Sebelum Ini ‘Flat Earth’, Sekarang Ideologi Bumi Berbentuk Donut Pula Muncul?

Berita

Sebelum Ini ‘Flat Earth’, Sekarang Ideologi Bumi Berbentuk Donut Pula Muncul?

Sedia maklum, kecoh sebelum ini tentang ideologi bumi ini berbentuk rata dan paling mengejutkan, ramai juga yang mempercayai teori ‘pelik’ tersebut.

Tapi bukan teori itu saja yang ada, banyak lagi teori-teori konspirasi yang dibuat oleh orang aneh dan muncul yang terbaharu ini adalah Teori Donut Earth.

Advertisement

Tak seperti pengikut teori Flat Earth yang menganggap bumi ini rata semata-mata, golongan yang mempercayai ideologi Donut Earth ini mempercayai yang manusia tinggal di planet berbentuk donut cincin dan secara saintifiknya, torus.

teori bumi bentuk donutSumber : Google  

Golongan ini mempercayai manusia sekarang sedang mendiami bumi yang ditengah-tengahnya mempunyai lubang besar serta difahamkan, ia mula tercetus apabila seorang pengamal ideologi Flat Earth iaitu Dr Rosenpenis dalam sebuah forum pada tahun 2008 hanya bergurau pada asalnya.

Namun, gurauan tersebut telah berleluasa menjadi satu idea yang dipercayai sesetengah pengikut yang mendakwa manusia tidak boleh lihat lubang ditengah tersebut kerana cahaya membengkok.

Oleh kerana itu, seorang lagi pengamal ideologi dikenali sebagai Varaug berkata bahawa beliau percaya bentuk bumi seperti donut, tetapi disebabkan oleh cahaya berada dalam bentuk melengkung, ia sukar untuk dijelaskan.

Macam-macam bentuk ada ye..

Suhaimi Saad
12 bulan lalu

Dulu 'Flat-Earth', Suhaimi Saad Tolak Kepercayaan Allah Berada Di Mana-Mana Pula

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Lobak Merah

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...