Masjid Di Perlis Akan Dibuka Sepenuhnya Rabu Ini Dengan SOP Diperketat

Trending

Masjid Di Perlis Akan Dibuka Sepenuhnya Rabu Ini Dengan SOP Diperketat

Bermula Rabu ini, semua masjid di Perlis akan dibenarkan buka sepenuhnya dengan pelaksanaan prosedur operasi standard (SOP) diperketatkan. Alhamdulillah, seronoklah orang-orang Perlis.

2 bulan lalu

Jangan Guna ‘Kabel’, Datang Awal Untuk Tunai Solat Jumaat Di Masjid

Masjid
Menurut laporan Bernama, hanya anak kariah yang sudah melengkapkan vaksin selepas tarikh matang sahaja dibenarkan hadir ke masjid dan perkara ini telah dititah Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail.

Advertisement

Walaubagaimanapun, surau dan tempat solat lain masih ditutup melainkan dapat kebenaran khas MAIPs atau Jabatan Agama Islam Perlis (JAIPs) sebagai langkah kawalan dan penyelarasan.

Bukan tu jer, baginda juga turut bertitah bahawa individu yang merentas sempadan juga tidak dibenarkan hadir ke masjid selama dua minggu dari tarikh rentas.

Solat jenazah, kuliah agama, ceramah juga dibenarkan selain solat fardhu dan solat Jumaat. Apapun, jangan lupa untuk mematuhi SOP yang telah ditetapkan bagi mengurangkan risiko dijangkiti wabak ini.

Pendapat anda? Kongsi bersama kami di Facebook dan Telegram AmazingNara

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...