June 2nd, 2020

Sejak bermulanya kisah kecurangan Aliff Aziz, netizen telah mengikuti perkembangan hidup lelaki itu dan Bella Astillah sehingga ke hari ini. Melihatkan pasang surut hubungan mereka, ramai mendoakan yang terbaik kepada keluarga tersebut.

Walaupun mengambil keputusan untuk berpisah tetapi Bella mengakui bahawa mereka sudah pun kembali bersama sebagai pasangan suami isteri semasa dalam tempoh iddah lagi.

bella dan aliff

Wanita yang kini sarat mengandung anak kedua mereka menjelaskan bahawa pengumuman rasmi itu lambat dibuat bagi memberikan masa kepada Aliff untuk menyelesaikan apa yang patut.

Bahkan, Aliff dikhabarkan sudah lebih 3 bulan menabur bakti di sebuah pusat komuniti Islam terletak di Singapura.

“Sebagai isteri, saya gembira dia mahu berubah menjadi lebih baik. Aliff terbabit dengan kerja amal mengagihkan bahan mentah kepada mereka yang memerlukan.”

bella astillah

Agak menyedihkan apabila Bella dan Ayden tidak dapat beraya bersama dengan Aliff dek halangan merentas negara bagi membendung wabak COVID-19. Jadinya, mereka hanya mampu berhubung menerusi panggilan video atau pun melakukan IG Live bersama.

“Kebiasaannya, saya akan menyambut Syawal di Singapura mahupun Sabah. Tahun ini, hanya beraya di rumah sendiri di Kuala Lumpur.”

Semoga pasangan ini menemui sinar bahagia selepas segala kemelut ini.

Sumber: BH Online

May 28th, 2020

Benarlah orang kata, kalau dah cinta sampai bila-bila pun tetap ada perasaan itu. Begitulah kenyataan yang boleh menggambarkan hubungan di antara pelakon Bella Astillah dan Aliff Aziz.

Meskipun melalui pelbagai badai dan onak duri, mereka memilih untuk kembali hidup bersama selepas membuat keputusan berpisah. Perkara itu disahkan sendiri oleh Bella di mana dia dan Aliff Aziz berbaik semasa masih lagi dalam tempoh iddah.

bella astillah mengandung

Berkat daripada hubungan yang sudah mekar kembali itu, pasangan tersebut kini sedang menantikan kelahiran cahaya mata kedua mereka. Daripada apa yang dikongsikan sebelum ini, bayi perempuan tersebut bakal lahir pada Julai nanti.

Disebabkan badan yang kian membesar, ibu kepada Ayden Arden itu nampaknya lebih selesa mengenakan baju yang lebih besar daripada saiz badannya. Tapi tak disangka pemilihan pakaiannya itu menimbulkan rasa tidak puas hati segelintir pihak.

“Kenapa pilih baju besar, malu nak tunjuk perut ke?”

bella astillah sedih

Menurut posting Instagram Story wanita itu, dia mempersoalkan keperluan untuk menayang perutnya dengan memakai baju ketat.

Bahkan Bella juga mendedahkan bahawa dia ada mengambil gambar khas untuk menyambut kandungan kedua itu tetapi merasakan tidak sesuai untuk berkongsi dek bulan Ramadan dan sambutan lebaran.

Tidak melatah, wanita itu mengingatkan semua orang supaya mendoakan kebaikan orang lain kerana hidup ini adalah seperti roda. Berbuat baik dengan orang lain, pasti akan mendapat balasan kebaikan juga nanti.

Sumber: Forum CARI

May 25th, 2020

Bella Astillah dan Risteena Munim pastinya antara dua selebriti yang sering mendapat perhatian netizen dan peminat.

Ada juga yang dah “menyampah” dengan kisah percintaan mereka dengan pasangan masing-masing.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Terkini, Bella Astillah telah tampil melalui IG untuk memberi sokongan moral terhadap Risteena yang telah mendapat kecaman bertubi-tubi.

Pergh, kalau Abang Nara kena macam ni, tak tahu la nak buat apa. Tapi kalau dah ada member artis macam Bella Astillah, mungkin bolehlah jadi teman mengadu kan?

Bella suka sangat tgk org yang tangani kecaman/masalah dgn positive. Biarlah mereka terus mencaci kerana mereka tidak sedar akan putaran hidup yang seperti roda.

Baru-baru ini Risteena telah menerima kecaman hebat apabila beliau kecoh satu dunia tentang kehilangan tunang tercinta selamat 30 minit. Biasa la, tengah bercinta tu, kalau dah clingy memang tak boleh nak buat apa la kan?

View this post on Instagram

 

Semalam saya hilang sekejap setengah jam, tunang saya fikir saya kena culik, ragut or something bad happened. . Semalam drive balik dari rumah dia, memang tak tengok phone. Selalunya sepanjang perjalanan memang akan cakap phone sampai dah sampai rumah. Tapi semalam kebetulan kereta polis banyak, and tak sempat nak ambik phone dalam beg pun untuk tengok. Tak sangka hilang setengah jam pun tunang saya dah risau macam tu? . Sampai je kat rumah, baru tengok phone. Missed calls tak payah cakap la berapa banyak ???? Tengok-tengok tunang saya dah sampai dah kat bawah rumah. Macam tak percaya langsung sebab baru sangat je masuk rumah. 10 minit je datang dari Cheras ke Gombak. Siap datang dengan his sister and Qirin. ???? Kesian diorang! . Memang kena marah terus la lepas tu. Apa lagi ???? Takpe, sekurang-kurangnya saya tahu kalau saya hilang, awk akan cari saya? Myhero! . So kalau sesiapa ada niat nak buat bukan-bukan kat I, lupakan saja ya. Nanti korang kena berdepan dengan tunang saya yang garang ni ? . To my tunang, saya rasa selamat since awak jaga saya. Tak boleh bayangkan kalau awak takde ? My parents dah boleh harapkan awak ? . I love you, sayang. Cinta hati saya :)

A post shared by Nur Risteena Munim (@nur_risteena) on

Mungkin waktu dulu, ketika Bella masih lagi menghadapi krisis hubungan dengan Aliff Aziz, ramai juga yang mengecam beliau, sehingga hari ini. Tetapi bak kata orang kalau dah jodoh tu, memang takkan ke mana pun.

bella astillah aliff aziz rujuk

Pastinya Bella pun dah lali dengan kecaman ramai. Macam ni la bagus kalau dah ada rakan artis yang menerima kecaman bertubi-tubi, ada saja rakan yang datang memberi sokongan.

Sumber : Cari

April 29th, 2020

Akhirnya mengakui sudah pun kembali ke pangkuan bekas suaminya, Aliff Aziz ketika dalam tempoh iddah dan kini sedang hamil anak kedua, Bella Astillah mengesahkan mereka membuat keputusan untuk rujuk semula pada Julai tahun lalu. Lebih tepat lagi, kembali bersama selepas dua bulan bercerai.

bella astillah aliff aziz rujuk

Bagaimanapun, Bella tidak mahu mengulas lebih lanjut mengenai kisah rumah tangganya itu. Pada awalnya, dia cuba sebaik mungkin untuk merahsiakan perkara itu tetapi timbul pelbagai spekulasi sehingga ia berlanjutan.

Buat masa ini setakat itu saja saya mampu kongsi. Itu pun selepas beberapa hari berfikir. Saya rasa sudah memadai apa yang orang luar tahu sekarang. Selebihnya saya nak jalani hidup macam biasa.

bella astillah aliff aziz rujuk

Saya cuba yang terbaik untuk simpan perkara ini dari tahun lalu kerana tahu ini yang akan terjadi di mana artikel akan keluar berlanjutan tanpa usul periksa netizen.

Bukanlah saya yang nak menghebahkan, malah sudah belajar dari kesilapan lalu. Jika orang bercakap inilah akibatnya kalau suka mencanang hal rumah tangga, saya sebenarnya tidak pernah nak mencanang atau menagih simpati.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Menurut Bella, tindakannya dahulu yang mendedahkan sikap suaminya yang beberapa kali ‘kantoi’ berlaku curang adalah semata-mata untuk memberi pengajaran kepada orang ketiga yang hadir merosakkan keluarga orang.

Tidak dinafikan ramai yang terkejut dengan keputusan Bella itu selepas apa yang terjadi, mereka bimbang sekiranya Aliff menimbulkan masalah lagi. Malah, ada mengecamnya kerana masih ingin terus menyeksa diri menerima lelaki yang sebelum ini sudah banyak melukakan hatinya.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Jelas Bella, dia juga bukanlah seorang manusia yang sempurna dan tidak boleh memberi jaminan suaminya itu akan berubah. Namun, dia percaya semua manusia boleh berubah.

Saya bukan sempurna. Saya tidak alim. Saya bukan Tuhan untuk cakap Aliff sudah baik dan berubah. Saya tawakal dan reda untuk terima dia sebagai suami.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Saya tak boleh jamin dia sudah baik sebab saya bukan malaikat. Dia kata nak berubah, kena aminkan. Saya sabar dan percaya manusia itu takkan sampai bila-bila jahat.

Dalam pada itu, menerusi siaran langsung di Instagram kelmarin, Bella seakan memberi bayangan akan bersalin pada Julai ini.

Terdahulu, pada Mei tahun lalu, pasangan ini mengambil keputusan untuk bercerai selepas Aliff beberapa kali kantoi curang.

Sumber Berita : Harian Metro