Gosip Artis Malaysia Terkini & Gambar Artis Malaysia Terbaru Sensasi - Part 30
Written by Bella | November 16th, 2018

Menerima kecaman teruk daripada netizen gara-gara memuat naik video TikTok menari sakan dengan beberapa orang model luar negara ketika isterinya sedang menunaikan umrah, Datuk Seri Aliff Syukri seperti biasa tampil memohon maaf kepada semua pihak.

Berkongsi perbualan beliau bersama isterinya di WhatsApp, Aliff yang bakal muncul dengan single terbaru berjanji kali ini beliau tidak akan menghasilkan sebarang muzik video kontroversi dengan tarian seksi dan mengghairahkan.

Menurutnya, beliau mahu menjaga kualiti video kerana memasang impian untuk memasuki pertandingan lagu yang berprestij iaitu Anugerah Juara Lagu.

Ada yang meminta Aliff untuk memadam video beliau bergelek sakan dengan model-model berkenaan agar tidak lagi mengundang fitnah. Namun, ada juga yang sudah menyampah dengan permohonan maaf Aliff yang tiada kesudahannya dan menganggap ia hanya sekadar ‘marketing’ murahan.

Pada mereka, Aliff tidak perlu terlalu asyik dengan dunia hiburan dan lebih baik fokus kepada perniagaan beliau sahaja.

 
Written by AbangNara | November 15th, 2018

Hidup bermasyarakat yang berbilang bangsa di Malaysia sememangnya seronok dan menarik untuk anda terokai serta banggakan.

Tetapi ada masanya mesti timbul masalah antara satu sama lain. Kadang kala kita perlukan bantuan orang lain juga bila kita hadapi masalah kan? Siapa lagi yang nak tolong kita kalau bukan orang yang berada disekeliling ni.

Sebab tu penting untuk kita menghargai orang lain, bukan sahaja bagi hadiah yang mahal-mahal atau pujian yang melambung. Jadi kami akan kongsikan beberapa tips bagaimana untuk hargai orang sekeliling kita.

Ucapan terima kasih

1

Perkara paling mudah tapi tak semua orang akan buat dan mungkin ada juga yang terlupa. Walauun Nampak simple je tetapi sebenarnya ucapan terima kasih tu lah yang akan membuatkan orang yang membantu kita rasa sangatlah dihargai. Jadi mulai hari ini banyakkan senyuman da ucapan terima kasih setiap kali ada yang sudi membantu anda walaupun sekecil-kecil bantuan yang mereka berikan.

Jangan main gadget ketika berkumpul

2

Waktu bekumpul dan reunion adalah waktu yang menyeronokkan sebab kita boleh berjumpa dengan kawan-kawan atau keluarga yang dah lama tidak bersua. Masa itulah kita nak berkongsi cerita dan pengalaman masing-masing. Tetapi mesti ada antara kita yang sibuk dengan gadget masing-masing masa reunion tu kan? Ini perkara yang perlu dielakkan, luangkan masa dan berikan tumpuan sepenuhnya untuk kawan-kawan dan keluarga. Barulah mereka rasa kehadiran mereka sangatlah dihargai.

Tepati masa

3

Ini antara kelemahan ramai rakyat Malaysia. Mesti ada antara kawan kita yang selalu tak on time waktu nak berjumpa atau lepak sama-sama kan? Bila telefon, dia akan cakap on the way, tapi sebenarnya baru bangun tidur.

Sebenarnya, menepati masa juga salah satu cara paling kecil dan mudah untuk menghargai orang sekeliling kita tetapi boleh memberikan impak yang besar tau. Sebab itulah ada pepatah Melayu mengatakan masa itu emas, hargai lah masa anda dan masa orang lain.

Berkongsi antara satu sama lain

Sebagai rakyat Malaysia, amalan berkongsi antara satu sama lain memang patut diteruskan, Contohnya, ketika waktu perayaan memang tidak sah kalau kita tak bertukar juadah antara jiran tetangga. Itu semua dah menjadi satu tradisi. Bukan itu sahaja, kita juga selalu berkongsi perayaan, makanan dan budaya antara kaum. Rasanya semua orang rakyat Malaysia suka makan nasi lemak, roti canai dan yong tau fu. Itu sahaja dah menunjukkan yang kita menghargai antara satu sama lain.

Sama juga macam produk-produk F&N. Mesti semua orang di Malaysia boleh relate dengan produk-produk daripada F&N ni kan? Tipu lah kalau ada yang kata tidak pernah cuba minuman mereka yang sedap tu.

Bukan sahaja wajib ada pada setiap kali musim perayaan, produk-produk F&N juga boleh dijadikan sebagai buah tangan dan hadiah untuk menunjukkan yang kita hargai orang disekeliling.

F&N juga ada cara tersendiri untuk menghargai para pelanggan setia mereka. Sempena ulang tahun ke 135, F&N tengah cari pemenang bertuah untuk hadiah bernilai lebih RM 1.35 juta ,anda ke orangnya?

4

Apa hadiahnya?

Anda berpeluang memenangi hadiah utama berupa emas tulen 916 seberat 1.35KG bernilai RM 300,000 untuk seorang pemenang. Selain itu, F&N dengan baik hatinya ingin menghadiahkan kepada sembilan orang bertuah, syiling emas tulen 916 seberat 135g bernilai RM 30,000 setiap satu. Bukan itu sahaja, terdapat hadiah istimewa untuk anda, replica van vintaj F&N 135 tahun untuk 10,000 pemenang. Wow, bestnya!

Cara nak menang?

Caranya mudah sahaja, anda hanya perlu membeli mana-mana produk berjenama F&N yang mengambil bahagian, kemudian lengkapkan borang penyertaan dan sertakan sekali bukti pembelian. Mudah sahaja! Muat turun borang peraduan di sini untuk peluang memenangi hadiah-hadiah menarik tersebut.

Tunggu apa lagi, cepat beli produk-produk F&N sekarang dan anda mungkin menjadi pemenang bertuah yang F&N cari selama ini!



Written by Bella | November 15th, 2018

Setelah sekian lama bersendirian, pelakon Johan As’ari sudah menemui cinta baharu bersama seorang wanita yang juga pengusaha ladang ternak lembu, Dr Nazejulaiti Mahmud.

Mereka sudah beberapa bulan menyulam cinta dan mengenali hati budi masing-masing dengan lebih dekat. Tidak mahu ada salah faham yang timbul pada masa hadapan, Johan menceritakan setiap perkara mengenai sejarah hidupnya yang terdahulu termasuklah kontroversi kepada kekasihnya itu.

Dari hari pertama kenal, saya sudah bercerita segalanya. Malah, saya minta dia buat carian di Internet mengenai siapa diri saya sebenarnya. Bukan apa, saya mahu bersikap jujur dan telus. Saya mengaku banyak buat silap sebelum ini terutama dalam percintaan. Pendek kata, apabila mulai berkenalan dengannya saya bersih tanpa ada yang disembunyikan.

Nazejulaiti pula mendedahkan Johan telah menghadiahkan senaskah Al- Quran yang sama dengannya. Setiap pagi Johan akan meminta beliau membaca ayat tertentu dan kemudian akan membuat huraian.

Kami memiliki Al-Quran sama yang lengkap dengan maksud dan terjemahan. Jadi, sebelum tidur atau pada waktu pagi dia suruh saya buka muka surat dan cari ayat tertentu. Kemudian, dia minta saya baca maksud ayat berkenaan sebelum dia buat huraian. Sejujurnya, apabila berkawan dengannya saya berasa kehidupan terisi. Saya tak pernah rapat dengan lelaki dan ada seseorang yang istimewa. Kiranya, Johan adalah yang pertama.

Kedua belah keluarga juga merestui hubungan mereka tetapi tidak pernah terlalu mendesak untuk pasangan ini lekas mendirikan rumah tangga. Semoga Johan dan kekasihnya kekal bahagia. Siapa tahu ada jodoh bersama untuk ke jenjang pelamin? Doakan yang terbaik buat mereka.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | November 15th, 2018

Faktor usia bukanlah penghalang untuk seseorang itu tampil menawan dan memukau, buktinya penyanyi Ifa Raziah yang sudah memasuki usia 40-an kini semakin muda dan anggun.

Sudah menjadi lumrah, orang-orang yang jelita dan cantik ini pasti dicemburui ramai. Terbaru, Ifa menerusi akaun Instagramnya merasa bengang dengan komen netizen yang berbunyi, “Dulu hodoh tapi asli sekarang ini meletop tapi fake.”

Dalam erti kata lain Ifa dituduh melakukan pembedahan plastik untuk mendapatkan wajah dan susuk tubuh menawan.

Bersabarlah Ifa, jangan tertekan sangat. Biasalah mereka itu cemburu melihat badan anda yang kurus melentik dengan wajah awet muda. Memang idaman semua kan? Heh..

Page 30 of 3,961« First...1020...2829303132...405060...Last »