikit sbb ya laa,nak mai sakit tu mai jugak,tp mama depa nak beranak pun susah kat depa,baik la berjaga2 berhati2 dulu hahahahah.. nampak beletiaq panjang pagi2 buta ni.. tau tau sat g kena kecam sbb boh caption panjang2.tapi ni lah kami hampa semua..?????? jadi pls plss stay save hampa semua.. igt naa hidup mau positif,hati jangan busuk,muka mau manih lawa ka tak lawa ka kena manih toksah nak dok com tak tentu pasai,sbb hampa dok com tu lah dok bg org tambah dosa dok mengata kat hampa,ngan hampa2 skali tambah dosa naa,, jadi hidup mau rileks,hidup mau positif tau semua.. maaf mama depa terbeletiaq pagi3 ni ampunn hahahahah #taksukajgnpollownaa

A post shared by @ almynadiaofficial on

“Macam ni, depa ni diasuh hari raya pakai baju raya, hari biasa pakai baju biasa. Bangun je depa sendiri pakai baju raya.”

Penjelasan itu dibuat melalui sebuah entri di laman Instagram beliau baru-baru ini. Menurutnya lagi, baju-baju yang dipakai anak-anaknya itu bukanlah semua dibeli baru, kebanyakan daripadanya adalah baju lama yang dibelinya suatu ketika dahulu.

 

View this post on Instagram

 

Selamat hari raya aidilfitri raya ke 15 harini.. ni baju tahun lepas.. raya sebulan kan.. baju leh pakai lAgi.. takyah beli..

A post shared by @ almynadiaofficial on

Tambahnya, dengan meraikan Hari Raya Aidilfitri dengan cara sebegitu, dapat juga satu keluarga merasai kemeriahan lebaran biarpun hanya dapat duduk di rumah sahaja.

Mengimbas kembali. Datin Almy Nadia telah bernikah dengan Datuk Fizz Fairuz pada tahun 2014 yang lalu dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan tiga cahaya mata perempuan, Nur Afrina Arianna, 5, Nur Afrina Aurora, 4, dan Nur Afrina Ayra yang kini berusia 1 tahun.

Pasangan ini juga turut mengambil seorang anak angkat, Nur Afrina Darwisyah, 11 tahun.

Sumber: Astro Gempak

May 30th, 2020

Meskipun wujud segelintir netizen mencadangkan pelakon Almy Nadia berhenti melakukan ulasan produk makanan di laman sosialnya selepas mengetahui dirinya telah dua kali mengalami keguguran, namun Almy menafikan perkara itu menjadi punca kandungannya gugur.

kandungan almy nadia gugur

Katanya, suami dan anak-anak kini akan mengambil alih tugas berkenaan ketika ini malah tidak menolak untuk meneruskan aktiviti itu selepas kembali sihat nanti.

Menurut Almy, beliau menganggap apa yang dilakukan selama ini merupakan satu tanggungjawab dan punca rezeki untuk keluarganya.

“Kalau saya tak buat, suami saya akan ambil alih sebab itu amanah Allah dan juga rezeki untuk anak-anak saya.”

Almy bagaimanapun turut menyatakan mungkin ada jenis makanan yang dirinya tidak boleh mencuba.

“Mungkin ada jenis makanan yang saya tak boleh cuba, tapi suami dan anak-anak saya boleh buat.”

Khamis lalu, selepas mengalami keguguran kandungan yang baru berusia enam minggu, Almy telah selamat menjalani pembedahan mencuci rahim.

kandungan almy nadia gugur

Tambah Almy, beliau dikhabarkan telah cuba untuk menyelamatkan kandungan tersebut namun gagal apabila bahagian kantung bayinya luka dan menyebabkan pendarahan.

“Luka itu semakin lama semakin besar dan pendarahan yang banyak tapi saya tak sakit pun.”

Ujar Almy, beliau tidak berasa sedih atau tekilan kerana percaya aka nada rezeki yang lebih baik untuk dirinya dan keluarga.

Untuk rekod, Almy dan suaminya Fizz Fairuz telah mendirikan rumah tangga pada tahun 2014. Pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata perempuan iaitu Nur Afrina Arianna, Nur Afrina Aurora, Nur Afrina Ayra dan seorang anak angkat iaitu Nur Afrina Darwisyah.

Sumber: mStar