June 27th, 2012

Tohmahan masyarakat menyatakan suaminya, Jalani Sidek sebagai suami dayus, Raja Azmi memberitahu Harian Metro yang dia memilih jalan penceraian kerana sudah tidak tahan mendengar semua penghinaan itu lagi. Penceraian mereka berdua akan difailkan di  Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur hari ini.

raja azmi cerai

Penceraian ini dilakukan secara baik dan telah mendapat persetujuan bersama. Kata Raja Azmi:-

Saya tak sanggup lagi mendengar tohmahan masyarakat yang menuduh dan menghina suami sebagai dayus. Fitnah juga tidak putus-putus melanda rumah tangga kami hingga hubungan kami suami isteri tidak lagi seperti dulu. Jadi, pada masa ini perceraian adalah penyelesaian terbaik untuk kami.

Raja Azmi sebelum ini telah didapati tidak bersalah di dalam kes khalwat bersama Roslin Hashim. Manakala suratkhabar BiPop suatu ketika dahulu pernah mengeluarkan gambar mesra Roslin Hashim bersama seorang ahli perniagaan. Diharap dengan langkah penceraian ini, kedua-dua pihak dapat membersihkan nama baik mereka semula.


74 responses to “Raja Azmi Failkan Penceraian, Tak Tahan Dengar Tohmahan Suami Dayus”

  1. Anonymous says:

    dulu masa kecil, ada iklan sabun antara raja azmi ngan bini razif sidek. compare dia berdua, memang raja azmi cun melecun time tu. tapi, walau pun bini razif tak seberapa, tapi tak pening kepala .

  2. ROMBAU says:

    KHAS UNTUK STELLA… Saya muslim tapi tak berapa pandai sangatlah dalam hukum-hukum ini.. tapi saya cuba terangkan apa yang saya tahu.. kalau ada orang diluar sana yang lebih arif pasal ini.. marilah kita bertukar-tukar ilmu. Sebenarnya dalam Islam, orang perempuan WAJIB kena tutup aurat (Kalau bertudung tapi masih lagi tak menutup aurat pun tak boleh). Walaupun banyak orang cakap.. ramai perempuan yang jahat tapi menutu aurat.. Ini bermakna yang jahat itu (Kalau betullah jahat) memang sah-sah berdosa tapi kalu dia munutup aurat.. kat situ tak ada dosa sebab menutup aurat. Jadi kesimpulannya dia hanya berdosa sebab perangai sahaja. Begitulah sebaliknya..

  3. tyra says:

    pernah tengok satu drama inggeris suami isteri tu hanya bercerai sementara saja ini disebabkan si isteri ada satu kes yg blh membuatkan muflis dan perceraian adalah satu cara menyelamatkan harta benda mereka, x silap aku dalam citer tu bini dia dokter…?????

  4. black says:

    mulut orang xboleh tutup…kata2 suami kena patuh..
    jangan la terpengaruh ngan orang laen…
    kesian anak pak sidek ney..

Loading...