April 11th, 2018

Aedy Ashraff telah menceburi bidang lakonan sejak zaman kanak-kanak lagi. Tidak hairan ramai peminat Aedy sudah lama meminatinya, membesar bersamanya sejak kecil.

Mungkin atas dasar itu, ramai gadis meninggalkan komen ‘patah hati’ dan bersedih apabila Aedy memuat naik gambarnya dengan seorang gadis yang didakwa kekasihnya.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Antara komen yang ditinggalkan oleh para gadis di Instagram: Gadis yang dikatakan kekasih Aedy itu bernama Nasreen Khalil meletak kapsyen best friends pad gambarnya dengan Aedy di akaun Instagramnya hingga ada yang bertanya jika Nasreen telah friendzone Aedy. Bagaimanapun, Nasreen mengesahkan Aedy ialah kawan baik dan kekasihnya. Diharap para gadis bertabah kerana Aedy kini telah dimiliki. Jangan ribut, kumbang bukan seekor bak kata orang. Masih ramai pemuda kacak dan single di luar sana untuk anda semua. Buat Aedy, semoga anda berdua berbahagia hingg ke jinjang pelamin. - beautifulnara.com

December 4th, 2017

Sehingga hari ini, netizen tidak berhenti meluahkan rasa kecewa kerana tertipu dengan gimik “percintaan” penyanyi Nabila Razali dan Aedy Ashraf demi mempromosikan single serta muzik video Pematah Hati nyanyian Nabila.

Meskipun menerima pelbagai kecaman dan dilabelkan sebagai penipu yang mahu meraih publisiti murahan, Nabila nampaknya tidak gusar, malah beliau gembira dan mungkin berbangga kerana dirinya lebih dikenali kini.

Saya akui memang ramai yang kecam apabila mendapat tahu percintaan saya dengan Aedy hanya gimik. Namun begitu, saya tidak berkecil hati sebab gimik tersebut dilakukan untuk muzik video lagu terbaharu saya iaitu Pematah Hati. Ramai penyanyi lain yang turut mencipta gimik bagi melariskan produk seni mereka. Begitu juga dengan saya, cuma cara yang diambil saya adalah begini.

Walaupun dikecam, ia secara tidak langsung membuatkan nama saya lebih dikenali dan membantu profil karier saya sebagai penyanyi. Saya berterima kasih kepada mereka yang menjadikan ‘percintaan’ saya itu tular.

Bagaimanapun, Nabila tetap memohon maaf kepada orang ramai khususnya peminat beliau kerana melakukan gimik tersebut.

Sumber Berita : Kosmo Online

December 2nd, 2017

Sebelum ini, kisah ‘percintaan’ Nabila Razali dan Aedy Ashraf yang bermula sebulan lepas mendapat perhatian netizen kerana melibatkan drama tangisan oleh Nabila di media sosial. Ramai Netizen asalnya tertipu dengan drama mereka, sehinggakan mengecam Nabila terhegeh-hegeh manakala Aedy pula dikecam sebagai playboy kerana percaya Aedy benar-benar curang pada Nabila.

Namun, ‘percintaan’ mereka sebenarnya hanyalah gimik untuk lagu ‘Pematah Hati’ yang videonya dilancarkan 29 November lepas. Ini diakui sendiri oleh Nabila, yang memberitahu gimik itu sebenarnya bukanlah dirancang lebih awal, sebaliknya Nabila hanya mengikut rentak setelah memuat naik gambarnya sedang bermesra dengan Aedy di sebuah restoran yang sebenarnya merupakan sebahagian dari adegan video muzik lagu tersebut. Reaksi netizen yang teruja melihat gambarnya dengan Aedy ketika itu menyebabkan Nabila terfikir untuk membuat gimik percintaan dengan Aedy bagi membina keterujaan Netizen.

Boleh dikatakan, gimik itu berjaya kerana ia mendapat 1 juta tontonan selepas 24 jam dilancarkan, namun begitu, ada netizen yang berang kerana Nabila dianggap menggunakan publisiti murahan untuk menaikkan nama serta mempopularkan lagu ‘Pematah Hati’ yang sebenarnya sudah agak lama dikeluarkan di pasaran.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Pada masa kini, boleh dikatakan ada yang sanggup melakukan apa juga, termasuk berpura-pura bercinta demi menjadi popular. Perkara ini bukan saja dilakukan oleh Nabila Razali yang juga merupakan salah seorang bekas peserta Akademi Fantasia, khabarnya ada juga pasangan pelakon yang berpura-pura bercinta demi meraih perhatian dan minat Netizen. Kata orang, publisiti buruk pun, publisiti juga, kan? - beautifulnara.com

November 29th, 2017

Sebelum ini, tersebar khabar bahawa penyanyi Nabilah Razali dan Aedy Ashraf bercinta kerana keduanya dilihat begitu mesra di sebuah restoran dan kemesraan itu dimuat naik pula melalui gambar ke akaun Instagram Nabilah.

Apabila ditanya pemberita, Nabilah memberitahu sedang mengenali hati budi Aedy, dan mereka belum lagi sampai tahap bercinta.

Beberapa hari selepas itu, Nabila memuat baik video ke Instastory menunjukkan dia sedang menangis, seolah-olah kecewa dengan seseorang.

Nabila berkata dalam video itu:

Lelaki ni tak pernah rasa cukupkan?.

Tak kisah lah kita berkoban macam mana pun untuk mereka. Tetap cari yang lain.

Jadi Bila (Nabila Razali) harap korang dah tak tanya apa-apa pasal tu.

Kamu semua pun mesti pernah kena macam ni kan?

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Dalam masa yang sama Aedy memuat naik gambar dirinya sedang berpeluk dengan seorang wanita di Instastory. Ini menyebabkan Netizen menganggap Nabilah kecewa dengan sikap Aedy yang telah curang kepadanya dan dia dikecam kerana dianggap terburu-buru menyimpan perasaan dan terhegeh-hegeh terhadap Aedy yang dikenali dengan badan tegap itu. Bagaimanapun, sebenarnya, 'percintaan' Nabilah dan Aedy sebenarnya hanya lakonan dan merupakan satu gimik untuk memasarkan lagu terbaru Nabilah, ciptaan Hael Husaini, Pematah Hati. Nabilah memberitahu begitu kepada BH Online ketika pelancaran klip video lagu tersebut beberapa jam lepas. Nabilah berkata:
Masing masing ada cara dan gimik tersendiri dalam mempromosikan sesuatu. Tak sangka 'drama' saya dan Aedy menjadi. Pada mulanya, saya tak merancang memuat naik gambar kami berdua. Tapi disebabkan foto itu cantik, saya buat keputusan untuk berkongsinya. Apabila hype itu menjadi, saya dan Aedy mengikut rentak. Saya tak anggap ia gimik murahan sebaliknya membuka banyak peluang lain termasuk dalam dunia lakonan.
Inilah klip video rasmi lagu tersebut yang turut memaparkan rakaman Aedy menyambut ulangtahun kelahiran Nabilah yang viral sebelum ini. Apa yang menarik, gambar Nabilah menangis turut menjadi 'bahan' di Twitter, namun kini, Nabilahlah yang ketawa di pengakhirannya, kerana anda semua kena game.  Apa pun, ia strategi pemasaran yang berkesan, bukan? - beautifulnara.com