Persoal Tiket Konsert Dewa 19 ‘Sold Out’ Tapi Masjid Kosong, Netizen Minta Ustaz Dusuki Tak ‘Judge’ Ibadah Seseorang

Hiburan

Persoal Tiket Konsert Dewa 19 ‘Sold Out’ Tapi Masjid Kosong, Netizen Minta Ustaz Dusuki Tak ‘Judge’ Ibadah Seseorang

Baru-baru ini, viral di platform media sosial mengenai tiket konsert Anniversary Tour 30 Years of Dewa 19 habis dibeli oleh peminat setelah tidak sampai sejam tiket terbabit dibuka untuk dijual.

Sambutan hangat daripada peminat dari Malaysia sememangnya satu perkara yang tidak dapat dijangkakan dan disebakan sold out, ramai yang meluahkan rasa kecewa kerana tidak dapat membelinya.

Advertisement

Susulan peminat meluahkan perasaan masing-masing di media sosial, Ustaz Ahmad Dusuki menyuarakan pandangannya di laman Facebook dengan mengatakan tiket terbabit habis terjual kerana orang ramai terlalu teruja untuk pergi ke konsert kumpulan tersebut.

Biarpun tiket konsert tersebut habis terjual, Ustaz Dusuki sempat mempersoalkan kenapa tempat beribadah seperti masjid, majlis ilmu serta tazkirah tidak di kunjungi oleh orang ramai sedangkan ia percuma.

Dalam pada masa yang sama, ustaz berkenaan turut sempat memperingati orang ramai berkenaan hari akhirat dan meminta netizen untuk sentiasa menyiapkan diri dengan amalan.

komen facebook

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen bersetuju dengan pandangan ustaz Dusuki dan amat memahami dengan apa yang cuba disampaikan olehnya.

komen facebook

Tetapi dalam pada masa yang ada juga sesetengah netizen yang kurang bersetuju dengan apa yang diperkatakan oleh ustaz terbabit dan meminta dia untuk tidak menilai seseorang semudah itu kerana kita tidak tahu ibadah apa yang dilakukan oleh setiap individu.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

5 bulan lalu

Disaman Kerana Fitnah Macam-Macam, 'Khairunnisa' Buat Permohonan Maaf Secara Terbuka Kepada Puteri Sarah

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Anonymous

    July 20, 2022 at 11:13 am

    individu yg selalu mengimarah masjid kenapa nk sentap..sapa yg gigit cili dia lah terasa pedas..kan kan kan

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...