“Nak Pergi Tandas Pun Takut” – Penempatan Kuarantin Daif, Wanita Gesa KKM Perbaiki Fasiliti Hospital

Kehidupan

“Nak Pergi Tandas Pun Takut” – Penempatan Kuarantin Daif, Wanita Gesa KKM Perbaiki Fasiliti Hospital

Baru-baru ini tular di laman Facebook, satu hantaran oleh seorang pengguna dikenali sebagai Alia Nordin yang meluahkan kekecewaan sebagai seorang pesakit Covid-19 sebuah hospital kerajaan.

Menerusi hantaran tersebut, dia bersama anaknya yang baru berusia 2 bulan terpaksa dikuarantin di wad bersalin lama hospital itu.

Advertisement

Menurutnya, keadaan penempatan kuarantin untuk ibu dan bayi itu kotor serta uzur sehingga dia berasa seperti mahu melarikan diri daripada hospital itu.

hospital

8 jam yang sangat horror, nak pergi toilet pun takut. Pagi subuh baru berani pergi toilet.

Lebih menyedihkan, Alia berkata tiada ruang menyusu khas untuk ibu menyusukan bayi atau mengepam susu sehingga dia terpaksa melakukannya secara terbuka dihadapan rakan pesakit Covid lain.

Tiada sinki bersih dan sesuai untuk saya mandikan bayi. Peti ais yang disediakan, masyallah, nak simpan susu yang dipam dalam tu pun saya ragu-ragu.

hospital

Jelas Alia, dia tidak minta layanan kelas pertama dan tidak kisah dikuarantin di hospital kerajaan tetapi cukuplah sekiranya pihak kementerian menyemak dahulu fasiliti yang diberikan adalah dalam keadaan tersedia dan diyakini bersih untuk didiami oleh ibu dan bayi sepanjang dalam tempoh kuarantin.

Dalam pada itu, dia berharap agar Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar mengambil maklum akan isu ini.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

kerusiroda
5 bulan lalu

(VIDEO) "Cinta Sampai Mati" - Netizen Sebak Lihat Lelaki Ini Tolak Anak & Isteri Atas Kerusi Roda Rentas Jalan Raya

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Facebook

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...