Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Sham Kamikaze Dan Isteri Disahkan Cerai Sejak Tahun Lepas

Ini sememangnya agak pelik tetapi itulah kenyataannya. Kalau anda masih ingat, isteri Sham Kamikaze, Farazila telah menfailkan permohonan cerai akhir bulan Ogos yang lepas. Namun hari ini (Khamis), Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam telah mengesahkan yang mereka bukan lagi suami isteri sejak 1 September 2011.

sham kamikaze dan isteri cerai

Advertisement

Sham Kamikaze dan Farazila yang hadir ke mahkamah untuk kes permohonan cerai telah diberitahu yang tindakan rujuk yang dilakukan oleh pasangan tersebut secara perbuatan selepas 15 hari lafaz cerai dibuat adalah tidak sah mengikut mazhab Syafie. Sham telah melafazkan cerai terhadap isterinya 7 malam, 1 September 2011 dan kembali rujuk dengan perbuatan pada 16 September 2011.

sham kamizake

Berikut ialah penerangan daripada Hakim Syarie Atras Mohammad Zin:-

Walaupun rujuk secara perbuatan itu tidak salah dari segi hukum tetapi defendan harus melihat ia mengikut konteks undang-undang dan mazhab yang diguna pakai di negara ini. Defendan sepatutnya merujuk perkara berkenaan kepada mahkamah syariah untuk memutuskan perkara itu sebagai sah atau pun tidak. Dengan ini mahkamah mengesahkan pihak defendan dan plaintif sah bercerai kali pertama pada tarikh tersebut dan rujuk perbuatan yang dibuat adalah tidak sah.

Farazila melahirkan rasa kelegaannya kerana kes penceraiannya ini telah selesai sementara Sham Kamikaze pula berkata yang di redha dengan ketentuan Allah terhadap keputusan mahkamah dan enggan mengulas mengenai punca keretakan rumah tangganya. Info asal Mstar Online.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

112 Comments

  1. Prince Noob

    September 28, 2012 at 6:00 pm

    alah cutenyer bini dia tu…

  2. nyah janda bergetah

    September 28, 2012 at 5:53 pm

    aku single

    LELONG LELONG LELONG!!

  3. rynna

    September 28, 2012 at 5:08 pm

    semenjak 2 menjak ni semua retis “alim” suka tarbiah org melalui twiter, dh mcm trend tp yg sedihnya mereka2 ni sendiri patut d tarbiahkan dulu sbb diri sndiri x berapa nak betul. 2 la dpt tittle ustajah/ustaj segera!.. kalo rasa diri masih bergelumang dgn dunia seni dan baru beberapa bulan dpt hidayah, eloklah perkuatkan iman sendiri dulu itu baru betul.. kami ni pemerhati je ramai yg tunggu mereka2 ni buat silap jd berhati2 berbicara.

  4. siti sitot

    September 28, 2012 at 4:32 pm

    sham tetap manusia biasa.. pasti ade khilaf n silapnye..
    mcm mekanik..tugasnye baiki knderaan, tp kdg2 knderaan sndri pun rosak.. kan byk faktor rosaknye knderaan tu..
    mcm cikgu..tugasnye mndidik plajar brjaya dlm exam..tp kdg2 ank sndri ade yg fail exam..byk sbb gagalnye ank dlm exam..
    lumrahlah.. xde mnusia yg smpurna..
    yg baik dijadikan tauladan.. yg buruk dijadikan sempadan..

    • poyo punya statement

      September 30, 2012 at 11:06 am

      mekanik melibatkan barang…adekah sama dgn nilai moral anda?
      cikgu dgn anak murid…biasa laa sedangkan iman ayah yg soleh tak boleh di transfer kepada anak kandungnya. Contoh2 yg ko bg ni tak relevan langsung.

      kalo cikgu dok mengajar bende2 baik, tetibe one day kantoi hisap dadah…time tu nak tak ko hantar anak ko blaja kt dia lagi? tipu laa kalo ko kata ko tak kisah.

    • siti sitot

      October 1, 2012 at 10:02 pm

      ayat awk..iman mmg xleh ditransfer.. itulah yg sy nk tegaskan..
      stiap yg blaku tu, baik bruk atau baik, melibatkan byk faktor..
      ini plak namenye prkahwinan.. trlalu byk pihak yg trlibat..
      so mmg kte xleh nk tuding jari pd 1,2 pihak je..
      maaf andai anda slh fhm dgn stetmen sy..

  5. embun

    September 28, 2012 at 4:23 pm

    Seorang pemimpin/pendakwah yang berjaya diluar rumah, adalah bila dia berjaya menjadi seorang suami/pemimpin dalam rumahnya (keluarganya). Ini adalah basic requirement. Jika pemimpin ini menjaga hubungannya dengan isteri & anak2, maka Insyallah dia boleh menjaga hubungannya dengan masyarakat luar tanpa ada agenda lain (maksudnya utk menunjuk and etc) secara langsung semua ini boleh membentuk personalitinya sebagai seorang pemimpin yang berjaya. Kalau kat dlm rumah pun pimpinannya dan camni, camno????

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top