Pernah Digelar Anjing Dan Perempuan J*lang, Vivy Yusof Akui Media Sosial Penuh Toksik

Hiburan

Pernah Digelar Anjing Dan Perempuan J*lang, Vivy Yusof Akui Media Sosial Penuh Toksik

Usahawan terkenal dan juga personaliti media sosial Vivy Yusof baru-baru ini ada berkongsi mengenai pengalamannya menjadi mangsa buli netizen sehingga ke tahap dihina secara peribadi oleh pengguna media sosial yang tidak bertanggungjawab.

Ujar pengasas kepada syarikat dUCK Group dan juga Fashion Valet ini, bergelar seorang usahawan menjadikan dia sudah terbiasa dengan keadaan itu tambahan pula apabila bisnesnya semakin berkembang di mana lebih ramai yang berniat untuk menjatuhkannya.

Advertisement

Namun begitu, Vivy tetap meluahkan rasa bimbang terutamanya kepada mereka yang bersembunyi di sebalik papan kekunci ataupun ‘keyboard warrior’ kerana mereka boleh sahaja membuat cerita buruk di media sosial dan mendapat sokongan netizen.

Walaupun tiada bukti, orang akan terus membenci. Dalam perniagaan, orang akan menghentam dari semua arah. Apa yang menakutkan bila ramai yang beri sokongan terhadap sesuatu meskipun ianya tidak benar.

Mereka berkumpul seperti pembuli. Ada yang berkata saya seperti anjing, perempuan sundal dan mengharapkan anak-anak saya mati di sungai. Sisi gelap segelintir individu yang agak menakutkan.

Ibu kepada empat orang anak ini meluahkan pendapatnya itu menerusi sebuah hantaran di Instagram untuk tatapan peminat dan juga pengikut media sosialnya.

Tambahnya lagi, dia pernah bersikap tegas dan cuba untuk mempertahankan diri apabila banyak cerita bohong dan tidak benar mengenai dirinya tersebar di media sosial.

Namun, perkara itu seakan sia-sia kerana ramai yang tidak mahu tahu mengenai kebenaran sesuatu cerita namun lebih tertarik kepada ‘drama’ yang dicetuskan mereka yang iri hati dan dengki.

Semenjak daripada itu, Vivy lebih memilih untuk mengabaikan komen negatif meskipun menerima banyak kecaman serta bersyukur kerana dikelilingi keluarga dan rakan-rakan yang sentiasa menyokong karier dan perjalanan hidupnya.

Vivy Yusof
11 bulan lalu

"Mustahil Berpantang Penuh Zaman Ni, Mat Saleh Mana Ada Pantang-Pantang" - Vivy Yusof

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...