Written by serenity | January 7th, 2016

Pada 29 Disember lepas, pelakon Hanez Suraya telah selamat melahirkan anak pertamanya yang diberi nama Putri Aleesya. Putri Aleesya dilahirkan dengan berat 3.5 kilogram pada jam 9.48 malam di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur secara normal. Aleesya merupakan anak pertama dari perkahwinan Hanez dengan Romie manakala anak ketiga Romie yang telah mempunyai dua cahaya mata lelaki dari perkahwinan terdahulu dengan Liyana Manan.


 photo 10.jpg

Gambar-gambar Aleesya ialah hasil bidikan The Photolicious. Lagi 10 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | August 27th, 2014

Cutenya!!! Itu perkara pertama yang Abang Nara terfikir apabila melihat gambar Aleesya dan Rayqal berpeluk sesama sendiri. Anak kepada Erra Fazira dan Nora Danish ini dah la memang comel, perbuatan mereka pun makin menyerlahkan kecomelan. Budak-budak memang suka menunjukkan kasih sayang sesama mereka. Anak Abang Nara pun tiba-tiba tak tentu pasal pergi cium adiknya.

peluk anak nora danish

Manusia yang normal pastinya turut merasa gembira dan suka melihat aksi kasih sayang antara Aleesya dan Rayqal ini. Ala, bebudak belum baligh pun lagi. Tak ada nafsu apa pun. Itu yang Abang Nara pelik bila ada sesetengah komen yang tunjuk alim. Kononnya perbuatan ini berdosa, lentur buluh biar dari rebung dan macam-macam lagilah. Kalau baca komen nampak macam Aleesya dan Rayqal dah buat dosa besar. Takut Abang Nara.

peluk anak nora danish

Abang Nara tak tahu diorang nie belajar ilmu agama daripada siapa. Mungkin ilmu yang dipelajari sudah terlalu tinggi sehingga tidak tercapai akal Abang Nara. Nasib baik masih ada beberapa peminat yang masih boleh berfikir secara matang. Agaknya yang komen-komen negatif nie masa kecik memang tak pernah main masak-masak, kahwin-kahwin dan juga permainan yang sewaktu dengannya kot. Hmmmm

peluk anak nora danish

Kalau nak tunjuk ‘alim’ pun, janganlah sampai perkara yang betul kita tak betulkan. Janganlah bajet suci sangat di Internet sedangkan di dunia sebenar banyak dosa yang kita lakukan. Tak bolehkan kita gembira melihat kegembiraan orang lain? Tak penat ke asyik nak fikir negatif je? Sekali sekala jadi positif apa salahnya kan? Tak gitu? Info asal OhBulan.

Written by AbangNara | June 8th, 2014

Agak menarik beberapa email yang Abang Nara terima sebentar tadi. Kesemuanya bertanyakan perkara yang serupa iaitu adakah Engku Emran sudah menemui pengganti Erra Fazira? Ini kerana beberapa status yang dimuat naik oleh bekas suami Erra Fazira ini menerusi akaun Instagramnya seolah-olah menunjukkan dirinya sedang dilamun cinta. Hmmmm…

kekasih baru engku emran

Salah seorang pengirim email turut sama berkongsasi lah satu komen yang dihantar oleh Engku Emran. Agak menarik bait-bait kata yang ditulis olehnya. Malah biodata Instagram Engku Emran juga turut tertulis “Taken”. Hmmmm….

kekasih baru engku emran

kekasih baru engku emran

Abang Nara sudah melihat gambar wanita yang dikaitkan dengan Engku Emran namun buat masa ini, biarlah kita menunggu respons daripada empunya badan dulu. Apa pun, memang cantik orangnya. Kalau ini benar, tahniah diucapkan kepada Engku Emran. Moga Aleesya cepat-cepat dapat emak baru.

Written by AbangNara | April 15th, 2014

Nampaknya niat Engku Emran untuk berbaik semula dengan dirinya telah membuatkan Erra Fazira tertekan. Abang Nara memahami perasaan Erra. Ditelan mati emak, diluah mati bapa. Nak cakap “ya” pun tak boleh, nak cakap “tidak” lagilah tak boleh. Walaupun penyatuan semula adalah satu perkara yang sangat baik, sedikit sebanyak liputan yang diberikan terhadap usaha bekas suaminya pasti menganggu emosi Erra Fazira.

erra fazira

Berkata kepada Harian Metro, Erra Fazira menegaskan bahawa hal ini adalah bukan satu perkara yang mudah. Kata Erra:-

Ini bukan perkara kecil dan ia membabitkan soal hati dan perasaan. Paling penting ia tidak harus dipaksa-paksa. Semua pihak harus bersikap adil dan saya perlukan ruang untuk melalui satu fasa hidup yang baru. Saya banyak diuji dan saya perlu memperkuatkan diri. Tiada perkara lain yang mahu saya fikirkan sekarang ini selain membesarkan Aleesya dengan cara seadil-adil dan sebaik-baiknya.

erra

Betul juga kata Erra itu. Kita selaku peminat pasti tidak tahu apa yang terjadi dalam perkahwinan mereka sehingga berakhir dengan penceraian. Pada pandangan kita, kalau mereka bertaut kembali sudah tentu ia akan berakhir dengan kegembiraan seperti dalam filem. Namun buat Erra, mungkin perpisahan adalah kebahagiaan buat dirinya. Kita tak tahu kan? Apa pun, selaku peminat, marilah kita doakan yang terbaik buat Engku Emran, Aleesya dan juga Erra Fazira.