Written by AbangNara | September 12th, 2012

Masih tak habis-habis lagi kisah yang melibatkan Rita Rudaini, Ayu Raudhah dan suami mereka. Kalau anda masih ingat, Rita Rudaini pernah dianggap meroyan oleh Zaquan kerana menulis kata-kata yang tidak sesuai kepada Ayu Raudhah. Tidak mahu ada salah faham, hari ini Ayu tampil di Kosmo untuk menjelaskan keadaan.

zaquan ayu raudhah rita

Abang Nara tertarik dengan kenyataan Ayu yang menyatakan dirinya tidak pernah ada masalah dengan Rita Rudaini sebelum perkahwinannya dengan Zaquan. Dan paling penting, Ayu tidak tertekan membaca kata-kata yang ditulis oleh Rita Rudaini. Itu sangat penting terutamanya kepada wanita mengandung. Kata Ayu:-

Saya tidak tertekan dengan kenyataan dia (Rita). Dia kata keguguran saya adalah balasan daripada Tuhan, tapi Alhamdulillah, saya kini mengandung lagi. Saya tidak mahu riak sebenarnya mungkin belum rezeki saya dikurniakan anak ketika itu. Dia cakap saya yang sebarkan fitnah mengenai dirinya. Saya tidak tahu fitnah apa yang dimaksudkannya. Sebelum ini saya rasa tidak pernah ada masalah dengannya. Cuma, sebelum berkahwin dengan Zaquan dengan tiba-tiba dia tuduh saya macam-macam. Saya tidak faham.

rita ayu

Susah nak cakap siapa yang berada di pihak yang benar. Sebagai peminat, marilah kita doakan agar kedua-dua wanita ini berbaik-baik semula. Gaduh pun tak guna jugak. Buat penat otak je nak memikir. Semoga dibukakan pintu hati mereka berdua untuk bermaafan dalam masa yang terdekat ini.

P.S: Rosalinda kembali dengan lagu Akon Right Now versi Kelantan. Memang pecah usus gelak.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

144 responses to Saya Tidak Pernah Ada Masalah Dengan Rita Rudaini Sebelum Ini – Ayu Raudhah

  1. kasturi says:

    ini pendapat saya… mungkin RR terlampau terluka sampai ke tahap yang tak terjangkau dek akal kita.. terlalu banyak makan hati… sehingga semuanya keluar… RR manusia biasa… setiap manusia ada limit kesabaran… ini melibatkan rumahtangga, hati dan perasaan… kita tak tahu perkara yang sebenar yang terjadi antara mereka berempat… cuma minta Zaquan jangan masuk campur urusan rumah tangga abang dia… ini asal rita tweet apa2… mesti zaquan ni menyampuk… saja nak tambah panas.. utk ayu better you advise suami you spy dia jgn masuk hal rumah tangga abg dia… tahulah kembar.. tapi agak2lah pun..

  2. Keplogi says:

    rita ni dulu aku suka n kesian kat dia ngan ap y berlaku kt dia..tpi y aku X SUKA pasal dia ni terlalu lantang bersuara n suka mengaibkan suami n keluarga mertua..x blh tersentuh skt..melenting bkn main..wajah dia lembut jer n kalau berkata2 bkn main manis lgi..tpi hati dia cam ad keras skt..si ayu plk mula2 aku respect la kt dia ni sb dia diam jer n x membalas ap y rita ckp..skg dh terbalik plk..mula membalas dah..so..skg aku x nk sokong dua2 sb memg dua2 x btl n dia jer y btl..malu la skt kat semua org hal keluarga d canang satu malaysia..x malu ke..awak dua org ni menantu..kalau mcm ni la perangai..bukannya menantu..TPI HANTUUUUU….dua2 buruk perangai..sama gak ngan suami dia..

  3. ............ says:

    rita..cepat2 la cerai ngan si aidil tu..pas ni tutup buku lama n buka buku baru..

  4. Anonymous says:

    x kene dkt dr sendr bole la ckp rita mcm2..cuba Allah bg dugaan 2 kt korang?mau tgk ade ke x meroyan kt twiter..ntah2 lg trk dr rita kot..

  5. apakatakau says:

    itulah akibatnya perkahwinan tak mendapat restu mak bapak..jgnla nak nafikan restu ibu bapa tu penting untuk menjamin kebahagiaan rumahtangga anak2..kalau nak bahagia sekalipun, itupon selepas mak bapak kita redha…walau kita berada di pihak yang benar sekalipun,walaupun ibu bapa kita kejam sekalipon.igtlah mak bapak takda dosa kat anak. Apa jua tindakan mereka itu antara mereka dgn tuhan..apa yg berlaku dlm kehidupan RR ada hikmah disebaliknya,,,,pegi muhasabah diri..pikir sedalam-dalamnya..berpijaklah dibumi yang nyata….dan RR akan bertemu jawapannya…

  6. Sweet32 says:

    Nnti esk2 kuar lak cite “saye tidak ada masalah dengan ayu raudhah”.. Mcm tu aje la diaorg ni! Klu kuar majalah ke atau suratkhabar muke dpn mmng jutawan la org yg buat bhn pencetak tu! Cite m/s dlm x tau lg tu.. Klu dah beli nak wat cam ner? Skang bhn2 pencetk pulak dlm plastik! Cite ni x kan abis2.. Yg akn abis duit org yg melayan bhn2 pencetak tu.. Wei, dah la tu! Last2 yg glamour si kembar yg ntah ape2 main bola tu!

  7. bebascakap says:

    benci tengok ayu raudah!

  8. detective conan says:

    aku rasa la kan tetek ayu rodoh lagi besar la…sape sokong…

  9. puteri says:

    bila kawen lari je,salahkan org pmpn…cuba kita berada di tmpat rita..dah la ditinggalkan suami,kena jaga anak2 sendiri plak tu..sepatutnya keluarga diaorg ni menyatukan diaorg bukan memecahbelahkan diaorg..

  10. Lantaklah korang says:

    Aku rasalaa kan kuih karipap yg mak cik esah jual tukan sedaplaa… Ranggup.. Dulu aku suke gak makan keropok lekor dia.. Sedappppp. .. Entah ape rahsia dia kan. Ari tu jumpe cikjune tanya.. Apesal kuih yg sye buat ni tak sedap.. Tapi dia pun tak tau. Ramuan semua ok secukup rasa,,, sukatan betul…aishhhhh

  11. sudah-sudah laa says:

    sudah..sudah la rita ngan ayu oii..
    meluat sgt tau dakk..
    yg sorang nak tunjuk baik
    yg sorang keja mengunkit
    2×5 , 5×2
    mentang2 retis boleh cakap apa saja..

    rita tu kalo hg tak mau dah dekat laki hg.. buat la cara elok..
    hg tu lagi brp thn nak naik umur 40 tau.. ingat 40..
    tahap boleh panggil makcik dah..
    cuba la bawa berdiam, ngadu kat tuhan..
    tak payah dok iri hati sibuk nak habaq tu habaq ni..
    jaga anak2 tu.. mungkin dah tak dak jodoh lagi dah..
    buka bisnes sendiri ka.. banyak benda lain bleh buat dari dok lawan menyalak..

    ayu rodah ingat
    hg bertudung tu pun bukan tanda hg baik sopan hati merah..
    ntah2 hitam dari arang..
    tgh pregnant baik duduk diam2 la, jaga mulut jaga mata, jaga hati
    jaga luaq dalam kalo nak dapat anak yg soleh solehah
    hg dah dapat apa yg hg nak..
    nak belawan apa dengan kak rita hampa tu..

  12. kucing parsi says:

    Wahai si rodah..ko kena igt,RR pernah ada dlm hati ZA.walai x bersatu,namun kenangan tetap ada..

  13. peningdgnalkisahini says:

    wahai manusia.. drpd dok ngata kat org.. yg tak tahu alkisah sebenar dan pangkal cerita baik tak payah… merugikan masa… tp dalam islam berkata.. jgn kita mengaibkan org disekeliling kita..tak kira la dia tu sapo dengan kita.. berdosa… nauzubillah…. maaf la ya kalau terasa.. sy sndiri pun sedar sapo sy..

  14. lovelime says:

    kita tak blh sebelahkan mane2 pihak sebab kita tak tau cite sebenar yg terjd dlm kehidupan dia org.tp dua2 ade salah memasing~makin teruk bila dah mula bukak pekung di dada dkt twitter, fb, papers & dll itu mmg SALAH patutnya sama2 dah tua & ada akal fkr yg waras lebih baik settle masalah dgn cara elok, jumpa & bincang!ini berani kat tweet & status fb je nak buat apa?sampai kiamat masalah tak selesai.Kepada RR kau baru balik umrah tak patut keluarkan ayat mcm tu & patutnya kau dlu berubah sebelum AR, AR nie pula mcm nak tunjuk baik n simpan kuku.entah lah…yg penting to RR buruk2 Fasha Sandha walaupun mmg org tau family mertua especially mak mertua tak suka dia tp dia still hormat, dtg melawat rmh mertua, bersalam2 tp RR ego kepala batu!awak tu org muda ape2 pun mak pak mertua kena anggap mcm mak n bapak sendiri so kena hormat lah sket!klu tak mmg ssh nak aman rmh tangga!

  15. lalola says:

    macam budak kecik je.. tapi budak kecik pun tak gado macam ni… raye baru je nak abis… pe daaaaa

  16. abc says:

    payah nak cakap bab-bab ni… hanya mrk yg melalui ‘masalah dikalangan keluarga mertua’ je yg faham… Nak ckp kat sini, pun nanti jd pjg lebar… Nak kata bab restu mak ayah, ramai gak yg kahwin bukan stakat dapat restu mak bapak, bahkan dapat restu dari ramai lagi, punnnn bercerai… Yg penting, psgn suami isteri berkenaan mesti faham memahami antara satu sama lain, mesti sokong menyokong antara sesama mrk. Jika tidak, ini lah jadinya, bila ‘one man show’ je.. RR kena ada suaminya utk ‘bsama seiring sejalan’, else, memang susah… tak kira lah sejauhmana benarnya beliau… Tp ramai tau betapa ‘supportive’ nye husband dia tu, so apa lagi yg nak diharapkan…

  17. lalat says:

    puihh ayu raudhah..mcm2 je la..dah la pakai tudung raih simpati je..yelah..pki tudung..tapi nmpk bra pink..bahlul..

  18. tikuscomel says:

    hmm..ayu raudhah ni pakai je tudung..tp tetap jugak prangai cmni..yela..pki tudung tuk raih simpati je..bra pink tetap tayang..

  19. chantek says:

    berdamai la korang cepat2… buat Ayu, minta maaf la kat Rita… sesungguhnya doa org yg teraniaya dgn Allah tiada tabir… takut2 nanti ko susah nak beranak… jgn sampai ko terpaksa minum air basuhan kaki Rita baru dpt bersalin… haru biru ko nanti Ayu!!!

  20. Anonymous says:

    mesti Ayu Rbodoh ni dah mula berfikir kot, sbb tu buat statement camni.. dunia ni ibarat roda, skrg sukala ko porak-perandakan rumahtangga org.. suatu hari nanti mana tahu giliran ko pulak yg merasa lebih azab Ayu Rbodoh hoooiiii!!

  21. ayu gegeh says:

    Mnyampahnya aq dkat ayu ne…gegeh jee lebihh

  22. Anonymous says:

    sumer korang yg komen ni baik mengucap byk2….

  23. Anonymous says:

    aku tgk diaorg laki bini kt semanis kurma dulu pun dh menyampah..