July 6th, 2020

Menyatakan hasratnya mahu memberikan fokus utama untuk meluangkan masa bersama keluarga, usahawan terkemuka tanah air, Datuk Seri Aliff Syukri dedah kini berasa lebih tenang apabila dapat berehat tanpa memikirkan soal perniagaan yang diusahakan sekian lama.

aliff syukri mahu jadi lebih matang

Menurut Aliff, beliau kini agak jarang mempamerkan video-videonya beraksi pelik kepada umum kerana mahu memberi fokus dan berseronok dengan keluarga sahaja.

“Ramai orang kata kenapa Datuk tidak buat video yang pelik pelik. Bukan apa, saya rasa saya dah nak berehat dan nak fokuskan kepada keluarga . Maklumlah saya dah tua.

Aliff turut memuat naik sebuah rakaman video di laman Instagramnya kepada umum ketika bercuti bersama keluarga di Pulau Lankayan, Sabah.

View this post on Instagram

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris)

Dalam pada itu, penyanyi lagu Abang Nak Tegur ini juga turut meluahkan hasratnya untuk berubah menjadi lebih matang dan berfikiran rasional demi anak-anak tercinta.

aliff syukri mahu jadi lebih matang

“Saya takut nanti apabila mereka dah besar, saya akan terlepas peluang bersama dengan mereka. Doakan saya sekeluarga selamat dan juga gembira.”

Untuk rekod, Aliff dan isterinya, Datin Seri Nur Shahida telah melangsungkan pernikahan pada  pada Ogos 2007. Hasil perkongsian hidup tersebut, pasangan ini dikurniakan lima cahaya mata iaitu Ammar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Raudhah Arshiyah dan Yusoff Al Qardawi.

July 5th, 2020

Walaupun bergelar jutawan hasil perusahaan kosmetik dan barangan kecantikan, Datuk Aliff Syukri mengakui dirinya berasa penat dan letih untuk meneruskan legasi perniagaan yang diusahakannya selama ini.

Sentiasa berdepan dengan cabaran dalam perniagaan, Aliff Syukri juga memberitahu pelbagai karenah dan perkara yang telah dilaluinya selama ini seperti pekerja pecah amanah, ditipu dan sebagainya.

View this post on Instagram

Team para2 sy yg baru.. Apa pendapat korang tentang PA saya ni boleh ke buat kerja @farishussainn .. takut x tahan jer..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

 Ujarnya lagi, memikirkan dirinya perlu berdepan dengan perangai manusia yang kadang-kadang suka mengambil kesempat, membuatkan dia merasa lelah dan rasa seperti ingin duduk di rumah saja.

“Penat berniaga..bila kita buat bisnes, ada orang cuba ambil kesempatan, pekerja pecah amanah, mencuri duit bertahun-tahun. Malah ada yang siap memfitnah dan memburuk-burukkan saya. Itu yang saya agak terkilan sampai terdetik nak duduk di rumah saja. Saya pun rasa nak suruh isteri uruskan bisnes kosmetik saja, saya malas nak ke depan dah,”

Dia yang dihubungi Astro Gempak itu sebelum ini telah menyiarkan entri berbaur luahan perasaan di laman instagram miliknya.

View this post on Instagram

Sekarang kasi sy bertenang dan fokus kat @sugehhillresortjandabaik lps ni ill come back?? Dah penat berniaga 12 tahun dalam industri ini bila lah nak rasa berehat..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Perusahaan yang dijalankannya hampir menjangkau 12 tahun itu  menurutnya telah membantu ramai orang dalam memperbaiki kehidupan mereka namun Datuk Aliff mengakui sering saja ‘ditikam belakang’ oleh golongan tertentu.

Dalam pada itu, dia turut mengucapkan ‘terima kasih’ kepada mereka di luar sana yang telah mengkhianati dirinya. Terkini, Datuk Aliff masih lagi menunggu siasata pihak polis mengenai isu pekerjanya yang pecah amanah baru-baru ini.

May 13th, 2020

Sejak beberapa bulan ini, rakyat Malaysia dikejutkan dengan khabar angin penceraian di antara pasangan merpati dua sejoli iaitu Dato’ Aliff Syukri dan Datin Shahida. Surat tuntutan penceraian yang berterbangan di media sosial dan beberapa entri sedih usahawan kosmetik itu di laman Instagram nyata menguatkan lagi dakwaan itu.

Pun begitu, baru-baru ini lelaki itu telah meluahkan perasaan bersyukurnya kerana dapat kembali ke pangkuan keluarga selepas 4 bulan membawa diri. Kerana terlampau rindukan anak-anak, dia rendahkan juga egonya bagi berjumpa keluarga tersayang.

keluarga aliff syukri

Desas-desus bahawa rumah tangga mereka sudah kembali tenang dibuktikan lagi apabila Datin Shahida telah memuat naik gambarnya bersama Aliff Syukri dan anak bongsu mereka iaitu Raudhah Arshiyah dengan kapsyen yang manis.

datin shahida berbaik semula dengan aliff syukri

“Lengkap sudah family Raudhah Arshiyah.”

Malahan usahawan terkenal itu juga tidak segan untuk meninggalkan beberapa komen romantis pada entri tersebut.

“I love you sayang.”

“Isteri baru saya.”

Pendedahan itu nyata membuatkan para peminat memanjatkan kesyukuran kerana pasangan tersebut sudah berbaik dan menemui sinar bahagia yang baru. Bahkan, semua membanjiri Aliff Syukri dan Datin Shahida dengan ucapan tahniah dan mendoakan rumah tangga mereka kekal bahagia sehingga ke jannah.