Rumah Tangga Rita Rudaini Goyah Lagi, Aidil Kini Keluar Dari Rumah

Hiburan

Rumah Tangga Rita Rudaini Goyah Lagi, Aidil Kini Keluar Dari Rumah

Membaca tulisan Raja Nurfatimah Mawar di dalam BiPop hari ini menyebabkan Abang Nara rasa kasihan yang amat kepada Rita Rudaini. Kebahagiaan yang ingin dikecapi nampaknya tidak berjaya dicapai lagi. Kata orang, kusangkakan panas sehingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Banyak sungguh dugaan yang menimpa insan bernama Rita Rudaini ini.

rita rudaini

Advertisement

Alkisahnya, Aidil Zafuan, suami kepada Rita Rudaini sudah pun keluar daripada rumah sejak seminggu yang lalu. Puncanya apabila Zaquan dan Ayu Raudhah menghantar Aidil untuk mengangkut kesemua barangnya sehingga tiada apa-apa lagi ketika Rita dan anak-anak pulang ke kampung. Kata Rita:-

Saya tidak faham kenapa mereka tidak sudah-sudah mahu mencari pasal dengan saya. Rumah tangga kami sudah aman dan bahagia selama lapan bulan sejak saya memberi peluang kepada Aidil selepas apa yang berlaku dulu. Tapi, belum sempat menarik nafas lega, timbul pula musibah lain apabila Zaquan dan Ayu mencari pasal hingga kami bergaduh menerusi Twitter. Saya pelik kenapa Zaquan naik hantu apabila saya cakap ‘tak kisah mak mentua sayang atau tidak’, itu perbualan saya dengan peminat. Saya tidak menyentuh sesiapa pun, jauh sekali mahu memburukkan mentua. Tapi, Zaquan tiba-tiba menyampuk dalam Twitternya ‘memang tak kisah mak mentua tak sayang sebab rumah mak mentua pun tidak pernah balik. Jangan cari pasal la… Makin lama makin melampau’.

Rita Rudaini ternyata kecewa apabila insiden peperangan menerusi Twitter ini berlaku (boleh baca di entri ini) sehingga membuatkan dia terasa seperti maruah dirinya dipijak-pijak. Kata Rita lagi:-

Saya rasa maruah saya seperti dipijak-pijak. Apabila saya membongkar rahsia bersama seorang wanita sebelum berkahwin dulu, dia mendakwa saya menyebarkan fitnah. Seperti mana mengaibkan saya, dia juga tidak akan terlepas daripada dimalukan. Fitnah atau sebaliknya, saya rasa Zaquan dan adik beradiknya tahu. Saya akui tidak pernah berbaik jauh sekali nak bercakap dengan Zaquan mahupun Ayu. Saya tidak faham kenapa Zaquan menggunakan Twitter untuk menyerang saya. Kalau tidak berpuas hati, kenapa tidak menghantar SMS? Zaquan seolah-olah membuka pekung di dada. Secara tidak langsung mengheret keluarganya sekali dalam pertelingkahan ini. Orang luar menilai baik keluarga kami. Tapi saya nak menegaskan saya tidak memulakannya.

Yang penting, Rita Rudaini tidak menuduh semborongan apabila CCTV menjadi saksi kehadiran Zaquan dan Ayu Raudhah untuk membantu Aidil mengangkut barang-barangnya termasuk motosikal. Dan Rita melahirkan rasa kekecewaannya kerana campur tangan daripada Zaquan dan Ayu di dalam hal rumahtangganya:-

Sampai tahap itu Zaquan dan Ayu mahu melihat kemusnahan rumah tangga saya. Mereka tidak fikir, Aidil meninggalkan anak-anak yang masih kecil? Sanggup mereka nak memutuskan kasih sayang bapa dan anak-anak. Mereka tidak seharusnya campur tangan, Aidil sudah cukup matang dan boleh berfikir baik buru tindakannya. Saya kesal, perbuatan Zaquan dan Ayu menjadi batu api dalam menghuru-harakan rumah tangga saya.

Abang Nara paling sedih apabila membaca kata-kata Rita di bawah yang seolah-olah pasrah jika jodohnya tidak lagi bersama Aidil:-

Jujurnya, saya sudah letih, saya tidak kisah lagi apa yang berlaku selepas ini. Syukur jika jodoh antara saya dan Aidil masih panjang, jika berlaku sebaliknya, saya pasrah. Saya hanya ingin membesarkan anak-anak dengan didikan sempurna. Biarlah saya susah asalkan anak-anak bahagia.

Abang Nara tak tahu nak cakap apa dan tak tahu siapa yang berada di pihak yang benar. Semoga perselisihan faham antara Rita, Aidil, Zaquan dan Ayu Raudhah dapat diselesaikan secepat mungkin. Bukan apa, impak yang paling besar pastinya kepada anak-anak sekiranya perpisahan terjadi. Semoga penceraian antara mereka berdua dapat dijauhkan.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

689 Comments

  1. Penghuni Alam

    March 27, 2012 at 11:11 am

    pada aku, berkahwin ngan kembar ne SUSAH…Taste pon sama…klu bergabung ngan kembar balik aidil…smp lari dari rumah, alamatnya nak BUjang kembali…tau laaa masih muda…

  2. SNOW

    February 22, 2012 at 7:11 am

    ZAKUAN AND AYU LANGSUNG X MATANG, MCM BUDAK2. MASALAH RITA NGAN ZAKUAN BUAT APA MASUK CAMPUR, KAMU BERDUA PULAK JADI TUKANG ‘NASI TAMBAH’.. DAN KO BERDUA BARU JE KAHWIN, NAK JADI ORG TENGAH MEMANG TAK SESUAI!

    SI AYU TERUS DIAM MEMBISU PADAHAL JADI BACKUP SUAMI BUAT KEPUTUSAN.. SUDAH2LAH AYU, TINDAKAN SUAMI KO MENCERMINKAN PERIBADI KO.. SEKIAN….

  3. sweet

    February 17, 2012 at 9:56 pm

    salam semua…harap semua bertenang.especially fan k.rita..to k.rita.hope still ade kesabaran hadapi semua nie.walau mcm maner pown yg terjadi jgn sesekali berundur..pada pasangan zakuan n ayu..tahu x berdosa masuk campur urusan keluarga org walaupn ader pertalian darah..sudahlah tu..bt jer kerja masing2.zakuan tu pergi main bola biar teror mcm safee salee .ayu pergi berlakon smpai dpt award…pnh ker dpt award sblm nie??(just tnya sbb x pnh ambl tahu)hhehee..bye semua

  4. amyrah

    February 12, 2012 at 7:46 pm

    ada problem je kuar rumah..x matang langsung.cuba setel elok2..satgi balik rumah tu jgk..senang sgt termakan hasut..ni ke ketua keluarga??

  5. zi

    February 12, 2012 at 4:23 pm

    anak da kwen..da ade ank pun hasil pkahwinan itu…xyah lah gaduh2 adik beradik, ipar duai…mak2 ni patut jaga keluarga…pada si suami…isteri dan anak2 tu amanah ye…xyah nak ckp cerdik kalo anak bini kita letak belakang…pikir la nasib ank2…si emak, beri ruang la kat anak tu bdikari jg anak bini dia…kalo ank mnantu xjenguk kita, kita la p jenguk…buang ego tuh…setan ni memang suka nk porak perandahkan hubungan sesama manusia,,,,hubungan sesama manusia da tungganglanggang, hubungan degn ALLAH???renung2 kanlah….bina syurga dunia yg sementara ini saudara2….hargai setiap yang ada sekeliling anda…jgn cipta api musuh psengketaan…

    • i likeeee

      March 13, 2012 at 12:46 pm

      i like ur statement…like sgt…thumbs up for u zi….

Loading...