June 23rd, 2020

Salah seorang daripada anggota De Fam, Cik Manggis telah berkongsi pengalaman zaman sekolahnya dulu di instagram.

Cik Manggis atau nama sebenarnya, Nurshazwani Shamsuddin melakukan sesi ‘throwback’ mengenang kisah remajanya dulu sambil memuat naik foto lamanya di laman instagram miliknya.

Memang berbeza penampilan Cik Manggis dulu dan sekarang kerana menurutnya, ketika di sekolah dia tidak seperti perempuan.

 

View this post on Instagram

 

Korang: “Manggis/Kak Manggis/Awak ni memang cantik sejak lahir ye?” . Jawapan: Hmmm.. Korang swipe left je la! … … … ?? . Sekolah rendah orang panggil Jalak. Sekolah menengah orang panggil Ali.. Dulu pernah cinta monyet tapi kena tinggai sebab katanya kita tak macam perempuan. (Additional, tak cukup cantik) ? Pedulikan kata orang, kita kena percaya yang kita ni cantik sebab memang semua manusia dijadikan cantik & handsome. Bezanya, rajin & malas je nak jaga diri… **Rupa, perwatakan & skin tone tak penting. Yang penting punya peribadi & hati yang baik. Dan sentiasa la jaga kebersihan diri sbb orang yang bersih ni automatic kacak! Sekian, perkongsian saya pada malam ini. Selamat malam semua. ??

A post shared by Cik Manggis | De Fam (@cikmanggis) on

“Sekolah rendah orang panggil Jalak. Sekolah menengah orang panggil Ali.. Dulu pernah cinta monyet tapi kena tinggai sebab katanya kita tak macam perempuan. (Additional, tak cukup cantik),”

Tulisnya lagi di ruangan kapsyen, Cik Manggis juga pernah dipanggil  dengan nama panggilan Ali di sekolah menengah manakala Jalak ketika di sekolah rendah.

Di akhir entri Cik Manggis sempat memberitahu peminat yang mengikuti perkembangan dirinya bahawa pembawaan diri atau peribadi  dan hati budi yang baik itu lebih penting berbanding fizikal.

 

View this post on Instagram

 

In shaa Allah yang baik2 untuk kita. Thank you for taking care of me. ?? @syazminfirdaus

A post shared by Cik Manggis | De Fam (@cikmanggis) on

 

View this post on Instagram

 

Saya mungkin kena tinggal dengan awak, tapi saya takkan tinggalkan awak. ?? . #acamanggis

A post shared by Cik Manggis | De Fam (@cikmanggis) on

 Cik Manggis yang merupakan salah seorang anggota De Fam selain Sophia Liana dan Azira Shafinaz kini sudah bahagia berumah tangga bersama suami tersayang, Syazmin Firdaus Aminuddin sejak Oktober 2014.

 

Advertisement
 
June 23rd, 2020

Pelakon Zarina Zainuddin yang sering berkongsi pengalaman menjaga anak autism di laman instagramnnya baru-baru ini meluahkan kekesalan terhadap beberapa artis baru yang bersikap sombong dengan pelakon serta kru yang lebih senior dan berpengalaman.

Dia berkongsi luahan tersebut melalui video yang dimuatnaik di laman Youtube miliknya. Dalam video tersebut, Zarina menasihati pendatang baru dalam industri seni supaya lebih menghormati kru dan barisan pelakon yang lebih tua.

Dalam pada itu, Zarina sempat memuji sikap pelakon cantik, Mira Filzah yang sopan dan pandai membawa diri di set penggambaran. Dia juga menganggap Mira sebagai artis baru yang pandai menjaga diri serta bergaul dengan semua kru yang bertugas.

“Tapi ada pelakon yang pandai hormat orang walaupun nama besar macam Mira Filzah..dia pandai jaga diri, pandai hormat orang, pandai bercampur dengan orang. Dengan orang tua-tua dia hormat. Kalau dia tahu ada pelakon lama dia yang akan cari, bukan kita yang cari dia,”

View this post on Instagram

#bidadarikirimantuhan Bersama mak mah dan @raja_azura

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

 Menurutnya lagi, ada juga segelintir artis baru yang namanya sedang meningkat naik sombong dengan orang sekeliling. Sikap tidak pandai membawa diri demi reputasi sendiri boleh memberi kesan jika ingin bertahan dalam dunia seni.

“Kita kena pandai bawa diri..kalau pandai bawa diri, dah jadi nenek pun orang akan panggil lagi untuk berlakon sebab tak banyak perangai dan tak banyak karenah.

Akhirnya dalam video tersebut, dia berpesan kepada artis di luar sana supaya usahlah terlalu bersikap ‘diva’ dan ‘perasan bagus’ jika ingin terus berjaya dalam industri hiburan ini.

Advertisement
June 23rd, 2020

Jika diimbas kembali zaman kegemilangan Mawi iaitu bekas Juara Akademi Fantasia 3 (AF3) ketika waktu perkahwinannya, penyanyi Ekin yang juga isterinya kini pernah digelar ‘kaki kikis’ kerana bernikah dengan Mawi ketika namanya sedang naik dan dihimpit kontroversi pada ketika itu.

Namun, lain pula jadinya selepas 12 tahun pasangan ini bergelar suami isteri. Menurut Mawi, Ekin bukanlah seperti yang disangkakan sesetengah pihak. Katanya, Ekin bukanlah seorang yang suka meminta-minta, sebaliknya pandai mencari wang sendiri dengan berniaga.

Menerusi entri instagram Mawi yang terbaru, dia meluahkan rasa terima kasih buat isterinya yang membuat kejutan sempena sambutan Hari Bapa pada ahad lalu.

Dalam posting video tersebut, terlihat Ekin telah menghadiahkan sebuah kamera berjenama Canon lengkap dengan aksesori.

Dalam pada itu, dia sempat mengimbas kembali kenangan ketika awal perkahwinan yang dikatakan penuh keperitan dan ujian buat mereka berdua.

“Dulu ramai yang kata dia ni akan kikis duit aku sampai aku tinggal spender. Tapi berlaku sebaliknya.. aku yang kikis duit dia. Terima kasih sayang,”

 

View this post on Instagram

Selamat Hari Jadi sayang CAHAYA MALAIKA yang ke 8 ? . @ekinmawi_cahaya

A post shared by MAWI @ZAYAN.MY (@cahayaasmawi) on

 Sebelum ini, Ekin telah mendedahkan bahawa dirinya pernah difitnah dan dilabel sebagai seorang ‘kaki kikis’ dan ‘kaki bomoh’ gara-gara mengahwini Mawi yang pada ketika itu dikenali sebagai ‘Jutawan Segera’.

Mawi dan Ekin membina rumah tangga perkahwinan pada Disember 2008 dan kini mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan berumur 8 tahun bernama Cahaya Malaika.

Advertisement
June 23rd, 2020

Nampaknya, sambutan Hari Bapa tahun ini menjadi sambutan yang cukup bermakna apabila dia dan isteri dapat menyambutnya dengan kehadiran buah hati tercinta, Nur Tiara Zinnirah yang kini berusia dua tahun.

Pelakon dan pelawak ini mengatakan bahawa kehadiran Tiara yang meskipun hanyalah anak angkat merupakan sebuah rahmat baginya kerana dia dapat merasa untuk bergelar seorang bapa.

Dalam entrinya di Instagram, dia meluahkan kesyukuran dengan memuat naik sebuah foto anaknya itu.

“Dialah punca aku merasa hari ini! Aku bersyukur pada Allah. Jika tidak dia kurniakan Tiara Zinnirah kepadaku, tidak dapat aku merasa gelaran sebagai bapa di Hari Bapa,”

Dia turut berjanji akan melakukan yang terbaik untuk anaknya itu dan mengucapkan kasih dan sayang kepada Tiara.

Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah,34, dan isteri Nor Hasanah Yahya telah mendirikan rumah tangga sejak sembilan tahun lalu dan mengambil keputusan untuk menimang cahaya mata angkat pada tahun 2018.

Advertisement