Written by AbangNara | May 2nd, 2013

Pastinya Syamsul Yusof terkejut besar apabila dirinya dikatakan bercinta dengan Puteri Sarah Liyana oleh Ammar Alfian. Angin tak ada, ribut tak ada, tiba-tiba dituduh bercinta pula. Nasib baiklah Syamsul Yusof ini cool, tenang dan baik hati orangnya.

syamsul yusof

Menerusi laman Facebooknya, Syamsul Yusof meluahkan isi hatinya berkenaan isu hati ini. Makin bertambah respek Abang Nara apabila membaca kata-kata yang diluahkan.

Assalamualaikum buat semua pembaca, moga kalian sihat dan dirahmati Allah.

Sewaktu aku sedang asyik menyiapkan kerja2 ku tiba2 aku mendapat panggilan dr seorang sahabat yg memberitahu ada seorang hamba Allah telah mengaitkan namaku juga keluarga ku dlm masalah dirinya. Lalu aku terpaksa mencuri sedikit masa utk mengetahui apakah yg sedang hangat diperkatakan itu.

Selepas segalanya aku baca dan renungi…Apa yg ku boleh katakan aku agak terkejut dan hairan. Mengapa dia melibatkan aku dlm masalah peribadinya? Dengan begitu bangga menghina aku, keluargaku juga beberapa pihak yg lain di laman twittermu?

MasyaAllah kawanku, jgnlah kamu terlalu megikut rasa nafsu dihati sehingga mengaku sendiri keburukan diri dan sedarkah kamu, kamu bukan saja telah menghina org lain dengan kata2 kotormu itu malah kamu sndiri tanpa sedar telah memalukan keluargamu, juga terus-terusan menunjukkan keburukan dirimu pd umum. Sedarkah kamu kwnku?

Dlm hidup yg singkat ini aku berpegang pada Agama dan prinsip. Aku memilih utk tidak memanjangkan hal ini dgn perbalahan tanpa kesabaran kerana kesabaran itu adalah senjata setiap muslim. Tiada kematangan/kebaikan dlm isu ini.

Jadi aku maafkan kamu atas segala tuduhan dan hinaan mu padaku juga keluargaku. Aku maafkan kamu kwn. Aku sedih melihat kita berbalah, memfitnah dalam dunia maya. Kita hidup tidak lama.. Mengapa perlu ditambah ‘bekalan yang tidak sepatutnya’ untuk dibawa ke ‘sana’..

“Apabila ada dua orang yang saling mencaci-maki, maka cacian yang diucapkan oleh keduanya itu, dosanya akan ditanggung oleh orang yang memulai cacian selama orang yang dizhalimi itu tidak melampaui batas.” #sabda Rasulullah.

Akhir kata, Terima kasih kerana meluangkan masa untuk membaca kenyataan/luahan ku ini.

Pengarah Kerdil,
Syamsul Yusof

Semoga Ammar Alfian membaca tulisan Syamsul Yusof dan menginsafi perbuatannya. Kalau kecewa putus cinta pun, jangan libatkan orang lain. Tak ke gitu?

syamsul yusof

P.S: Dengan Ronasutra, masalah kulit muka yang sering menghantui anda pasti akan hilang. Malah anda boleh kelihatan cantik berseri seperti duta produknya, Vanidah Imran. Pasti ramai yang akan mengkagumi penampilan anda selepas menggunakan Ronasutra. Untuk maklumat lanjut, layari www.ronasutra.com dan LIKE Facebook Ronasutra.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

70 responses to Syamsul Yusof Luahkan Perasaan Terhadap Tuduhan Ammar Alfian

  1. Fish Fairuz says:

    Ammar, sila kembali pada pekerjaan anda yg haram jadah tu… model spender.

  2. mamabosan says:

    kalau aku xsalah nampakla kat fb, ammar alfian ni cam ade berlakon sekali dalam kl gangster 2.. die jadi balaci org jahat la.. cumanya klo dah keje dgn syamsul xkan la nak ngutuk syamsul huhuhu..

  3. Lagubestbest says:

    Humm.. ada ciri2 muslim dalam jawapan balas. Syamsul Yusuf sekarang intelektual & matang.. like like like. Boleh buat jadi sahabat dia ni nampaknya.

  4. hmmm says:

    ok la tu..ambik yg jernih,,buang yg keruh..biar la ammar dgn kelantangannya tuu..myb ada sbb dia btindak cmtu..kita x tau cite sbnr..myb ada org yg skitkn ati dia..so dia gunakn la twitter utk lpaskn sgalanya..x yh la kutuk rupa paras dia..pgl bangala bgai..ciptaan Allah jgn d kutuk2..

    smoga dgn kmaafn yg shamsul katakn akn memuhasabahkn diri ammar..x guna pon melalak kt fb/twitter..awak ckp kburukn puteri sarah..tp x sdr awak jgk mdedahkn kaiban awak dan fmly..x malu awk mdedahkn awak tlh $*&^&** dgn ex awak..jdnya awak nie pon x guna la sbb merosakkn wanita sblum bkhwin..dosa besar tu..insaflah..jgn bangga kerana itu..krna neraka la tempatnya..

    kpd shamsul..ya dia malu krna d fitnah..dlm masa sme..mgherat sama nama bapaknya..elok la tu dia memaafkn ammar..itu mnunjukkn dia muhasabah diri..yakin Allah tu ada..x guna pon bmusuh sesama manusia..tp dlm kekalutan ini..tnpa sdr Allah tunjukkn jln pd shamsul ..siapa wanita itu sbnnrnya..lau dia btul bercinta..pikir la sbaik2nya..kuat x nk terima dan bimbing perempuan yg menurut ex..dah pnh bsama..wallahualam..

    sarah plk..bila dah jd cmnie ..berubah la..ya awak dah btudung..x slh kita nk berubah..Allah sentiasa menerima kita..tp berubah la krna Allah..insafi smua kekilafan kita sblum nie..

  5. Mak Jemah says:

    yang aku tak tahan tu, Ammar ni berlakon filem KL Gangster 2 jadi sidekick Rosyam Nor. uishh, tak malu ke nak aibkan pengarah sendiri? choyyy. terus takde job lepas ni.

  6. hoi says:

    the best response ever! bukan mcm ayat azhar sulaiman/norman kru,tak berisi,merepek.tahniah syamsul,you’ve shown the world that you are a man with a brain.

  7. Anonymous says:

    ammar nie berlakon cite pe ye x pnah tgk pn acting die…

  8. […] Syamsul Yusof mempunyai hubungan dengan bekas kekasihnya, Puteri Sarah Liyana. Namun begitu, Syamsul Yusof menafikan perkara tersebut menerusi satu kenyataan di Facebooknya. Pertemuan di Publika ini telah dirancang oleh Syamsul untuk menyelesaikan permasalahan dan […]

  9. […] Syamsul Yusof Luahkan Perasaan Terhadap Tuduhan Ammar Alfian (69) […]