“Memang Sedap Kuah Dia, Pekat” – Tak Perlu Ke Melaka, Ini ‘Port’ Makan Asam Pedas Claypot Untuk Orang KL & Selangor

Makanan

“Memang Sedap Kuah Dia, Pekat” – Tak Perlu Ke Melaka, Ini ‘Port’ Makan Asam Pedas Claypot Untuk Orang KL & Selangor

Orang kata kalau nak rasa sesuatu makanan tu, lebih sedap dan ‘power’ bila kita pergi ke negeri tempat asalnya makanan tersebut, kan?

Seperti asam pedas, sudah tentu ramai yang teringatkan Melaka jika mahu dapatkan sajian itu. Mesti ada yang sanggup ‘road trip’ ke negeri itu semata-mata untuk makan asam pedas, kan?

Advertisement

Tetapi bagi penduduk di sekitar Lembah Klang, anda tidak perlu pandu sehingga ke Melaka untuk dapatkan asam pedas ‘pure’.

Seorang wanita telah berkongsi di Facebook lokasi sebuah restoran yang menjual asam pedas terletak di Ampang, Selangor.

Rupanya ada asam pedas Melaka yang sedap dekat Ampang ni.”

Kata Nabila Ammar, semalam adalah kali pertama dia ke Restoran Asam Pedas Sejati di Kampung Pandan Dalam untuk mencuba asam pedas di sana.

Namun tanpa disangkanya, rasanya memang sedap dan dia berpuas hati dengan kepekatan dan kepedasan kuah asam pedas di situ.

Menerusi gambar dikongsinya, restoran itu menyediakan beberapa jenis ikan segar yang boleh dipilih oleh pelanggan sebelum dimasak bersama kuah asam pedas.

Asam pedas di situ dijual bermula dengan RM8 untuk daging tetel dan ikan pula bermula pada harga RM10 jika anda memilih ikan kembung. Selain itu, ada juga ikan pari, merah serta jenahak dan pelanggan boleh pilih sama ada mahu bahagian ekor, badan atau kepala.

Berpuas hati dengan asam pedas di restoran itu, Nabila memberikan ‘rating’ sebanyak 10/10 bintang dan mencadangkan orang lain untuk pergi mencuba.

Kalau anda penggemar asam pedas, bolehlah ke Restoran Asam Pedas Sejati untuk cuba!

11 bulan lalu

"Dah Try Buat, Sedap Sangat" - Viral Resipi Sup Ayam Tanpa 'Sup Bunjut', Ramai Dah Cuba & Suka

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Facebook

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...