“Sulit Bersebab..”- Individu Dakwa Prosedur Nikah Di Malaysia ‘Menyusahkan’, Betul Atau Tidak?

Kehidupan

“Sulit Bersebab..”- Individu Dakwa Prosedur Nikah Di Malaysia ‘Menyusahkan’, Betul Atau Tidak?

Sebuah perkongsian daripada seorang individu baru-baru ini telah menimbulkan perdebatan netizen apabila dia mendakwa prosedur dan langkah-langkah untuk bernikah sangat rumit dan menyusahkan bakal pengantin baru.

Menjengah ke untaian Twitter berserta komen dalam hantaran tersebut, antara prosedur yang perlu dilalui pasangan yang ingin bernikah adalah seperti ujian HIV, tandatangan imam kariah masing-masing dan sebagainya.

Advertisement

Namun begitu, pendapat individu tersebut lebih banyak disanggah oleh netizen yang lain kerana ramai yang berpendapat prosedur yang dikatanya sukar itu sebenarnya mempunyai sebab yang tersendiri.

Kata netizen, prosedur untuk bernikah itu adalah penting kerana ia dapat memelihara keturunan, memastikan nasab, harta benda dan juga hak wanita.

Namun begitu, ada yang berpendapat mungkin apa yang dimaksudkan individu tersebut adalah seperti tindakan pegawai/orang/agensi bertanggungjawab yang lambat memberi kerjasama.

twitterSumber : Twitter  

Apa pendapat anda?

taman tema beratur panjang
6 bulan lalu

"B*doh Punya Sistem" - Beli Tiket 'Online' Masih Kena Beratur, 'Parents' Bengang Dengan Sistem Masuk Taman Tema

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. mimi

    June 7, 2022 at 2:54 pm

    sikit sikit jumpa kat akhirat. Kita sendiri pun ada banyak perhitungan nak dibuat, betul ke sanggup nak tunggu di akhirat tu,

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...