Setuju Umrah Ditangguhkan, Tapi Perjalanan Ke UK Juga Perlu Disekat – Netizen

Berita

Setuju Umrah Ditangguhkan, Tapi Perjalanan Ke UK Juga Perlu Disekat – Netizen

Keputusan kerajaan menangguhkan perjalanan rakyat Malaysia untuk menunaikan ibadah umrah baru-baru ini mendapat pelbagai reaksi dari netizen dan ada yang menyifatkan sebagai double standard.

Ia akan mula berkuatkuasa pada 8 Januari ini atas sebab kes Omicron dikalangan jemaah yang menunaikan umrah kian meningkat.

Advertisement

Hal ini telah menjadi topik utama sejak diumumkan oleh Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin dan lagi menaikkan ‘kemarahan’ orang ramai apabila tindakan kerajaan yang masih membenarkan perjalanan ke negara lain seperti United Kingdom dimana negara itu mempunyai kes COVID-19 tertinggi akibat penularan varian Omicron.

Dalam pada itu, pembaca berita Izwan Azir Saleh turut memberi pandangannya mengenai hal ini, beliau bersetuju sekatan menunaikan umrah dilakukan akan tetapi percutian yang lain seperti ke UK juga perlu ditangguh memandangkan peningkatan kes COVID-19.

Pandangnnya itu dipersetujui ramai pihak yang turut berpendapat kerajaan wajib mengetatkan perjalanan ke mana-mana negara, bukan sahaja ke tanah suci.

Komen TwitterSumber : Twitter 

Bagaimanapun, Khairy ada memaklumkan di Twitternya penangguhan umrah ini dilaksanakan berdasarkan kes Omicron baharu kebanyakkannya datang dari jemaah umrah.

Jemaah Umrah
11 bulan lalu

Lebih 5 Jam Terkandas Di KLIA, 500 Jemaah Umrah Mengamuk

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. Anonymous

    January 3, 2022 at 4:19 pm

    Orang pergi umrah x ada nak menayang semua tu.

  2. Smartbird

    January 3, 2022 at 4:05 pm

    Setuju dengan komentar diatas. Siap tayangan kapasar, memasak dan sebagai….How insensitive to show-off when many parts of Malaysia are facing hardship now. Ramai yg kehilangan nyawa, rumah, harta dan sebagainya. Not to forget the Omicron virus yg lagi menular dan merebak dimerata negeri!

Loading...