November 20th, 2016

Sebut sahaja nama Sharifah Sakinah tentu ada yang mengaitkan beliau dengan sikap gila-gilanya itu. Dari dahulu, Sakinah memang “masuk air” dan tidak kisah dengan komen negatif daripada mereka yang kurang senang  dengan sikapnya itu dan melabelkan beliau sebagai selebriti yang tidak menjaga sensitiviti masyarakat.

Lebih-lebih lagi apabila Sakinah memuat naik foto-foto beliau di Instagram, pasti ada juga pihak yang cuba mencari kesalahannya.

Walaubagaimanapun, Sakinah memberitahu beliau masih tahu menjaga batas serta maruah keluarganya dan enggan mencari publisiti murahan.

Di sebalik sikap gila-gila itu, saya masih menjaga maruah keluarga. Tidak pernah terlintas untuk mencari publisiti murahan dengan paparan yang dimuat naik di Instagram. Semua itu adalah aktiviti seharian yang ingin saya kongsi bersama peminat.

Buat Sakinah, beliau tidak mahu terlalu pusing memikirkan kontroversi berkaitan dirinya dan terpulang kepada masyarakat untuk menilai dirinya. Terus terang,  beliau sudah lali dengan semua tanggapan negatif.

Sebelum terbabit dalam lakonan, sudah ramai yang bercakap mengenai saya. Apabila memasuki industri hiburan, saya sudah lali dengan pelbagai tanggapan negatif.

Terserah kepada umum untuk menilai. Bagi saya, berdiam diri adalah jalan terbaik dan setiap kontroversi yang datang akan berlaku begitu sahaja.

Lebih banyak kita memikirkan komen negatif yang dilemparkan terhadap diri kita, memang boleh tertekan dibuatnya. Kadang-kadang susah hendak memuaskan hati orang lain dan berdiam diri adalah jalan terbaik. Apa yang penting,  diri sendiri dan keluarga tahu sikap kita sebenarnya.

Sumber Berita : Bipop Berita Harian

August 25th, 2015

Sudah menjadi kebiasaan apabila ada sahaja artis yang  sudah berkahwin beberapa bulan, pasti ada ahli keluarga mahupun peminat bertanya, “bila nak dapat anak?” “dah ada isi ke?”.  Buat pelakon Sharifah Sakinah, beliau juga tidak dapat lari daripada situasi tersebut tetapi jelasnya buat masa ini beliau masih belum bersedia untuk menimang cahaya mata dan ingin memberikan perhatian kepada kerjayanya.

Sakinah juga sedang merencana untuk meneruskan pengajian dalam kursus kecerdasan di New York pada tahun hadapan.

Saya faham, mungkin ada yang salah faham dengan apa yang saya kongsikan. Rezeki dikurniakan anak ini, kita tak boleh dirancang, kalau sudah ditakdirkan saya terima dengan hati yang terbuka. Antara faktor saya belum bersedia ialah, saya ingin meneruskan pengajian dan ingin belajar kursus kecerdasan di luar negara iaitu New York. Saya dijangka akan bertolak ke negara barat itu pada tahun hadapan sekitar bulan Mac selama 6 bulan

Umumnya ramai yang mengetahui, saya mempunyai kelas ‘fitness’ yang meliputi senamrobik, zumba dan lain-lain. Jadi saya mahu tambahkan lagi ilmu pengetahuan untuk dikongsikan kepada semua untuk di kelas akan datang.

Pada masa yang sama, beliau yang berjaya memenangi Anugerah Pelakon Wanita Komedi Popular pada hari Jumaat minggu lepas merasa bersyukur atas kemenangan tersebut meskipun ada sesetengah pihak yang merasakan beliau tidak layak.

Rezeki untuk menimang cahaya mata semuanya terletak di tangan Tuhan dan manusia hanya boleh merancang. Bak kata Sharifah Sakinah, kalau sudah ada rezeki beliau pun akan terima dengan hati yang terbuka. Jadi sama-sama doakan yang terbaik buatnya.

Sumber Berita: Murai

August 13th, 2015

Tindakan Sharifah Sakinah yang memuat naik foto bercium bersama suaminya , Aliff Adha sebelum ini di akaun Instagramn miliknya mengundang pelbagai reaksi negatif daripada peminat. Walaubagaimanapun, beliau sama sekali tidak terkesan apabila menerima kritikan tersebut  kerana menganggap isu berkenaan sangat remeh.

Ini bukan kali pertama Sakinah berhadapan dengan kontroversi, sebelum ini beliau cukup terkenal dengan aksi gila-gila dalam beberapa siri video yang dimuat naik ke Keek.

Buat beliau, mungkin pada mulanya pengkritik akan menyerang beliau secara bertalu-talu atas tindakannya itu, tetapi lama-kelamaan mereka akan senyap jika tiada siapa yang melayan.

Saya cium pun dengan suami saya, bukan dengan orang lain. Malah ada lagi gambar saya yang agak seksi. Terutama gambar saya ketika tengah yoga dan aktiviti senam yang lain. Tak pula mereka nak kritik gila-gila. Jadi saya memang malas nak layan isu-isu macam ni, gambar itu pun saya tak ‘delete’. Lama-lama nanti mereka senyaplah tu.

Kadang-kadang memang kita tak boleh layan komen mereka yang senantiasa merasakan diri mereka itu sempurna dan tidak pernah buat silap. Kalau hendak mencari kesalah orang lain tu memang laju, agaknya pengomen tegar dan pengkritik di Instagram ini tiada kerja lain?  Lebih baik jaga tepi kain sendiri.

Sumber Berita: Murai

August 3rd, 2015

Gara-gara memuat naik foto beliau bercium dengan suaminya, Aliff Adha di Instagram, Sharifah Sakinah telah dikecam oleh peminat kerana mempamerkan aksi mesra tersebut kepada umum. Walaupun hubungan mereka sudah sah sebagai suami isteri, ramai yang berpendapat ianya tidak sesuai untuk di kongsikan kepada khalayak ramai.

Walaubagaimanapun, ada sesetengah peminat menyifatkan ia sebagai satu perkara yang romantik dan tidak salah untuk mereka tampil mesra kerana aksi tersebut bukanlah terlampau.

Kami faham peminat ini cukup prihatin dengan artis kesayangan mereka, tapi kami rasa mereka pun seharusnya sudah boleh fikir apa yang sesuai ataupun tidak untuk dikongsikan bersama peminat.  Sharifah Sakinah pun memang cukup terkenal dengan perangai ting tongnya dan tak kisah dengan komen orang kan?